Chcesz być lepszym fotografem krajobrazu? Unikaj tych 7 błędów

2
Michał Chrzanowski
18 Grudzień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Jak skutecznie rozpocząć swoją przygodę z fotografią krajobrazu? Jakich błędów unikać, a o czym pamiętać? Na te i inne pytania odpowiada Nigel Danson, który powrócił z kolejnym ciekawym wideoporadnikiem.

Krajobraz jest jednym z trudniejszych, ale także jednym z najwdzięczniejszych fotograficznych tematów. Nic więc dziwnego, że zarówno początkujące osoby, jak również zapaleni pasjonaci w swoich kadrach chętnie zatrzymują piękno pejzażu. Jednak początki naszej przygody z fotografią krajobrazową mogą okazać się drogą pełną wyzwań. Jak więc skutecznie wkroczyć na szlak malowniczych pejzaży i jakich błędów unikać „na starcie“?

Na te pytania odpowiada Nigel Danson, dla którego fotografowanie krajobrazów jest jedną z większych pasji. W swoim najnowszym wideoporadniku podzielił się kilkoma radami, dzięki którym będziecie mogli stać się lepszymi fotografami.

- Odkąd zacząłem przygodę z krajobrazem popełniłem wiele błędów w fotografii. Dziś dzielę się  siedmioma z nich. Moim zdaniem ich uniknięcie pomoże Ci poprawić Twoje zdjęcia. W tym poradniku patrzę na kompozycję i rozmawiam o pomysłach na uchwycenie lepszych zdjęć w każdych warunkach - zaznacza Nigel Danson.

  1. Nie myślisz o rzeczach występujących w kadrze, które rozpraszają i odciągają uwagę widza. Wystarczy minimalna zmiana położenia aparatu, by skutecznie pozbyć się ich z pola widzenia.
  2. Za mocno martwisz się o swój sprzęt, a nie o zdjęcia. W zamian skup się na ekspozycji i kompozycji.
  3. Nie ignoruj światła! Doceniaj go oraz cienie - to one wspólnie tworzą wymiarową i ciekawą fotografię.
  4. Pogoda jest Twoją wymówką! Spektakularne zdjęcia możesz wykonać w każdych warunkach: w deszczu, śnieżycy, mgle czy silnym wietrze.
  5. Za mało czasu poświęcasz na „poznanie“ danej jednej lokalizacji. Po wykonaniu zdjęcia nie zmieniaj miejsca. Obserwuj i ciesz się widokiem. Może wydarzy się coś wyjątkowego.
  6. Obwiniasz swój aparat. To nie jego wina, że jakieś zdjęcie nie wyszło. W większości przypadków to Ty popełniłeś błąd, np. dobrałeś niewłaściwe ustawienia lub nie dopracowałeś odpowiedniej kompozycji.
  7. Nie edytujesz swoich zdjęć. Postprodukcja to nie zło. Sztuczka polega na tym, aby poświęcić trochę czasu, jak najlepiej wykorzystać swoje obrazy i poprawić niedoskonałości, a jednocześnie sprawić, by wciąż wyglądały naturalnie.

Więcej ciekawych poradników, tutoriali i filmów, które mogą zainspirować do rozpoczęcia swojej przygody z fotografią - nie tylko krajobrazową - znajdziesz na kanale Nigela Dansona.

zdjecie główne: unsplash.com

Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Na początku przygody z fotografią analogową zorientowanie się w dostępnych materiałach i ich właściwościach może przysporzyć bólu głowy. Z pomocą przychodzi nowa...
61
0
62
0
3
0