iPhone jako narzędzie profesjonalistów

Autor: Michal Grzegorczyk

8 Lipiec 2011
Artykuł na: 2-3 minuty
{COP|Brytyjski "Guardian" opisał dwóch fotografów wojennych tworzących swoje projekty w Afganistanie za pomocą telefonów iPhone. To nie pierwszy przypadek, gdy profesjonaliści - z różnych powodów - odkładają tradycyjne aparaty na półkę.

{LNK|http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/06/afghanistan-war-iphone-images;Artykuł brytyjskiego Guardiana o dwóch fotografach wojennych tworzących swoje afgańskie projekty za pomocą iPhonów to kolejny przyczynek do dyskusji o udziale amatorskiego sprzętu (a często również fotografów-amatorów, którzy są akurat świadkami ważnych wydarzeń) w fotografii prasowej. Węgier Balazs Gardi i nowojorczyk Teru Kuwayama argumentują, że iPhone umożliwia im łatwiejsze przemieszczanie się, jest odporny (dzięki dotykowemu ekranowi i małej liczbie przycisków) na trudne, pustynne warunki Afganistanu, a szerokokątny obiektyw wymusza zbliżenie się do fotografowanych cywilów i żołnierzy na niewielką odległość. Do tego dochodzą argumenty innych fotografów: użycie telefonu pozwala wmieszać się w tłum, który najczęściej sam fotografuje komórkami. Użycie w takiej sytuacji dużej lustrzanki wyróżnia fotografa, zwraca na niego uwagę, a w skrajnym przypadku może na niego sprowadzić kłopoty.

fot. Balazs Gardi/basetrack.org

Warto przypomnieć, że iPhone zadebiutował już w polskich mediach. Rafał Milach użył go przy fotografowaniu krzyża na Krakowskim Przedmieściu na zlecenie Agencji Forum. Jedno z tych zdjęć trafiło później na okładkę Tygodnika Powszechnego.

fot. za rafalmilach.blogspot.com

Fotografia prasowa zmienia się na naszych oczach i warto się tym zmianom dokładnie przyglądać.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)