Karty pamięci - co to jest

Na rynku funkcjonuje kilka standardów kart pamięci do aparatów. Każdy producent aparatów cyfrowych ma swój ulubiony. Z jaką kartą kupić aparat? Czym karty różnią się od siebie? Na te pytania odpowiada nasz artykuł.
Na rynku funkcjonuje kilka standardów kart pamięci do aparatów. Każdy producent aparatów cyfrowych ma swój ulubiony. Z jaką kartą kupić aparat? Czym karty różnią się od siebie? Na te pytania odpowiada nasz artykuł.

Pierwsze aparaty cyfrowe zapisywały i przechowywały zdjęcia we wbudowanej pamięci wewnętrznej. Dziś większość aparatów cyfrowych, a prawie wszystkie zaawansowane modele, przechowują wykonane zdjęcia na kartach pamięci. Jest to o wiele wygodniejsze, gdyż po zapełnieniu karty, możemy wymienić, ją na drugą, czystą i kontynuować robienie zdjęć. Co więcej, z czasem możemy kupić kartę większej pojemności, na której jednorazowo zmieści się więcej zdjęć.

W uproszczeniu karty pamięci, są zbudowane podobnie jak pamięć w komputerze, jednak nie tracą swojej zawartości po odłączeniu od źródła zasilania. Pozwala to na bezpieczne wyjęcie ich z aparatu. Używając kart należy pamiętać, żeby nie narażać ich na zamoczenie, nie zginać i nie wystawiać na działanie wyładowań elektrycznych (np. od naelektryzowanych tkanin). Szkodliwe jest także pozostawianie ich na słońcu i w wysokiej temperaturze (np. w nasłonecznionym samochodzie). Zdjęciom na karcie może także zaszkodzić prześwietlenie w promieniach Rentgena na przykład podczas odprawy na lotnisku. W takim wypadku zaleca się trzymanie karty przy sobie, np. a kieszeni.

na rynku funkcjonuje kilka standardów kart pamięci

Producenci nie zalecają również wyjmowania kart w aparatu bądź czytnika, gdy jest używana (święcąca lub migająca lampka na urządzeniu).

0
2
0
0