iPhone jako narzędzie profesjonalistów

{COP|Brytyjski "Guardian" opisał dwóch fotografów wojennych tworzących swoje projekty w Afganistanie za pomocą telefonów iPhone. To nie pierwszy przypadek, gdy profesjonaliści - z różnych powodów - odkładają tradycyjne aparaty na półkę.
{LNK|http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/06/afghanistan-war-iphone-images;Artykuł brytyjskiego Guardiana o dwóch fotografach wojennych tworzących swoje afgańskie projekty za pomocą iPhonów to kolejny przyczynek do dyskusji o udziale amatorskiego sprzętu (a często również fotografów-amatorów, którzy są akurat świadkami ważnych wydarzeń) w fotografii prasowej. Węgier Balazs Gardi i nowojorczyk Teru Kuwayama argumentują, że iPhone umożliwia im łatwiejsze przemieszczanie się, jest odporny (dzięki dotykowemu ekranowi i małej liczbie przycisków) na trudne, pustynne warunki Afganistanu, a szerokokątny obiektyw wymusza zbliżenie się do fotografowanych cywilów i żołnierzy na niewielką odległość. Do tego dochodzą argumenty innych fotografów: użycie telefonu pozwala wmieszać się w tłum, który najczęściej sam fotografuje komórkami. Użycie w takiej sytuacji dużej lustrzanki wyróżnia fotografa, zwraca na niego uwagę, a w skrajnym przypadku może na niego sprowadzić kłopoty.

fot. Balazs Gardi/basetrack.org

Warto przypomnieć, że iPhone zadebiutował już w polskich mediach. Rafał Milach użył go przy fotografowaniu krzyża na Krakowskim Przedmieściu na zlecenie Agencji Forum. Jedno z tych zdjęć trafiło później na okładkę Tygodnika Powszechnego.

fot. za rafalmilach.blogspot.com

Fotografia prasowa zmienia się na naszych oczach i warto się tym zmianom dokładnie przyglądać.]
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8