Poradnik

30 schematów oświetleniowych w 15 minut - poradnik wideo

Autor: Maciej Luśtyk

7 Grudzień 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Zaczynasz przygodę ze studiem bądź filmem i chcesz szybko poznać najważniejsze techniki oświetlania zdjęć portretowych i wywiadów? Ten wideoporadnik będzie doskonałym wstępem do pracy z lampami.

Pierwsze wizyty w studio potrafią przerażać. Zwłaszcza jeśli nigdy wcześniej nie pracowaliśmy z zewnętrznymi lampami. Na szczęście wszystko to wygląda na bardziej skomplikowane, niż jest w rzeczywistości, a błędy początkującego możemy znacznie ograniczyć zdobywając solidne podstawy teoretyczne.

Gdy już dowiemy się podstaw na temat pracy ze sztucznym światłem, warto zrozumieć w jaki sposób kreatywnie możemy je wykorzystać. A trzeba wiedzieć, że nawet przy użyciu dwóch lamp jesteśmy w stanie stworzyć bardzo wiele ustawień światła. Świetnym wstępem do tego zagadnienia będzie wideoporadnik operatora Austena Paula, w który w krótkim czasie w przystępny sposób opisuje 30 różnych schematów oświetleniowych.

Co najważniejsze, poradnik Paula to nie tylko teoretyczne omówienie ustawień, ale także pokazanie ich w praktyce, wraz z używanymi modyfikatorami i omówieniem zależnością pomiędzy poszczególnymi źródeł światła. To oczywiście dopiero liźnięcie niuansów związanych z pracą z oświetleniem w studiu czy na planie filmowym, ale da wam dobra podstawę do zdobywania dalszego doświadczenia.

Więcej ciekawych poradników wideo Austena Paula znajdziecie na jego kanale w serwisie Youtube.

Perseidy 2022: Jak sfotografować sierpniowy deszcz meteorów?
Perseidy 2022: Jak sfotografować sierpniowy deszcz meteorów?
W noc z 12 na 13 sierpnia 2022 roku przypada maksimum Perseidów, nazywane potocznie nocą spadających gwiazd. Podpowiadamy jak obserwować i uchwycić na zdjęciach to coroczne widowisko.
55
Fotograf w podróży cz. 4 - zainspiruj się!
Fotograf w podróży cz. 4 - zainspiruj się!
Oto garść pomysłów na podróżnicze zdjęcia, które zawsze działają. Wypróbuj te, które podobają Ci się najbardziej, lub potraktuj ten tekst jako swoistą check-listę!
37
Który rodzaj stabilizacji wideo jest najlepszy? Sprawdzili je wszystkie
Który rodzaj stabilizacji wideo jest najlepszy? Sprawdzili je wszystkie
Gimbal, stabilizacja matrycy a może stabilizacja w postrprodukcji. Zobacz czym różnią się poszczególne techniki i poznaj ich wady oraz zalety.
1