Chcesz fotografować koncerty? Zobacz, jak zacząć i robić to dobrze

Chcesz fotografować koncerty? Zobacz, jak zacząć i robić to dobrze

Jesteś fanem dobrej muzyki i fotografii koncertowej? Jeśli tak to najnowszy materiał przygotowany przez COOPH jest właśnie dla Ciebie. Z filmu dowiesz się między innymi, jak zacząć oraz na co zwracać uwagę, gdy już znajdziesz się z aparatem pod wielką sceną.

Kto choć raz dokumentował koncert ten wie, że jest to jedna z trudniejszych dziedzin fotografii - nie tylko dla samego sprzętu, lecz także i dla fotografa. Dynamiczna akcja, szybko zmieniające się oświetlenie z lampami w kontrze lub zupełna odwrotność, nastrojowy półmrok z mnóstwem dymu - czy można o bardziej wymagające warunki? W takich sytuacjach o udanym zdjęciu decyduje ułamek sekundy. W jednej chwili na jeden kadr musi złożyć się wiele czynników, a do tego zdjęcie powinno opowiadać historię i zawierać emocje. Słowem odpowiednie doświadczenie i warsztat to podstawa.

Jednak na swój pierwszy koncert jako fotograf wcale nie musisz wybierać się zupełnie zielony. W zdobyciu dużej dawki wiedzy teoretycznej może pomóc najnowszy materiał przygotowany przez COOPH - popularny fotograficzny kanał na Youtube. Ekipa przyprowadziła krótki wywiad z Michael’em Agel’em - jednym z najbardziej rozpoznawalnych i uznanych fotografów koncertowych z ponad 30-letnim stażem. Dzieli się on wieloma praktycznymi wskazówkami, które sprawią, że rozpoczęcie przygody z dokumentowaniem koncertów może okazać się łatwiejsze.

  • światło to podstawa - poszukuj ciekawego oświetlenia, które stworzy intrygujące ujęcie
  • zbuduj zaufanie z muzykami - dzięki temu nie będziesz dla nich „obcym“, co pomoże Ci przemieszczać się po scenie
  • bądź niewidoczny - unikaj oświetlonych części sceny i miejsc wyznaczonych wyłącznie dla muzyków
  • czekaj i obserwuj - nie możesz być wszędzie. Nie rozpraszaj swojej uwagi, poszukuj akcji i koncentruj się na emocjach
  • mniej znaczy więcej - zabierz ze sobą jedynie najpotrzebniejszy sprzęt, który nie będzie Cię ograniczał

Z pewnością większość wymienionych w tym filmie wskazówek jest dobrze znana nieco bardziej doświadczonym fotografom koncertowym. Niemniej jednak przed początkującymi mogą one odkryć ciekawe sposoby na zapadające w pamięć zdjęcia.

Jeżeli chcesz zobaczyć więcej podobnych treści, jak również wiele inspirujących materiałów lub praktycznych poradników, to zachęcamy odwiedzić kanał COOPH na Youtube. Oczywiście publikowane tam filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich.

1
0
2
1