Chcesz rozpocząć przygodę z dronami? Oto 5 porad na start, które warto znać

Chcesz rozpocząć przygodę z dronami? Oto 5 porad na start, które warto znać

Planujesz zakup swojego pierwszego drona, ale nie wiesz co zrobić, by szybko podbić przestworza? Matti Haapoja - fotograf, filmowiec i pasjonat nowinek technologicznych - dzieli się pięcioma radami, które pomogą Ci rozpocząć swoją przygodę z dronami.

Zakup odpowiedniej maszyny i opanowanie jej możliwości, nauka latania i komponowania ujęć z przestworzy czy w końcu zaznajomienie się z przepisami prawa - to wszystko są aspekty, które sprawiają, że wkroczenie w świat dronów może nie być łatwym i przyjemnym zadaniem. Przed pierwszym wzbiciem się w przestworza musimy pamiętać o całej masie rzeczy.

Jednak w ułatwieniu nam tego zadania pomoże Matti Haapoja - filmowiec, fotograf i zapalony miłośnik dronów. W swoim najnowszym 10-minutowym poradniku podpowiada 5 prostych zasad, które okażą się istotne dla osób planujących zakup swojej pierwszej latającej maszyny.

Zapanuj nad dronem, czyli 5 rad dla początkujących

  • Tani zabawkowy dron pomoże Ci w nauce latania
    Takie urządzenia są trudniejsze w opanowaniu - nie są wyposażone w zaawansowane technologie i funkcje ułatwiające pozostanie w powietrzu. Musisz kontrolować każdy aspekt i parametr lotu, co sprawi, że zrozumiesz wszelkie zależności. Jeśli nauczysz się kontroli zabawkowego drona, to przesiadka na profesjonalną jednostkę będzie łatwiejsza niż myślisz.
  • Znaj swoją maszynę i jej ustawienia - to podstawa
    Tak jak podczas fotografowania musisz znać swój aparat od podszewki, tak i w przypadku korzystania z drona musisz czuć się pewnie podczas lotu. Znajomość jego ustawień i funkcji Ci w tym pomoże - będziesz mógł szybko zareagować w kryzysowych lub niebezpiecznych sytuacjach.
  • Praktyka czyni mistrza
    Tego punktu chyba nie musimy tłumaczyć. Jedynie ćwiczenia, praktyka i obeznanie z dronem sprawią, że będziesz w stanie odrywać przestworza i chwytać ujęcia z podniebnej perspektywy. W tym celu znajdź wolną przestrzeń z przeszkodami, które będziesz musiał omijać podczas lotu.
  • Naucz się komponować ujęcia z powietrza
    Na początku filmowanie i fotografowanie z powietrza może wydawać się dla Ciebie trudne. Orbitowanie wokół obiektów, lot tuż nad ziemią czy płynne wzbijanie się podczas filmowania, to efekty, które wzbogacą Twoje nagrania.
  • Kontroluj drona i gimbal z kamerą
    Musisz pamiętać, że orientacja samego drona, to nie to samo, co położenie jego kamery. Jednocześnie musisz opanować sam lot, a także śledzenie obiektów oraz ich odpowiednie umieszczenie w kadrze. Ale praktyka czyni mistrza.

Więcej ciekawych materiałów przygotowanych przez Matti Haapoja znajdziecie na jego kanale. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

zdjecie główne: pexels.com

1
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8