Chemia CineStill dostępna także w proszku. Czy w końcu zobaczymy ją na naszym rynku?

Chemia CineStill dostępna także w proszku. Czy w końcu zobaczymy ją na naszym rynku?

CineStill zyskało rozgłos dzięki filmom tworzonym na bazie materiałów wykorzystywanych w kinematografii. Od niedawna oferuje także ciekawą chemię, która teraz stanie się dużo bardziej dostępna.

CineStill to prawdziwa perełka stale kurczącego się rynku fotografii analogowej. Nie tylko jako jedyna firma oferuje stale dostępne w sprzedaży emulsje formatu 135 i 120, tworzone na bazie materiałów Kodaka wykorzystywanych w produkcjach filmowych, ale proponuje też wiele rozwiązań mających uprościć proces wywoływania zdjęć. Warto wspomnieć tu chociażby o “mikserze” °Cs TCS-1000 czy jednokąpielowym, rewolucyjnym wywoływaczu Df96. Mamy też uproszczony zestaw odczynników do obróbki filmów kolorowych.

 

Do tej pory jednak produkty CineStill były trudno dostępne poza rynkiem amerykańskim. W Polsce filmy oferuje raptem kilka sklepów, a o chemii możemy w zasadzie zapomnieć. Być może jednak już niedługo się to zmieni. Firma poinformowała, że oferowana przez nią chemia od teraz dostępna jest także w formie proszku, z którego będziemy mogli przygotować odpowiednie roztwory w wodzie destylowanej.

Ułatwić ma to nie tylko przechowywanie, ale także przesyłkę odczynników, które w sproszkowanej formie ważą znacznie mniej, zajmują mniej miejsca i nie są objęte tak zaostrzonymi regulacjami prawnymi, jak ich płynne odpowiedniki. W związku z tym cały proces dystrybucji ma być nawet o 75% tańszy.

Cena i dostępność

Chemia dostępna jest w cenie 17 dolarów (65 zł, chemia czarno-biała Df96) 25 dolarów (95 zł, chemia kolorowa Cf41). Wysyłka do Polski to w tym wypadku koszt 16 dolarów (około 60 zł), ale liczymy na to, że teraz materiałami CineStill będą skłonni bardziej zainteresować się lokalni dystrybutorzy filmów i chemii.

Więcej o nowych odczynnikach przeczytacie pod adresem cinestillfilm.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1