Moscow International Foto Awards 2019 - Polacy zdominowali sekcję photobooków. Triumfują też w pozostałych kategoriach

Tegoroczna odsłona konkursu MIFA przynosi wiele nagród fotografom znad Wisły. Książki fotograficzne Igora Pisuka i Dominiki Koszowskiej uznane zostały najlepszymi publikacjami roku. Oprócz nich triumfy święci jeszcze 9 fotografów z Polski.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Moscow International Foto Awards to prestiżowy konkurs fotograficzny, mający za zadanie zaprezentować utalentowanych twórców kreatywnej społeczności w Rosji. Ponadto twórcy wydarzenia. współpracują ze zróżnicowaną grupą firm, organizacji i platform mediowych, co ma umożliwić efektywną promocję laueratów na scenie międzynarodowej.

Co roku do 10 konkursowych kategorii napływa kilka tysięcy zgłoszeń z całego świata, które ocenia międzynarodowe jury złożone z fotografów, szefów agencji fotograficznych, wykładowców i kuratorów galerii.

Igor Pisuk i Dominika Koszowska z nagrodami za najlepsze photobooki

Miło nam poinformować, że w tegorocznej edycji konkursu wyróżnionych zostało wielu rodzimych fotografów. Kolejny raz echem w świecie odbijają się polskie photobooki. Tym razem są to książki Igora Pisuka ("Deceitful Reverence") i Dominiki Koszowskiej ("Dzikie Oregano"), które zdobyły główne nagrody poświęcone publikacjom fotograficznym w sekcji profesjonalnej i amatorskiej. Oprócz nich, brązowym medalem wyróżniono także książkę Patryka Karbowskiego. Zwycięskie projekty wraz z opisami możecie obejrzeć w poniższych galeriach.

Igor Pisuk, "Deceitful Reverence"

Igor Pisuk, Deceitful Reverence “Deceitful Reverence” Igora Pisuka – to wyjątkowe przedstawienie meandrów wewnętrznej przemiany człowieka. Igor Pisuk odkrywa przed nami trudny i bolesny proces wychodzenia z alkoholowego uzależnienia, odkrywania nowego siebie, radzenia sobie z otaczającą rzeczywistością, poszukiwania bliskości drugiego człowieka i w końcu odnalezienia miłości. Wszystko okraszone niezwykle sugestywnymi zdjęciami, bez skrępowania pokazującymi to, co ludzkie.

Proces, przez który przechodził Igor Pisuk był swoistą terapią, a skierowanie obiektywu aparatu na samego siebie – substytutem alkoholu.

Książka, która wieńczy lata rejestracji doświadczeń autora, wpycha czytelnika na psychologiczny roller coaster. Gęsta i mroczna atmosfera zdjęć nie odpuszcza, nie pozwala złapać oddechu, nie daje chwili wytchnienia. Z każdą przewróconą kartą książki, bezbłędnie zaprojektowanej przez Anetę Kowalczyk, wchodzimy coraz głębiej w zakamarki świadomości i podświadomości “człowieka, który ciągle się gubi, traci grunt, spada, ale stopniowo odzyskuje poczucie przestrzeni, dociera – najpierw do samego siebie, potem udaje mu się wydostać na zewnątrz, w świat ludzki.” Co tam zastał? Kogo spotkał? Igor Pisuk, Deceitful Reverence “Deceitful Reverence” Igora Pisuka – to wyjątkowe przedstawienie meandrów wewnętrznej przemiany człowieka. Igor Pisuk odkrywa przed nami trudny i bolesny proces wychodzenia z alkoholowego uzależnienia, odkrywania nowego siebie, radzenia sobie z otaczającą rzeczywistością, poszukiwania bliskości drugiego człowieka i w końcu odnalezienia miłości. Wszystko okraszone niezwykle sugestywnymi zdjęciami, bez skrępowania pokazującymi to, co ludzkie.

Proces, przez który przechodził Igor Pisuk był swoistą terapią, a skierowanie obiektywu aparatu na samego siebie – substytutem alkoholu.

