iPhone jako narzędzie profesjonalistów

Autor: Michal Grzegorczyk

8 Lipiec 2011
Artykuł na: 2-3 minuty
{COP|Brytyjski "Guardian" opisał dwóch fotografów wojennych tworzących swoje projekty w Afganistanie za pomocą telefonów iPhone. To nie pierwszy przypadek, gdy profesjonaliści - z różnych powodów - odkładają tradycyjne aparaty na półkę.

{LNK|http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/06/afghanistan-war-iphone-images;Artykuł brytyjskiego Guardiana o dwóch fotografach wojennych tworzących swoje afgańskie projekty za pomocą iPhonów to kolejny przyczynek do dyskusji o udziale amatorskiego sprzętu (a często również fotografów-amatorów, którzy są akurat świadkami ważnych wydarzeń) w fotografii prasowej. Węgier Balazs Gardi i nowojorczyk Teru Kuwayama argumentują, że iPhone umożliwia im łatwiejsze przemieszczanie się, jest odporny (dzięki dotykowemu ekranowi i małej liczbie przycisków) na trudne, pustynne warunki Afganistanu, a szerokokątny obiektyw wymusza zbliżenie się do fotografowanych cywilów i żołnierzy na niewielką odległość. Do tego dochodzą argumenty innych fotografów: użycie telefonu pozwala wmieszać się w tłum, który najczęściej sam fotografuje komórkami. Użycie w takiej sytuacji dużej lustrzanki wyróżnia fotografa, zwraca na niego uwagę, a w skrajnym przypadku może na niego sprowadzić kłopoty.

fot. Balazs Gardi/basetrack.org

Warto przypomnieć, że iPhone zadebiutował już w polskich mediach. Rafał Milach użył go przy fotografowaniu krzyża na Krakowskim Przedmieściu na zlecenie Agencji Forum. Jedno z tych zdjęć trafiło później na okładkę Tygodnika Powszechnego.

fot. za rafalmilach.blogspot.com

Fotografia prasowa zmienia się na naszych oczach i warto się tym zmianom dokładnie przyglądać.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rankin zamyka swoją agencję - fotograf obwinia AI i zmieniający się rynek
Rankin zamyka swoją agencję - fotograf obwinia AI i zmieniający się rynek
Słynny brytyjski fotograf portretowy ogłosił bankructwo i mierzy się z długami sięgającymi prawie 2 mln dolarów. Agencja fotografa nie poradziła sobie z trudnościami spowodowanymi...
6
Zmowa cenowa sprzedawców dronów? UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające
Zmowa cenowa sprzedawców dronów? UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające
Pracownicy UOKiK przeszukali cztery firmy zajmujące się sprzedażą dronów, kamer sportowych i akcesoriów. Jest podejrzenie, że dystrybutorzy i sprzedawcy zawarli nielegalne porozumienie...
6
Hobolite to teraz Harlowe - marka oświetlenia premium zmienia nazwę
Hobolite to teraz Harlowe - marka oświetlenia premium zmienia nazwę
Młody producent akcesoriów oświetleniowych zmienia nazwę swojej marki. Od teraz lampy Hobolite będą nosiły nazwę Harlowe. Rebranding nawiązywać ma do historii kina i naznaczać...
5
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)