Wyniki sprzedaży aparatów cyfrowych w 2007 roku

IDC, jeden z największych ośrodków analizujących globalny rynek, opublikował raport o sprzedaży aparatów cyfrowych w 2007 roku. Pierwsze miejsce zdołał utrzymać Canon, jednak w segmencie lustrzanek powinien czuć się zagrożony przez Nikona, a w ogólnej sprzedaży dogania go Sony.
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

W 2007 roku sprzedano łącznie 131 milionów sztuk cyfrowych kompaktów i lustrzanek. To o 24% więcej niż w poprzednim roku. Liderem sprzedaży w 2007 roku pozostał Canon (18,8%), na drugim miejscu uplasowało się Sony (16%), a najniższe miejsce na podium zajął Kodak (9,6%). Czwarte miejsce, co może stanowić spore zaskoczenie, przypadło koncernowi Samsung (9%). Na dalszych znalazł się Nikon (8,4%) i Olympus (8,3%). Wyraźnie mniejszym udziałem mogą się pochwalić firmy: Panasonic, FujiFilm, Casio, HP. Stawkę zamyka Pentax, z udziałem nieprzekraczającym 2,5%.

Na 131 milionów sprzedanych aparatów składają się 123,3 miliony kompaktów (wzrost o 22,7%) i 7,45 miliona cyfrowych lustrzanek (wzrost o 41%). Widać wyraźnie, że to segment DSLR-ów rozwija się najdynamiczniej, ciągnie za sobą sprzedaż obiektywów i innych akcesoriów i dodatkowo ma znaczenie prestiżowe. Liderem sprzedaży lustrzanek pozostał Canon (3,18 milionów sztuk, 42% udziału w sprzedaży), a drugie miejsce zajął Nikon (2,98 milionów, 40%). Należy jednak podkreślić, że ubiegły rok stał pod znakiem bardzo znacznego przyśpieszenia Nikona. Wzrost sprzedaży lustrzanek tej firmy wyniósł 71,1%, co w porównaniu z 29,3% wzrostu Canona robi duże wrażenie. Przyczyniła się do tego popularność modelu D40x i entuzjastyczne przyjęcie zaawansowanych D300 i D3. Trzecie miejsce w segmencie lustrzanek zajmuje Sony (6%) i tuż za nim Olympus (6%).

Jeśli aktualna dynamika zostanie utrzymana, w bieżącym roku może dojść do zamiany na pozycji lidera sprzedaży cyfrowych lustrzanek (Nikon w miejsce Canona), a kto wie, czy nie lidera całego rynku (Sony za Canona). Wypada sobie tylko życzyć, by rosnąca konkurencja wśród producentów przełożyła się na realne korzyści dla konsumentów.

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Nikon
logo logo
Magazyny
Zamów