Blackmagic Pocket Cinema Camera to kompaktowa kamera, która nagrywa w 4K RAW

Blackmagic Pocket Cinema Camera to kompaktowa kamera, która nagrywa w 4K RAW

Matryca Cztery Trzecie o zakresie dynamicznym 13 EV, filmowanie w 4K RAW z prędkością 60 kl./s, możliwość natychmiastowego fotografowania, rozbudowane funkcje i ergonomia, a także kompaktowa i wytrzymała obudowa - oto najważniejsze cechy Blackmagic Pocket Cinema Camera K.

Zaprezentowany Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K to długo wyczekiwany następca kompaktowego aparatu filmowego, który swoją premierę miał w 2013 roku. Nowy model ma nie tylko wyraźnie przewyższać swojego poprzednika na niemal każdym polu, lecz także być kuszącą propozycją dla wymagającego użytkownika.

- Blackmagic w końcu ogłosił kolejną część historii, na którą wielu czekało - Pocket Cinema Camera 4K. Filmowcy będą szczęśliwi, wiedząc, że jest to znacząca aktualizacja w bardzo konkurencyjnej cenie - zaznacza producent.

Nagrywanie w 4K RAW i nie tylko

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K to konstrukcja, w której znajdziemy matrycę Cztery Trzecie HDR DCI 4K o rozdzielczości 4096 x 2160 px. Zastosowany sensor umożliwia pracę z podwójnym natywnym ISO o maksymalnej czułości ISO 25 600. Do tego ma odznaczać się zakresem dynamicznym na poziomie 13 EV. Najnowszy aparat Blackmagic ma nagrywać obraz DCI 4K przy 60 kl./s i w HD z prędkością do 120 kl./s w 10-bitowym ProRes lub 12-bitowym formacie RAW.

Ale model ten umożliwia również fotografowanie. Specjalny przycisk na aparacie, tuż obok głównego przycisku nagrywania, pozwoli użytkownikom na szybkie i łatwe przechwytywanie zdjęć podczas pracy. Materiał filmowy jak i zdjęciowy zapiszemy na karcie UHS-II i CFast 2.0 - oba formaty są obsługiwane.

Ale na tym nie koniec. Jedną z ciekawszych funkcji Pocket Cinema Camera 4K to możliwość nagrywanie na zewnętrzne nośniki pamięci za pomocą portu USB-C. Znajdziemy także pełnowymiarowy port HDMI, który może przesłać 10-bitowe wideo, wejście mini XLR z zasilaniem phantom 48v dla dźwięku, wejście audio 3,5 mm i gniazdo słuchawkowe. Aparat korzysta z baterii Canon LP-E6, jednak posiada również złącze zasilania prądem stałym, które uchroni kamerę przed przypadkowym odłączeniem.

Wytrzymała obudowa, rozbudowana ergonomia

Producent zadbał także, aby zaawansowana technologia była zamknięta w jak najmniejszej i najwytrzymalszej obudowie. Korpus aparatu wykonany został z poliwęglanowego kompozytu na bazie włókien węglowych, dzięki czemu całość jest wytrzymała i wyjątkowo lekka. Do tego matowa obudowa oraz wyraźnie i mocno wyprofilowany grip mają gwarantować wygodny chwyt. Natomiast sam korpus przypomina współczesne aparaty bezlusterkowe. Tak więc znajdziemy na nim dedykowane przyciski uruchamiające najważniejsze funkcje aparatu: czułość matrycy, czas naświetlania, przysłonę czy też balans bieli.

Natomiast na tylnej ścianie aparatu znalazł się duży, 5-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1920 x 1080. Dzięki temu będziemy mogli w wygodny sposób komponować ujęcia, przeglądać parametry ekspozycji i kontrolować takie funkcje jak histogram. Aparat wykorzystuje również ten sam system Blackmagic, co URSA Mini, dzięki czemu użytkownicy mogą zastosować proste gesty dotykowe w celu zmiany najważniejszych ustawień, dodawania metadanych i przeglądania status nagrywania. Do tego czytelne nakładki na ekranie ułatwiają podgląd parametrów nagrywania, stanu naładowania baterii, czy chociażby wskaźników ostrości obrazu.

Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K korzysta także z bagnetu Mikro Cztery Trzecie, dzięki czemu będziemy mogli podpiąć do niego szeroką gamę obiektywów dostępnych na rynku. Aparat w sprzedaży ma pojawić się w połowie tego roku. Zapłacimy z niego około 1300 dolarów. W tej cenie otrzymamy również licencję na program DaVinci Resolve Studio, który sam kosztuje około 300 dolarów. Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1