Warsztaty z Marianem Schmidtem w WSF

Warszawska Szkoła Fotografii zaprasza na weekendowe "Warsztaty mistrzowskie". Pierwszą edycję, która odbędzie się w dniach 29-31 stycznia, poprowadzi fotograf Marian Schmidt.

Już 29 stycznia w Warszawskiej Szkole Fotografii, rozpocznie się pierwsza edycja weekendowych "Warsztatów mistrzowskich", które poprowadzi wybitny artysta i fotograf Marian Schmidt. Miłośnicy fotografii będą mieli okazję, pod okiem mistrza, zgłębić wiedzę na temat portretu i fotografii ekspresyjnej.

Pierwszy dzień "Warsztatów mistrzowskich" poświęcony będzie zajęciom teoretycznym, podczas których poruszone zostaną zagadnienia formy i treści w obrazie fotograficznym, podstaw portretu i kompozycji oraz nawiązywania kontaktu z osobą portretowaną. Na zajęciach przybliżona zostanie również tematyka fotografii humanistycznej, a całość zilustrowana przykładami z historii malarstwa i fotografii wielkich mistrzów takich jak: Vermeer, De La Tour, Munch, Sander czy Carter-Bresson.

W czasie dwóch kolejnych dni odbędą się zajęcia praktyczne, obejmujące m. in. pracę z modelem według metod Stanisławskiego, Lee Strasberga z Actor's Studio oraz Avedona. Na warsztatach, słuchacze będą robić zdjęcia aparatami cyfrowymi, pod czujnym okiem artysty - Mariana Schmidta. Fotografie zostaną następnie wyświetlone na ekranie i omówione. Ocena i poprawki portretów zrobionych przez uczestników, będą odbywały się także po zakończeniu każdej indywidualnej sesji.

Marian Schmidt pracował m.in. dla nowojorskiej agencji fotograficznej "Black Star" jako fotograf przemysłowy w rejonie Zatoki Perskiej. Był także członkiem agencji fotograficznej Rapho w Paryżu. Jest autorem albumu "Hommes de science", albumu fotograficznego "Marian Schmidt" oraz albumu "Niecodzienne rozmowy z ks. Janem Twardowskim". Ma na swoim koncie ponad pięćdziesiąt prestiżowych wystaw fotograficznych m.in. w Nowym Jorku, Paryżu, Londynie, Tokio, Zurychu, Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, a także w rodzinnym Żyrardowie. Wykładał m.in. w Łódzkiej Szkole Filmowej i poznańskiej ASP (Wydziały Fotografii). W 2002 r. uzyskał w PWSTiTV tytuł doktora habilitowanego w dyscyplinie artystycznej fotografia. Obecnie jest dyrektorem i wykładowcą w Warszawskiej Szkole Fotografii.

Udział w pierwszej edycji warsztatów kosztuje 450 zł. Aby zostać ich uczestnikiem, należy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy na stronie www.wsfoto.art.pl. Ilość miejsc jest ograniczona.

Więcej informacji o warsztatach oraz samym prowadzącym znajdziemy na stronie www.wsfoto.art.pl.

I edycja weekendowych "Warsztatów mistrzowskich"
Termin: 29-31.01.2010

Warszawska Szkoła Fotografii
1
1
0
0