Książka, która wieńczy lata rejestracji doświadczeń autora, wpycha czytelnika na psychologiczny roller coaster. Gęsta i mroczna atmosfera zdjęć nie odpuszcza, nie pozwala złapać oddechu, nie daje chwili wytchnienia. Z każdą przewróconą kartą książki, bezbłędnie zaprojektowanej przez Anetę Kowalczyk, wchodzimy coraz głębiej w zakamarki świadomości i podświadomości “człowieka, który ciągle się gubi, traci grunt, spada, ale stopniowo odzyskuje poczucie przestrzeni, dociera – najpierw do samego siebie, potem udaje mu się wydostać na zewnątrz, w świat ludzki.” Co tam zastał? Kogo spotkał? Igor Pisuk, Deceitful Reverence “Deceitful Reverence” Igora Pisuka – to wyjątkowe przedstawienie meandrów wewnętrznej przemiany człowieka. Igor Pisuk odkrywa przed nami trudny i bolesny proces wychodzenia z alkoholowego uzależnienia, odkrywania nowego siebie, radzenia sobie z otaczającą rzeczywistością, poszukiwania bliskości drugiego człowieka i w końcu odnalezienia miłości. Wszystko okraszone niezwykle sugestywnymi zdjęciami, bez skrępowania pokazującymi to, co ludzkie.

Proces, przez który przechodził Igor Pisuk był swoistą terapią, a skierowanie obiektywu aparatu na samego siebie – substytutem alkoholu.

Książka, która wieńczy lata rejestracji doświadczeń autora, wpycha czytelnika na psychologiczny roller coaster. Gęsta i mroczna atmosfera zdjęć nie odpuszcza, nie pozwala złapać oddechu, nie daje chwili wytchnienia. Z każdą przewróconą kartą książki, bezbłędnie zaprojektowanej przez Anetę Kowalczyk, wchodzimy coraz głębiej w zakamarki świadomości i podświadomości “człowieka, który ciągle się gubi, traci grunt, spada, ale stopniowo odzyskuje poczucie przestrzeni, dociera – najpierw do samego siebie, potem udaje mu się wydostać na zewnątrz, w świat ludzki.” Co tam zastał? Kogo spotkał? Igor Pisuk, Deceitful Reverence “Deceitful Reverence” Igora Pisuka – to wyjątkowe przedstawienie meandrów wewnętrznej przemiany człowieka. Igor Pisuk odkrywa przed nami trudny i bolesny proces wychodzenia z alkoholowego uzależnienia, odkrywania nowego siebie, radzenia sobie z otaczającą rzeczywistością, poszukiwania bliskości drugiego człowieka i w końcu odnalezienia miłości. Wszystko okraszone niezwykle sugestywnymi zdjęciami, bez skrępowania pokazującymi to, co ludzkie.

Proces, przez który przechodził Igor Pisuk był swoistą terapią, a skierowanie obiektywu aparatu na samego siebie – substytutem alkoholu.

Książka, która wieńczy lata rejestracji doświadczeń autora, wpycha czytelnika na psychologiczny roller coaster. Gęsta i mroczna atmosfera zdjęć nie odpuszcza, nie pozwala złapać oddechu, nie daje chwili wytchnienia. Z każdą przewróconą kartą książki, bezbłędnie zaprojektowanej przez Anetę Kowalczyk, wchodzimy coraz głębiej w zakamarki świadomości i podświadomości “człowieka, który ciągle się gubi, traci grunt, spada, ale stopniowo odzyskuje poczucie przestrzeni, dociera – najpierw do samego siebie, potem udaje mu się wydostać na zewnątrz, w świat ludzki.” Co tam zastał? Kogo spotkał?

