Nie masz lampy, a chcesz zrobić ciekawą sesję portretową po zmroku? Wystarczy, że weźmiesz ze sobą smartfon i… będziesz kreatywny

Nie masz lampy, a chcesz zrobić ciekawą sesję portretową po zmroku? Wystarczy, że weźmiesz ze sobą smartfon i… będziesz kreatywny

Chcesz wykonać spektakularny portret, ale zapomniałeś zabrać ze sobą lampę błyskową? W premierowym odcinku nowej serii kanału SLR Lounge, Pye Jirsa pokazuje 5 sposobów efektywnego oświetlenia modela z wykorzystanie wyłącznie latarki dostępnej w smartfonie.

Brak lampy błyskowej to nie problem - takiego zdania jest Pye Jirsa, fotograf ślubny i współzałożyciel popularnego kanału na Youtube, SLR Lounge. Znajdziesz tam całą masę wideoporadników oraz edukacyjnych treści, które mogą pomóc Ci rozwinąć swój fotograficzny warsztat. Jednak ostatnimi czasy publikowane materiały były tworzone z myślą o nieco bardziej zaawansowanych fotografach. A co z osobami, które dopiero co rozpoczynają swoją przygodę i nie wiedzą nic (lub prawie nic) o technicznych aspektach lub praktycznych sztuczkach, z których można skorzystać podczas wykonywania zdjęć? Tu z pomocą przyjdzie nowa seria „Powrót do podstaw“, która kierowana jest do mniej wprawionych fotografów.

- Ostatnio na SLR Lounge Premium tworzyliśmy wyłącznie profesjonalne treści szkoleniowe, ale teraz chcieliśmy wrócić do tego, co pierwotnie rozbudziło naszą miłość do fotografii. Myślimy, że YouTube będzie idealną platformą dla serii, którą nazwaliśmy „Powrót do podstaw“. Skupiać się będzie na wymyślaniu i realizowaniu wyzwań przez nasz zespół SLR Lounge, a także przez samą  publiczność. Celem jest stworzenie niewiarygodnych obrazów przy użyciu dowolnego sprzętu za pomocą podstawowej wiedzy fotograficznej, którą nabędziecie dzięki naszej nowej serii tutoriali - czytamy na stronie SLR Lounge.

W premierowym odcinku Pye Jirsa dostał niełatwe zadanie - wykonanie sesji portretowej po zmroku, w różnych warunkach i otoczeniu, bez możliwości skorzystania z zaawansowanego oświetlenia. Jedyne czego mógł użyć to latarka w smartofnie i własna kreatywność. W powyższym filmie możesz zobaczyć 5 sposobów efektywnego oświetlenia modela przy użyciu wyłącznie smartfona oraz kilku akcesoriów, które w ciekawy sposób zmodyfikują generowane światło. Poza tym Jirsa dzieli się także kilkoma praktycznymi wskazówkami, które mogą przemienić zwyczajny portret w ciekawą fotografię.

  • Staraj się ustawiać modela w taki sposób, by za jego plecami znajdowało się ciemne tło, dzięki temu twarz (a nawet cała sylwetka) będzie lepiej wyeksponowana.
  • Nie bój się wykorzystywać zastanego światła, które może nadać zdjęciu dodatkowych walorów estetycznych.
  • Bądź kreatywny i postaraj się modyfikować światło tworzone przez latarkę smartfona, na przykład przy pomocy strumienicy, którą sam możesz wykonać.
  • Opanuj technikę łączenia wielu ujęć. Dzięki temu na zdjęciu możesz osiągnąć efekt kilku źródeł różnego światła - i to przy wykorzystaniu tylko jednego smartfona.

Nowa seria SLR Lounge zapowiada się interesująco - zwłaszcza dla osób dopiero co rozpoczynających swoją przygodę z fotografią. Tak więc jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki i chcesz zdobyć kluczową wiedzę w przystępny i ciekawy sposób, to koniecznie powinieneś obserwować kanał prowadzony przez Pye Jirsę.

1
0
2
1