Otwarty wykład Joanny Zastróżnej w Warszawskiej Szkole Fotografii

Autor: Marcin Grabowiecki

18 Luty 2010
Artykuł na: 2-3 minuty
Warszawska Szkoła Fotografii zaprasza na autorski wykład z jedną z najpopularniejszych artystek młodego pokolenia - Joanną Zastróżną. Spotkanie odbędzie się w siedzibie WSFoto, przy ul. Łazienkowskiej 14, w najbliższą sobotę, 20 lutego br. o godz. 19:30. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Joanna Zastróżna uznawana jest za jedną z najciekawszych współczesnych fotografek, z nurtu fotografii artystycznej. W jej pracach zauważyć można przewijające się wpływy malarstwa, grafiki, teatru czy filmu. Świat sztuki, w którym najlepiej się odnajduje to "malarstwo" obrazu fotograficznego. Inspiracje do swoich prac czerpie nie tylko z własnych doświadczeń i życia, ale również z otaczającej ją rzeczywistości, czego efektem są prace fantazyjne, abstrakcyjne, odbiegające od tych, które widujemy na co dzień. Artystka urodziła się w 1972 roku i mieszka w Sopocie. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku na wydziale malarstwa i grafiki, gdzie uzyskała dyplom z projektowania graficznego i fotografii w pracowniach prof. Z. Walickiego i prof. W. Węgrzyna. Od tego roku, Joanna Zastróżna dołączy do grona wykładowców Warszawskiej Szkoły Fotografii.

Wybrane, autorskie wystawy indywidualne: "Messenger", fotografia, Mała Galeria ZPAF - CSW, Warszawa, 1999; Replica Art Center, Sztokholm, Szwecja, 2000; fotografia i malarstwo, Leigh on Sea, Art Trail, Wielka Brytania, 2003; "ZageszczanieNR2", wizyTujachGallery, Warszawa, 2006. Wybrane, autorskie wystawy zbiorowe: Fotografia - "Debiuty '97"; Plakat - Festival de l'air du Temps, Francja, 1997; Moda - Finał SIFA, Warszawa 1997; "Jutro jest dziś - Tomorrow is today", Polska, Japonia, Nara, Osaka, Kyoto, Wrocław, Kraków, Sopot 1999; "Vztahy - Relacje", Dom Fotografii, Poprad, Słowacja, 1999; "Glob-All", fotografia, Woman Kraft Gallery, Tucson, Arizona, USA, 2004; "XX w fotografii polskiej" Shoto Museum of Art, Tokio, Japan, 2006.

Więcej informacji o Joannie Zastróżnej oraz jej prace na stronie: www.joannazastrozna.com.pl/.

Otwarty wykład Joanny Zastróżnej
Termin: 20.02.2010, godz. 19:30

Warszawska Szkoła Fotografii
ul. Łazienkowska 14

Fotograficzne upominki na każdą kieszeń
Fotograficzne upominki na każdą kieszeń
Święta zbliżają się wielkimi krokami. Oto kilka niedrogich fotograficznych gadżetów i akcesoriów, które uszczęśliwią każdego fotografującego.
7
Jak robić wspaniałe zdjęcia dzikich zwierząt? Oto garść porad nie tylko na jesienny czas!
Jak robić wspaniałe zdjęcia dzikich zwierząt? Oto garść porad nie tylko na jesienny czas!
Fotografia dzikiej natury to dziedzina dająca mnóstwo satysfakcji. W tym artykule przedstawiamy więc garść porad ekspertów i sztuczek, które ułatwią Wam robienie niesamowitych zdjęć.
10
Canon - jaki aparat i obiektyw wybrać? Zestawy do każdego rodzaju fotografii
Canon - jaki aparat i obiektyw wybrać? Zestawy do każdego rodzaju fotografii
Oferty producentów to często dziesiątki różnych obiektywów i aparatów. Na szczęście, aby wybrać właściwy nie musisz znać się na wszystkim. Zrobiliśmy to za ciebie i w...
24