Dominika Koszowska, "Dzikie Oregano"

Dominika Koszowska, Dzikie OreganoTematem pracy jest cykl fotografii oraz książka fotograficzna Dzikie oregano podejmujące zagadnienie ziołolecznictwa w Polsce. Zbiór fotografii i książka to efekt moich podróży po Polsce, opowieść o świecie roślin leczniczych a przede wszystkim to zbiór historii ludzi, którzy zajmują się ziołami. Jest to również opowieść o coraz większej potrzebie naszego powrotu do natury. Projekt był realizowany od grudnia 2015 do maja 2017 roku na terenie Polski. Celem było utrwalenie na fotografiach obecnego stanu ziołolecznictwa w Polsce oraz związanych z nim tematów - zielarzy, leczenie ziołami, wytwarzaniem leków ziołowych i pozyskiwaniem roślin leczniczych. Chciałam ocalić od zapomnienia osoby zajmujące się ziołolecznictwem i udokumentować to co za chwilę zniknie. W ramach projektu powstała licząca trzysta stron książka fotograficzna o wymiarach 205 mm × 270 mm, podzielona na dwadzieścia dwa rozdziały oraz wystawa z 15 wybranymi z cyklu fotografiami wydrukowanymi na papierze barytowym o rozmiarze 460 mm × 700 mm.

Dominika Koszowska – od dziecka marzyła o studiach na ASP, jednak dopiero przed czterdziestka zdecydowała się zrealizować to marzenie. Zaczynała praktycznie od zera ale zacięcie i praca nad sobą w czasie studiów dała jej liczne nagrody w konkursach z dziedzin plastycznych - miedzy innymi: Tuba Satyrica, Projekt na Zabawkę Przyjazną Dziecku, WKF National Geographic, CEWE Awards. Dominika Koszowska, Dzikie OreganoTematem pracy jest cykl fotografii oraz książka fotograficzna Dzikie oregano podejmujące zagadnienie ziołolecznictwa w Polsce. Zbiór fotografii i książka to efekt moich podróży po Polsce, opowieść o świecie roślin leczniczych a przede wszystkim to zbiór historii ludzi, którzy zajmują się ziołami. Jest to również opowieść o coraz większej potrzebie naszego powrotu do natury. Projekt był realizowany od grudnia 2015 do maja 2017 roku na terenie Polski. Celem było utrwalenie na fotografiach obecnego stanu ziołolecznictwa w Polsce oraz związanych z nim tematów - zielarzy, leczenie ziołami, wytwarzaniem leków ziołowych i pozyskiwaniem roślin leczniczych. Chciałam ocalić od zapomnienia osoby zajmujące się ziołolecznictwem i udokumentować to co za chwilę zniknie. W ramach projektu powstała licząca trzysta stron książka fotograficzna o wymiarach 205 mm × 270 mm, podzielona na dwadzieścia dwa rozdziały oraz wystawa z 15 wybranymi z cyklu fotografiami wydrukowanymi na papierze barytowym o rozmiarze 460 mm × 700 mm.

Dominika Koszowska – od dziecka marzyła o studiach na ASP, jednak dopiero przed czterdziestka zdecydowała się zrealizować to marzenie. Zaczynała praktycznie od zera ale zacięcie i praca nad sobą w czasie studiów dała jej liczne nagrody w konkursach z dziedzin plastycznych - miedzy innymi: Tuba Satyrica, Projekt na Zabawkę Przyjazną Dziecku, WKF National Geographic, CEWE Awards. Dominika Koszowska, Dzikie OreganoTematem pracy jest cykl fotografii oraz książka fotograficzna Dzikie oregano podejmujące zagadnienie ziołolecznictwa w Polsce. Zbiór fotografii i książka to efekt moich podróży po Polsce, opowieść o świecie roślin leczniczych a przede wszystkim to zbiór historii ludzi, którzy zajmują się ziołami. Jest to również opowieść o coraz większej potrzebie naszego powrotu do natury. Projekt był realizowany od grudnia 2015 do maja 2017 roku na terenie Polski. Celem było utrwalenie na fotografiach obecnego stanu ziołolecznictwa w Polsce oraz związanych z nim tematów - zielarzy, leczenie ziołami, wytwarzaniem leków ziołowych i pozyskiwaniem roślin leczniczych. Chciałam ocalić od zapomnienia osoby zajmujące się ziołolecznictwem i udokumentować to co za chwilę zniknie. W ramach projektu powstała licząca trzysta stron książka fotograficzna o wymiarach 205 mm × 270 mm, podzielona na dwadzieścia dwa rozdziały oraz wystawa z 15 wybranymi z cyklu fotografiami wydrukowanymi na papierze barytowym o rozmiarze 460 mm × 700 mm.

