Przegląd portfolio z fotoedytorem - Anną Brzezińską-Skarżyńską

Zachęta zaprasza na spotkanie z Anną Brzezińską-Skarżyńską towarzyszące wystawie "Dokumentalistki - polskie fotografki w XX wieku". W trakcie spotkania Anna Brzezińska-Skarżyńska opowie o pracy fotoedytora i fotografii prasowej, a także skomentuje wybrane spośród nadesłanych zdjęcia. Wszyscy chętni skonsultowania swoich prac, mają termin do 6 kwietnia.
Anna Brzezińska-Skarżyńska- Fotografia reportażowa i prasowa z pasji stała się zawodem, w którym pracuje od 27 lat. Od 1990 roku przez ponad 14 lat była fotoreporterką i kierowniczką zespołu fotoreporterów w dzienniku "Rzeczpospolita", wpływając w istotny sposób na zmianę stylu fotografii zamieszczanych w gazecie. Sama intensywnie fotografowała do roku 2000. Od roku 2006 Pracuje w Polskiej Agencji Prasowej, gdzie jest redaktorem naczelnym i dyrektorem Redakcji Fotograficznej.

Zafascynowana reportażem w wielu jego aspektach, ciekawa młodych talentów, przez trzynaście lat współorganizowała Konkurs Polskiej Fotografii Prasowej. Ostatnio była współautorką wystawy "Solidarność - początek drogi" (Muzeum Narodowe w Warszawie, 2005) oraz kuratorką wystawy fotografii z Nowej Huty 802 % Normy (Pałac Kultury i Nauki, Warszawa, 2007 i kino Światowid, Nowa Huta, 2008). Jak sama mówi praca fotoreportera prasowego "wymaga zapału, szybkości, obrotności, spostrzegawczości, odporności psychicznej, odwagi, siły fizycznej i pogodzenia się z wielokrotnym rozstaniem z rodziną".

Prace Anny Brzezińskiej-Skarżyńskiej publikowane były w m.in.: "Kurier Polski", "Tygodnik Solidarność", "Rzeczpospolita", "Liberation", „Corriere della Sierra", "La Croix", "Frankfurter Algemaine Zeitung", "New York Times", „The Independent", "The Daily Telegraph", "The Times", "Die Welt", "New Herald Tribune", "La Epoca", "La Stampa", "The Guardian", "Kurier- Austria", "Chicago Tribune", "Asashi Shimbun".

fot. Brzezińska-Skarżyńska Anna, Wieś w Świętokrzyskim, 1980

Jak przygotować portfolio?
  • Zdjęcia w formie cyfrowej: w formacie (najlepiej) JPG do użytku internetowego (72dpi). Jedno zdjęcie nie większe niż 150kb, maksymalnie 1024 pikseli na dłuższym boku. Wybór do 15 zdjęć.
  • Zdjęcia - wyłącznie własnego autorstwa należy opisać w dołączonym osobnym pliku tekstowym (imię i nazwisko autora, tytuł i data powstania, ew. tytuł serii lub temat zdjęcia). Organizatorzy proszą o uwzględnienie informacji o możliwym bądź niemożliwym podaniu nazwiska lub pseudonimu autora zdjęć w przypadku prezentacji w czasie spotkania.
Prace, które nie będą spełniać wymogów technicznych, nie będą brane pod uwagę. Nie wszystkie nadesłane prace zostaną zaprezentowane podczas spotkania. Nadesłanych materiałów organizatorzy nie zwracają.

Fotografie na przegląd portfolio należy wysyłać na adres fotoedytor@zacheta.art.pl lub na płytach CD na adres Galerii Zachęta:
Pl. Małachowskiego 3
00-916 Warszawa

z dopiskiem "spotkanie z fotoedytorem".
Płyty CD można zostawić też w recepcji w trakcie działania galerii od wt. do niedz. W godzinach 12-20.


Spotkanie: 21 kwietnia 2008 (poniedziałek) godzina 18.00

Zachęta
sala kinowa, wejście od ulicy Burschego
Wstęp wolny


słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
W fotografii przyrody nie ma miejsca na powtórki - o swojej pracy z Fujinon XF 200 mm f/2 R opowiada Dariusz Ogłoza
23 Sty 2019
Jak pierwsze profesjonalne supertele Fujifilm, model Fujinon XF 200 mm f/2 R LM OIS WR sprawdza się w boju? Zapytaliśmy o to Dariusza Ogłozę, który od ponad 20 lat zajmuje się fotografią przyrody.
0
Zmarł Walter Chandoha - fotograf, który robił zdjęcia kotów, zanim stało się to modne
22 Sty 2019
Zdjęcia kotów. Czy jest coś bardziej popularnego, a zarazem… mniej profesjonalnego? W dzisiejszych czasach fotografie psów i kotów kojarzą nam się głównie z fotografią amatorską, ale kto z nas nie uśmiechnie się na widok ładnego kociego pyszczka? Już na długo przed internetem twórcy reklam wiedzieli, że może znacząco zwiększyć sprzedaż ich produktu. Temat ten całe swoje życie zgłębiał Walter Chandoha.
1
Konsumpcja, jako narzędzie kontroli społecznej na zdjęciach Clemensa Aschera
17 Sty 2019
"Modernist Lunchbreak” jest realizacją mojego większego pragnienia stworzenia równoległego świata. Podobnego do naszego, ale bardziej stylizowanego; świata, w którym uwypuklam pewne zjawiska - mówi nam o swoim projekcie austriacki fotograf.
0
Zobacz 25 zdjęć, które walczą o Nagrodę Publiczności konkursu Wildlife Photographer of the Year 2018
16 Sty 2019
Miłośnicy fotografii przyrodniczej z całego świata mogą już oddawać głosy na swoją ulubioną fotografię konkursu Wildlife Photographer of the Year 2018.
2