Chcesz być lepszym fotografem krajobrazu? Oto 7 kluczowych zasad, które warto znać na starcie

Chcesz być lepszym fotografem krajobrazu? Oto 7 kluczowych zasad, które warto znać na starcie

Po raz pierwszy wybierasz się z aparatem, aby uchwycić na zdjęciach piękno przyrody? Jeśli tak to najnowszy poradnik Nigela Dansona jest dla Ciebie. Zebrał on 7 zasad, o których powinieneś pamiętać podczas fotografowania krajobrazu.

Piękno krajobrazu to wdzięczny temat do fotografowania. Nie ma chyba osoby, która nie rozpływałaby się na zdjęciami ukazującymi najcudowniejsze uroki naszej planety. Jednak, aby umiejętnie zatrzymać w kadrze cuda natury, musimy pamiętać o ważnych aspektach - o warsztacie i umiejętnym opanowaniu aparatu, a także o nieprzewidywalności pogody i trudnych warunkach w jakich przyjdzie nam pracować.

Wie o tym Nigel Danson - uznany fotograf krajobrazu. W swoim ostatnim poradniku podzielił się z widzami 7 zasadami, o których powinien pamiętać niejeden początkujący pasjonat fotografii pejzażu. - Przeglądałem stare zdjęcia i zdałem sobie sprawę, jak daleko zaszedłem w ciągu ostatnich kilku lat. Próbowałem więc zrozumieć, dlaczego tak się stało i wymyśliłem te 7 porad dotyczących fotografii, które pomogły mi ulepszyć moje zdjęcia krajobrazowe. Naprawdę uważam, że zrobiły dużą różnicę i pomogły mi zrobić świetne zdjęcia: od lepszego zrozumienia aparatu po światło i kompozycję - zaznaczył Danson.

  • fotografuj w trybie preselekcji przysłony
  • zrozum histogram
  • opanuj głębię ostrości i naucz się ją kontrolować
  • nieskomplikowana kompozycja to klucz do dobrych zdjęć
  • używaj różnych ogniskowych
  • odpowiednie ustawienie (zmiana pozycji nawet o krok) może usunąć niepotrzebne i rozpraszające elementy
  • naucz się widzieć i rozumieć światło

Proponowane przez Dansona rady zapewne nie są niczym nowym dla nawet nieco bardziej zaawansowanych fotografów. Jednak przed początkującymi osobami mogą one odkryć zupełnie nowe sposoby bardziej artystycznego ujmowania w kadrze piękna natury. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

zdjęcie główne: www.pexels.com

George Eastman Museum udostępnia serię filmów poświęconych największym przełomom w fotografii. Pozycja obowiązkowa!
14 Sie 2018
Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się jak długą drogę fotografia przeszła od czasów camery obscury aż do dzisiaj, zobaczcie dokumentalną serię stworzoną przez Goerge Eastman Museum. To fantastyczna podróż przez najważniejsze techniki i odkrycia, które zrewolucjonizowały to medium.
0
Tadeusz Rolke: „Sztuka nie polega na pokazywaniu piękna”
13 Sie 2018
Od czwartku, w warszawskiej galerii Le Guern można oglądać najnowszy projekt Tadeusza Rolke, jednego z mistrzów polskiej fotografii. W dniu wernisażu rozmawialiśmy z autorem o powstawaniu najnowszej serii.
0
Karen Miranda Rivadeneira odtwarza swoje dzieciństwo. "Pomysł ten zrodził się z rozmyślań o pamięci i jej niedoskonałości”
7 Sie 2018
“Uświadomiłam sobie, że brakuje mi wiedzy o mnie samej. Rozmyślając o pamięci i jej wadliwości, postanowiłam odkopać osobiste mity i rodzinne historie” - opowiada nam o swoim projekcie amerykańska fotograf.
0
Marcin Walko jako jedyny Polak dokumentował upamiętnienie ofiar masakry w Srebrenicy. Zobaczcie zdjęcia z projektu “Parcela M11”
3 Sie 2018
W lipcu 1995 roku serbskie oddziały paramilitarne w okolicach Srebrenicy wymordowały kilka tysięcy Muzułmanów. Co roku drogą, którą wówczas próbowały ratować się ofiary odbywa się symboliczna pielgrzymka. W tym roku, jako jedyny Polak miał okazję dokumentować ją Marcin Walko.
1