Przegląd portfolio z fotoedytorem - Anną Brzezińską-Skarżyńską

Zachęta zaprasza na spotkanie z Anną Brzezińską-Skarżyńską towarzyszące wystawie "Dokumentalistki - polskie fotografki w XX wieku". W trakcie spotkania Anna Brzezińska-Skarżyńska opowie o pracy fotoedytora i fotografii prasowej, a także skomentuje wybrane spośród nadesłanych zdjęcia. Wszyscy chętni skonsultowania swoich prac, mają termin do 6 kwietnia.
Anna Brzezińska-Skarżyńska- Fotografia reportażowa i prasowa z pasji stała się zawodem, w którym pracuje od 27 lat. Od 1990 roku przez ponad 14 lat była fotoreporterką i kierowniczką zespołu fotoreporterów w dzienniku "Rzeczpospolita", wpływając w istotny sposób na zmianę stylu fotografii zamieszczanych w gazecie. Sama intensywnie fotografowała do roku 2000. Od roku 2006 Pracuje w Polskiej Agencji Prasowej, gdzie jest redaktorem naczelnym i dyrektorem Redakcji Fotograficznej.

Zafascynowana reportażem w wielu jego aspektach, ciekawa młodych talentów, przez trzynaście lat współorganizowała Konkurs Polskiej Fotografii Prasowej. Ostatnio była współautorką wystawy "Solidarność - początek drogi" (Muzeum Narodowe w Warszawie, 2005) oraz kuratorką wystawy fotografii z Nowej Huty 802 % Normy (Pałac Kultury i Nauki, Warszawa, 2007 i kino Światowid, Nowa Huta, 2008). Jak sama mówi praca fotoreportera prasowego "wymaga zapału, szybkości, obrotności, spostrzegawczości, odporności psychicznej, odwagi, siły fizycznej i pogodzenia się z wielokrotnym rozstaniem z rodziną".

Prace Anny Brzezińskiej-Skarżyńskiej publikowane były w m.in.: "Kurier Polski", "Tygodnik Solidarność", "Rzeczpospolita", "Liberation", „Corriere della Sierra", "La Croix", "Frankfurter Algemaine Zeitung", "New York Times", „The Independent", "The Daily Telegraph", "The Times", "Die Welt", "New Herald Tribune", "La Epoca", "La Stampa", "The Guardian", "Kurier- Austria", "Chicago Tribune", "Asashi Shimbun".

fot. Brzezińska-Skarżyńska Anna, Wieś w Świętokrzyskim, 1980

Jak przygotować portfolio?
  • Zdjęcia w formie cyfrowej: w formacie (najlepiej) JPG do użytku internetowego (72dpi). Jedno zdjęcie nie większe niż 150kb, maksymalnie 1024 pikseli na dłuższym boku. Wybór do 15 zdjęć.
  • Zdjęcia - wyłącznie własnego autorstwa należy opisać w dołączonym osobnym pliku tekstowym (imię i nazwisko autora, tytuł i data powstania, ew. tytuł serii lub temat zdjęcia). Organizatorzy proszą o uwzględnienie informacji o możliwym bądź niemożliwym podaniu nazwiska lub pseudonimu autora zdjęć w przypadku prezentacji w czasie spotkania.
Prace, które nie będą spełniać wymogów technicznych, nie będą brane pod uwagę. Nie wszystkie nadesłane prace zostaną zaprezentowane podczas spotkania. Nadesłanych materiałów organizatorzy nie zwracają.

Fotografie na przegląd portfolio należy wysyłać na adres fotoedytor@zacheta.art.pl lub na płytach CD na adres Galerii Zachęta:
Pl. Małachowskiego 3
00-916 Warszawa

z dopiskiem "spotkanie z fotoedytorem".
Płyty CD można zostawić też w recepcji w trakcie działania galerii od wt. do niedz. W godzinach 12-20.


Spotkanie: 21 kwietnia 2008 (poniedziałek) godzina 18.00

Zachęta
sala kinowa, wejście od ulicy Burschego
Wstęp wolny


słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Ilya Shtutsa: „Dobra fotografia jest darem“
5 Lis 2018
O swoich początkach, darze jakim jest fotografia czy wpływie prac Arnolda Mindella opowiada nam Ilya Shtutsa - rosyjski entuzjasta street’a, który opisuje fotografię jako grę o nieprzewidywalnym wyniku.
1
Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków
2 Lis 2018
Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.
0
Oded Wagenstein: „Nie możesz po prostu pojawić się u kogoś w drzwiach i poprosić o zdjęcie”
1 Lis 2018
W syberyjskiej wiosce Yar-Sale mieszka grupa starszych kobiet. Większość dni spędzają w odosobnieniu, odizolowane od świata, który kochały. Podczas gdy mężczyźni zwykle zachęcani są do pozostania w migrującej społeczności i utrzymania ról społecznych, kobiety muszą same radzić sobie ze starością. Fotograf Oded Wagenstein przybliża ich historię w projekcie “Forgotten Like Last Year’s Snow”.
0
Siena International Photo Awards 2018 to piękno świata pod różną postacią
30 Paź 2018
Za nami już czwarta edycja prestiżowego konkursu Siena International Photo Awards. W tym roku zwycięzcą został K M Asad - freelancer współpracujący między innymi z Getty Images. Jednak wśród laureatów nie zabrakło też Polaków. III miejsce w kategorii „The beauty of the nature“ zajął Mariusz Potocki, a Bartłomiej Jurecki otrzymał wyróżnienie w sekcji „Journeys & Adventures“.
0