Dominika Koszowska – od dziecka marzyła o studiach na ASP, jednak dopiero przed czterdziestka zdecydowała się zrealizować to marzenie. Zaczynała praktycznie od zera ale zacięcie i praca nad sobą w czasie studiów dała jej liczne nagrody w konkursach z dziedzin plastycznych - miedzy innymi: Tuba Satyrica, Projekt na Zabawkę Przyjazną Dziecku, WKF National Geographic, CEWE Awards. Dominika Koszowska, Dzikie OreganoTematem pracy jest cykl fotografii oraz książka fotograficzna Dzikie oregano podejmujące zagadnienie ziołolecznictwa w Polsce. Zbiór fotografii i książka to efekt moich podróży po Polsce, opowieść o świecie roślin leczniczych a przede wszystkim to zbiór historii ludzi, którzy zajmują się ziołami. Jest to również opowieść o coraz większej potrzebie naszego powrotu do natury. Projekt był realizowany od grudnia 2015 do maja 2017 roku na terenie Polski. Celem było utrwalenie na fotografiach obecnego stanu ziołolecznictwa w Polsce oraz związanych z nim tematów - zielarzy, leczenie ziołami, wytwarzaniem leków ziołowych i pozyskiwaniem roślin leczniczych. Chciałam ocalić od zapomnienia osoby zajmujące się ziołolecznictwem i udokumentować to co za chwilę zniknie. W ramach projektu powstała licząca trzysta stron książka fotograficzna o wymiarach 205 mm × 270 mm, podzielona na dwadzieścia dwa rozdziały oraz wystawa z 15 wybranymi z cyklu fotografiami wydrukowanymi na papierze barytowym o rozmiarze 460 mm × 700 mm.

Dominika Koszowska – od dziecka marzyła o studiach na ASP, jednak dopiero przed czterdziestka zdecydowała się zrealizować to marzenie. Zaczynała praktycznie od zera ale zacięcie i praca nad sobą w czasie studiów dała jej liczne nagrody w konkursach z dziedzin plastycznych - miedzy innymi: Tuba Satyrica, Projekt na Zabawkę Przyjazną Dziecku, WKF National Geographic, CEWE Awards.

Patryk Karbowski, "Miejsce Przeznaczenia"

Patryk Karbowski, Miejsce przeznaczenia, Brązowy medal w profesjonalnej kategorii Photobook.

Szacuje się, że ponad połowa mieszkańców Warszawy urodziła się poza nią. Dla wielu młodych ludzi w Polsce migracja do dużego miasta jest naturalnym etapem rozwoju i jedyną możliwością awansu.

Fragment tekstu Marty Szarejko zamieszczonego w książce: Czasami liczą się drobiazgi: kolor skarpet chłopaka, który siedzi na stołku z Ikei i melancholijnie patrzy w dal; smętny sweter wiszący na suszarce w szaroburym świetle; deska do prasowania przy telewizorze; brak min na twarzach wystrojonych dziewczyn wpatrzonych w ekrany telefonów. Albo lampa przy prawie pustej półce. […] Już prawie to wyparłam: przyjezdni żyją wśród innych przyjezdnych. Do tego zupełnie inaczej niż ludzie stąd. Patryk Karbowski, Miejsce przeznaczenia, Brązowy medal w profesjonalnej kategorii Photobook.

Szacuje się, że ponad połowa mieszkańców Warszawy urodziła się poza nią. Dla wielu młodych ludzi w Polsce migracja do dużego miasta jest naturalnym etapem rozwoju i jedyną możliwością awansu.

Fragment tekstu Marty Szarejko zamieszczonego w książce: Czasami liczą się drobiazgi: kolor skarpet chłopaka, który siedzi na stołku z Ikei i melancholijnie patrzy w dal; smętny sweter wiszący na suszarce w szaroburym świetle; deska do prasowania przy telewizorze; brak min na twarzach wystrojonych dziewczyn wpatrzonych w ekrany telefonów. Albo lampa przy prawie pustej półce. […] Już prawie to wyparłam: przyjezdni żyją wśród innych przyjezdnych. Do tego zupełnie inaczej niż ludzie stąd. Patryk Karbowski, Miejsce przeznaczenia, Brązowy medal w profesjonalnej kategorii Photobook.

