Chemia CineStill dostępna także w proszku. Czy w końcu zobaczymy ją na naszym rynku?

Chemia CineStill dostępna także w proszku. Czy w końcu zobaczymy ją na naszym rynku?

CineStill zyskało rozgłos dzięki filmom tworzonym na bazie materiałów wykorzystywanych w kinematografii. Od niedawna oferuje także ciekawą chemię, która teraz stanie się dużo bardziej dostępna.

CineStill to prawdziwa perełka stale kurczącego się rynku fotografii analogowej. Nie tylko jako jedyna firma oferuje stale dostępne w sprzedaży emulsje formatu 135 i 120, tworzone na bazie materiałów Kodaka wykorzystywanych w produkcjach filmowych, ale proponuje też wiele rozwiązań mających uprościć proces wywoływania zdjęć. Warto wspomnieć tu chociażby o “mikserze” °Cs TCS-1000 czy jednokąpielowym, rewolucyjnym wywoływaczu Df96. Mamy też uproszczony zestaw odczynników do obróbki filmów kolorowych.

 

Do tej pory jednak produkty CineStill były trudno dostępne poza rynkiem amerykańskim. W Polsce filmy oferuje raptem kilka sklepów, a o chemii możemy w zasadzie zapomnieć. Być może jednak już niedługo się to zmieni. Firma poinformowała, że oferowana przez nią chemia od teraz dostępna jest także w formie proszku, z którego będziemy mogli przygotować odpowiednie roztwory w wodzie destylowanej.

Ułatwić ma to nie tylko przechowywanie, ale także przesyłkę odczynników, które w sproszkowanej formie ważą znacznie mniej, zajmują mniej miejsca i nie są objęte tak zaostrzonymi regulacjami prawnymi, jak ich płynne odpowiedniki. W związku z tym cały proces dystrybucji ma być nawet o 75% tańszy.

Cena i dostępność

Chemia dostępna jest w cenie 17 dolarów (65 zł, chemia czarno-biała Df96) 25 dolarów (95 zł, chemia kolorowa Cf41). Wysyłka do Polski to w tym wypadku koszt 16 dolarów (około 60 zł), ale liczymy na to, że teraz materiałami CineStill będą skłonni bardziej zainteresować się lokalni dystrybutorzy filmów i chemii.

Więcej o nowych odczynnikach przeczytacie pod adresem cinestillfilm.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8