Chcesz być lepszym fotografem krajobrazu? Oto 7 kluczowych zasad, które warto znać na starcie

0

Autor: Michał Chrzanowski

13 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Po raz pierwszy wybierasz się z aparatem, aby uchwycić na zdjęciach piękno przyrody? Jeśli tak to najnowszy poradnik Nigela Dansona jest dla Ciebie. Zebrał on 7 zasad, o których powinieneś pamiętać podczas fotografowania krajobrazu.

Piękno krajobrazu to wdzięczny temat do fotografowania. Nie ma chyba osoby, która nie rozpływałaby się na zdjęciami ukazującymi najcudowniejsze uroki naszej planety. Jednak, aby umiejętnie zatrzymać w kadrze cuda natury, musimy pamiętać o ważnych aspektach - o warsztacie i umiejętnym opanowaniu aparatu, a także o nieprzewidywalności pogody i trudnych warunkach w jakich przyjdzie nam pracować.

Wie o tym Nigel Danson - uznany fotograf krajobrazu. W swoim ostatnim poradniku podzielił się z widzami 7 zasadami, o których powinien pamiętać niejeden początkujący pasjonat fotografii pejzażu. - Przeglądałem stare zdjęcia i zdałem sobie sprawę, jak daleko zaszedłem w ciągu ostatnich kilku lat. Próbowałem więc zrozumieć, dlaczego tak się stało i wymyśliłem te 7 porad dotyczących fotografii, które pomogły mi ulepszyć moje zdjęcia krajobrazowe. Naprawdę uważam, że zrobiły dużą różnicę i pomogły mi zrobić świetne zdjęcia: od lepszego zrozumienia aparatu po światło i kompozycję - zaznaczył Danson.

  • fotografuj w trybie preselekcji przysłony
  • zrozum histogram
  • opanuj głębię ostrości i naucz się ją kontrolować
  • nieskomplikowana kompozycja to klucz do dobrych zdjęć
  • używaj różnych ogniskowych
  • odpowiednie ustawienie (zmiana pozycji nawet o krok) może usunąć niepotrzebne i rozpraszające elementy
  • naucz się widzieć i rozumieć światło

Proponowane przez Dansona rady zapewne nie są niczym nowym dla nawet nieco bardziej zaawansowanych fotografów. Jednak przed początkującymi osobami mogą one odkryć zupełnie nowe sposoby bardziej artystycznego ujmowania w kadrze piękna natury. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

zdjęcie główne: www.pexels.com

Perseidy 2020: Jak sfotografować sierpniowy deszcz meteorów?
Perseidy 2020: Jak sfotografować sierpniowy deszcz meteorów?
W noc z 12 na 13 sierpnia 2020 roku przypada maksimum Perseidów, nazywane potocznie nocą spadających gwiazd. Podpowiadamy jak obserwować i uchwycić na zdjęciach to coroczne widowisko.
56
0
Chcesz robić lepsze zdjęcia krajobrazowe? Zacznij przewidywać pogodę
Chcesz robić lepsze zdjęcia krajobrazowe? Zacznij przewidywać pogodę
W wykonywaniu spektakularnych zdjęć monumentalnych chmur burzowych bądź spienionych fal morskich chodzi przede wszystkim o umiejętność obserwowania żywiołów. Zanim wyjdziesz w plener, zaplanuj co...
26
0
Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Zapragnąłeś filmowych ujęć, ale nie stać cię na gimbal? Przy odrobinie zacięcia poradzisz sobie z tym, co masz pod ręką.
8
0