Olympus E-3 - TruePic Turbo III

Procesor w cyfrowej lustrzance jest mózgiem tego urządzenia. Od jego wydajności i zaawansowania zależy szybkość przetwarzania zdjęć i ich jakość techniczna. Zapraszamy do przyjrzenia się chipowi TruePic Turbo III zastosowanemu w Olympusie E-3.
Podobnie jak większość współczesnych, zaawansowanych technicznie urządzeń, lustrzanka cyfrowa jest jednocześnie niewielkim komputerem. Otwarcie migawki, zarejestrowanie obrazu przez matrycę i przetworzenie sygnału analogowego na cyfrowy to dopiero pierwsza część drogi, która kończy się zapisaniem zdjęcia na kartę. Za drugą część odpowiada procesor obrazu. Jego moc jest też wykorzystywana podczas przeglądania zdjęć i używania wszelkich funkcji edycyjnych po zrobieniu zdjęcia.

Trudno się więc dziwić, że producenci uczynili z procesora pole ostrej konkurencji. Chipy mają nazwy, kolejne wersje i dla wielu fotoamatorów są niemal tak samo ważnym argumentem przy wyborze aparatu jak rozdzielczość matrycy czy ilość trybów tematycznych. Olympus w swoich aparatach stosuje procesor TruePic, w lustrzance E-3 w wersji TruePic Turbo III.

procesor TruePic

Dwie najważniejsze cechy dobrego procesora obrazu to wysoka jakość zdjęć (tutaj potrzebna jest jeszcze dobra matryca) oraz szybkość działania. TruePic Turbo III jest jednostką szybką. W modelu E-3 pozwala osiągnąć prędkość fotografowania w formacie RAW na poziomie 5 kl/s. Gwarancją dobrej jakości obrazu są trzy technologie wykorzystywane przez procesor: - dokładne oddzielenie właściwego sygnału od szumu;
Zaawansowana technologia odwzorowania drobnych szczegółów (Advanced Detail Reproduction Technology) - precyzyjne odwzorowanie krawędzi pomaga niwelować niepożądane efekty kolorystyczne;
Zaawansowana technologia właściwej krzywej gamma III (Advanced Proper Gamma III Technology) - reprodukcja koloru może być bardzo dokładna dzięki osobnemu dostosowaniu poziomu luminacji i chrominancji.]W codziennym fotografowaniu łatwo zapomnieć o roli jaką odgrywa procesor. Na szczęście nie zapominają o niej inżynierowie, którzy opracowują coraz lepsze i szybsze konstrukcje.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Ilya Shtutsa: „Dobra fotografia jest darem“
5 Lis 2018
O swoich początkach, darze jakim jest fotografia czy wpływie prac Arnolda Mindella opowiada nam Ilya Shtutsa - rosyjski entuzjasta street’a, który opisuje fotografię jako grę o nieprzewidywalnym wyniku.
2
Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków
2 Lis 2018
Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.
0
Oded Wagenstein: „Nie możesz po prostu pojawić się u kogoś w drzwiach i poprosić o zdjęcie”
1 Lis 2018
W syberyjskiej wiosce Yar-Sale mieszka grupa starszych kobiet. Większość dni spędzają w odosobnieniu, odizolowane od świata, który kochały. Podczas gdy mężczyźni zwykle zachęcani są do pozostania w migrującej społeczności i utrzymania ról społecznych, kobiety muszą same radzić sobie ze starością. Fotograf Oded Wagenstein przybliża ich historię w projekcie “Forgotten Like Last Year’s Snow”.
0
Siena International Photo Awards 2018 to piękno świata pod różną postacią
30 Paź 2018
Za nami już czwarta edycja prestiżowego konkursu Siena International Photo Awards. W tym roku zwycięzcą został K M Asad - freelancer współpracujący między innymi z Getty Images. Jednak wśród laureatów nie zabrakło też Polaków. III miejsce w kategorii „The beauty of the nature“ zajął Mariusz Potocki, a Bartłomiej Jurecki otrzymał wyróżnienie w sekcji „Journeys & Adventures“.
0