Oto 10 ukrytych funkcji Lightooma, które mogą usprawnić Twoją edycję

Oto 10 ukrytych funkcji Lightooma, które mogą usprawnić Twoją edycję

Lightrooma możemy używać przez wiele lat i sądzić, że wiemy o nim wszystko. Jednak dopiero głębsze zaznajomienie się z programem uwolni jego pełny potencjał. Często najbardziej kluczowe funkcje są ukryte, a w swoim najnowszym wideoporadniku, Jamie Windsor odsłania 10 z nich, które usprawnią edycję zdjęć i zoptymalizują naszą pracę.

Choć większość z nas Lightrooma używa na porządku dziennym, to wciąż mogą zdarzyć się sytuacje, w których program może nas zaskoczyć swoimi możliwościami. Z każdą jego aktualizacją dochodzą nowe narzędzia i rozwiązania, które równie często są ukryte w zakamarkach interfejsu. A niektóre z nich ułatwiają pracę w tak dużym stopniu, iż dziwimy się, że nie odkryliśmy ich wcześniej.

W swoim najnowszym wideoporadniku Jamie Windsor prezentuje przegląd kilku użytecznych sztuczek oraz skrótów aktywujących narzędzia, które mogą okazać się nieocenioną pomocą podczas pracy w Lightroomie.

10 ukrytych funkcji Lightrooma

  1. Wyślij klientom podgląd online (00:11)
  2. Lepsze tony dzięki kalibracji aparatu (02:23)
  3. Zmień siłę oraz moc presetu (03:17)
  4. Ukierunkowane narzędzie do regulacji (05:18)
  5. Automatycznie dopasuj ekspozycje z różnymi ustawieniami (06:25)
  6. Szybsze ocenianie i wybór zdjęć (07:29)
  7. Indywidualna automatyzacja suwaków (08:13)
  8. Edycja lokalnych narzędzi do regulacji (08:29)
  9. Większe suwaki (09:24)
  10. Precyzyjny widok edycji (09:50)

Część omówionych trików może być już znana osobom lepiej zaznajomionym z Lightromem. Mimo to poradnik będzie nieocenioną pomocą zarówno dla początkujących jak i nieco bardziej doświadczonych fotografów, którzy chcą w jeszcze lepszym stopniu zoptymalizować swoją pracę.

Więcej ciekawych poradników Jamie Windsora znajdziecie na jego kanale na Youtube. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

A może masz jakieś ciekawe rozwiązania, które zwiększają wydajność Lightrooma oraz usprawniają i przyspieszają pracę nad edycją zdjęć? Jeśli tak, to to koniecznie podziel się nimi w komentarzach.

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0