Lomography B&W Potsdam 100 Kino Film teraz także w średnim formacie

Lomography B&W Potsdam 100 Kino Film teraz także w średnim formacie

Gratka dla miłośników średniego formatu. Zaprezentowana na początku stycznia, limitowana edycja filmu Potsdam dostępna jest do kupienia także w wersji 120. Zainteresowanym radzimy się spieszyć.

Fani średniego formatu nie mają lekko. Na rynku została już garstka materiałów dostępnych w formacie 120. Na szczęście zdarzają się i dobre informacje. Powiew świeżości przynieść ma limitowana edycja filmu Lomography Potsdam.

Magia kina w formacie 120

Podobnie jak w przypadku wersji 135 i zaprezentowanego wcześniej filmu Berlin Kino Film, otrzymujemy materiał cięty z błon stworzonych przez “legendarną niemieckie markę” na potrzeby kinematografii. Prawdopodobnie mamy więc do czynienia ze starym materiałem Agfy.

Panchromatyczny film o czułości nominalnej ISO 100 odznaczać ma się drobnym ziarnem o wyraźnej strukturze, większym kontrastem niż w przypadku filmu Berlin, głębokimi czerniami i świetną tonalnością jeszcze lepiej przypaść ma do gustu miłośnikom czarno-białego kina. Producent uczula, że w zależności od procesu wołania, film pozwoli na uzyskanie bardzo zróżnicowanych rezultatów, przygotował więc specjalny poradnik dotyczący pracy z różnymi wywoływaczami. Poniżej kilka zdjęć przykładowych, udostępnionych przez producenta.

Cena i dostępność

Jak w przypadku wersji 135, film dostępny jest do kupienia jedynie w formie preorderu, w cenie 8,90 euro za rolkę. Minimalne zamówienie to jednak 5 rolek (44,5 euro). Tu również mamy do czynienia z edycją limitowaną, zainteresowanym radzimy się więc pospieszyć. Do nabywców film trafi w maju 2019 roku.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem lomography.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1