Wydarzenia towarzyszące "Dokumentalistkom"

0
Marta Sinior
31 Marzec 2008
Artykuł na: 4-5 minut
Obecnie w Zachęcie prezentowana jest ważna wystawa prezentująca prace 50 polskich dokumentalistek. Z tej okazji powstał ciekawy program edukacyjny towarzyszący ekspozycji, w ramach którego odbędą się spotkania, warsztaty i pokazy filmów artystek prezentowanych na wystawie. Pierwsze warsztaty ruszą już 5 kwietnia.
plakat wystawy

PROGRAM EDUKACYJNY TOWARZYSZĄCY WYSTAWIE

Wykłady
Olivier Lugon jest profesorem historii sztuki i nowych mediów na Uniwersytecie w Losannie. Specjalista od zagadnień dokumentalnych w dziedzinie fotografii i filmu.

Instytut Francuski
ul. Senatorska 38.

Wykład odbędzie się w języku francuskim, tłumaczenie symultaniczne na język polski.] ;
7 maja 2008 godzina 18.00
LECH LECHOWICZ Fotografia jako dokument w teorii i praktyce lat dwudziestych i trzydziestych.;
15 maja 2008 godzina 18.00
KRZYSZTOF MIĘKUS Nowe tendencje w światowej fotografii dokumentalnej

Sala kinowa Zachęt, wejście od ulicy Burchego.] Projekcje filmów
  • 17 maja 2008 godzina 21.00 Projekcja filmów dokumentalnych Joanny Helander i Marii Zbąskiej, autorek biorących udział w wystawie.Joanna Helander & Bo Persson, "Powroty" (31-34), 58'Maria Zbąska, z cyklu "Spełniona w Biznesie", Polska 2007, 3 filmy, razem 30'Joanna Helander & Bo Persson, "Teatr 8 Dnia", 78'Sala kinowa Zachęty, wejście główne. Wstęp wolny.

fot. Helander Joanna, Handel, l.80

Przegląd portfolio z fotoedytorem Anną Brzezińską-Skarżyńską

21 kwietnia 2008 (poniedziałek) godzina 18.00
W trakcie spotkania Anna Brzezińska-Skarżyńska opowie o pracy fotoedytora i fotografii prasowej, a także skomentuje wybrane spośród nadesłanych zdjęcia.
Termin nadsyłania zgłoszeń do przeglądu upływa 6 kwietnia.

Sala kinowa, wejście od ulicy Burschego. Wstęp wolny.

Więcej informacji o przeglądzie znajduje się w artykule na fotopolis.pl.

Warsztaty

Warsztat fotografa dokumentalisty - Jędrzej Sokołowski i Jakub Certowicz

Spotkania odbywać się będą w soboty: 5, 12, 19 kwietnia i 10 maja o godzinie 16.00. Zapisy na warsztaty przyjmowane są telefonicznie lub mailowo od poniedziałku do piątku:
Wstęp: 10 zł

JAKUB CERTOWICZ I JĘDRZEJ SOKOŁOWSKI - fotografowie Agencji "Flatten Image" opowiedzą o warsztacie fotografa dokumentalisty. Prześledzą rozwój techniki fotograficznej i jej wpływ na pracę fotografa. Wspólnie z uczestnikami spróbują odpowiedzieć na pytanie - czy to czym fotografujemy wpływa na to jak fotografujemy. Na warsztatach będzie można zobaczyć m.in. oryginalne aparaty reporterskie sprzed wojny, zrobić zdjęcie z użyciem lampy spaleniowej i sprawdzić wytrzymałość kamer Leica. Będzie można przekonać się jak dawniej pracowali zawodowi reporterzy i jak pracują teraz.

Warsztaty zostały zorganizowane dzięki pomocy firmy EFECT - Doradztwo Finansowe.

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
Plac Małachowskiego 3, Warszawa
tel. 022 / 827 58 54 wew. 125, 142, 196
edu@zacheta.art.pl

Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Na początku przygody z fotografią analogową zorientowanie się w dostępnych materiałach i ich właściwościach może przysporzyć bólu głowy. Z pomocą przychodzi nowa...
61
0
63
0
3
0