O tym, co tworzy dobrą fotografię, czyli w poszukiwaniu idealnego światła

0
Michał Chrzanowski
18 Kwiecień 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Bez światła nie ma fotografii - o tym wie każdy fotograf. Jednak jak nauczyć się rozpoznawać odpowiednie naturalne światło? Nie zawsze jest to łatwe, ale jeśli wiesz, gdzie szukać i czego szukać, prawie zawsze możesz znaleźć idealne światło do zdjęć - o czym przekonuje w swoim najnowszym filmie Sean Tucker.

Sean Tucker to znany brytyjski fotograf i Youtuber, który na stałe mieszka i pracuje w Londynie. Na jego kanale możemy znaleźć nową serię „Dobre światło“, w której wyjaśnia, czego należy szukać w naturalnym świetle, aby w pełni je wykorzystać do plenerowej sesji zdjęciowej.

- Pytaniem, które najczęściej otrzymuje jest: jak nauczyć się rozpoznawać dobre światło? Trudno odpowiedzieć w jednym poradniku, dlatego postanowiłem wystartować z serią filmów, aby pokazać, jak tworzę i komponuję obrazy oraz jakiego światła poszukuję - powiedział Sean Tucker.

W swoim ostatnim, niespełna 7-minutowym filmie Tucker pokazuje, w jaki sposób budynki po obu stronach alei zapewniają nie tylko dobre linie do kompozycji, ale również służą jako czarne dyfuzory, które pomagają nadać głębię tematowi oraz bohaterowi zdjęć, czyniąc naturalne światło bardziej kierunkowym. Jednak na tym nie koniec. Tucker pokazuje także, jak rozpocząć edycję zdjęcia na urządzeniu mobilnym. Tak więc powyższy film może być także pomocnym samouczkiem dla osób, które często przerabiają zdjęcia w drodze i natychmiastowo udostępniają je w mediach społecznościowych.

Po więcej filmów z serii „Dobre światło“ odsyłamy tutaj. Natomiast całą masę inspirujących materiałów, uczących tutoriali i ciekawych poradników znajdziecie na kanale Seana Tuckera. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
1
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1