Szacuje się, że ponad połowa mieszkańców Warszawy urodziła się poza nią. Dla wielu młodych ludzi w Polsce migracja do dużego miasta jest naturalnym etapem rozwoju i jedyną możliwością awansu.

Fragment tekstu Marty Szarejko zamieszczonego w książce: Czasami liczą się drobiazgi: kolor skarpet chłopaka, który siedzi na stołku z Ikei i melancholijnie patrzy w dal; smętny sweter wiszący na suszarce w szaroburym świetle; deska do prasowania przy telewizorze; brak min na twarzach wystrojonych dziewczyn wpatrzonych w ekrany telefonów. Albo lampa przy prawie pustej półce. […] Już prawie to wyparłam: przyjezdni żyją wśród innych przyjezdnych. Do tego zupełnie inaczej niż ludzie stąd. Patryk Karbowski, Miejsce przeznaczenia, Brązowy medal w profesjonalnej kategorii Photobook.

Szacuje się, że ponad połowa mieszkańców Warszawy urodziła się poza nią. Dla wielu młodych ludzi w Polsce migracja do dużego miasta jest naturalnym etapem rozwoju i jedyną możliwością awansu.

Fragment tekstu Marty Szarejko zamieszczonego w książce: Czasami liczą się drobiazgi: kolor skarpet chłopaka, który siedzi na stołku z Ikei i melancholijnie patrzy w dal; smętny sweter wiszący na suszarce w szaroburym świetle; deska do prasowania przy telewizorze; brak min na twarzach wystrojonych dziewczyn wpatrzonych w ekrany telefonów. Albo lampa przy prawie pustej półce. […] Już prawie to wyparłam: przyjezdni żyją wśród innych przyjezdnych. Do tego zupełnie inaczej niż ludzie stąd.

To jednak nie jedyne wyróżnienie Dominiki Koszowskiej. Dwa kolejne cykle autorki zdobyły również złoty i srebrny medal w amatorskiej kategorii Editorial. W tej samej kategorii dwoma srebrnymi medalami nagrodzona została także Joanna Musiał, która fotografowała obchody 100-lecia Niepodległości Polski i demonstracje środowiska LGBTQ.

Jury doceniło także zdjęcia nadesłane przez Polaków zdjęcia pojedyncze. W tej kategorii największe triumfy święci Marcin Giba - laureat drugiego miejsca i złotego medalu w kategorii Nature. Oprócz niego, złotymi medalami wyróżnieni zostali także Marcin Giba i Mateusz Piesiak i Marek Czarnecki, z czego ten ostatni podwójnie. Brązowe medalo zdobyli z kolei Rafał Michalak, Ewa Zylińska i Krzysztof Maćkowiak. Wszystkie wyróżnione zdjęcia polskich fotografów możecie zobaczyć poniżej.

Wyróżnione zdjęcia fotografów z Polski

fot. Marek Czarnecki, „Avatar of Surgery Doctor”, Złoty medal w kategorii Science fot. Marek Czarnecki, Stars to Stars, Złoty medal w kategorii Science fot. Mateusz Piesiak, White Ladies Złoty medal w kategorii Nature / Wildlife fot. Marcin Giba, Human on Earth Złoty medal i 2. miejsce w kategorii Nature

Wystawa pokonkursowa

Zdjęcia zwycięzców poszczególnych kategorii i wybrane zdjęcia wyróżnione zaprezentowane zostaną na wystawie pokonkursowej w Moskiewskim Centrum Fotografii (Bulwar Gogolewskiego 8), która dostępna będzie do oglądania będzie w dniach 19-23 czerwca 2019 roku. 

Wszystkim nagrodzonym Polakom gorąco gratulujemy, a Was zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji konkursu.

Więcej informacji na temat Moscow International Foto Awards znajdziecie pod adresem moscowfotoawards.com.

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: konkurs fotograficzny
logo logo
Magazyny
Zamów