Trzymaj się tych 7 zasad a uchwycisz w kadrze idealny zimowy pejzaż

0
Michał Chrzanowski
3 Styczeń 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Nigel Danson powrócił z kolejnym ciekawym wideoporadnikiem. Tym razem podzielił się siedmioma radami, dzięki którym fotografowanie w zimowych sceneriach może być łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Krajobraz jest jednym z trudniejszych, ale także jednym z najwdzięczniejszych fotograficznych tematów. Nic więc dziwnego, że zarówno początkujące osoby, jak również zapaleni pasjonaci w swoich kadrach chętnie zatrzymują piękno pejzażu. Jednak nasza przygoda z fotografią krajobrazową - zwłaszcza zimą - może okazać się drogą pełną wyzwań. Sami zaś musimy uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość - często musimy przeciwstawić się niemałym trudnościom, jak również kaprysom pogody.

Tak więc ta tylko pozornie łatwa dziedzina fotografii, kryje w sobie wiele tajemnic. Wie o tym Nigel Danson, dla którego fotografowanie krajobrazów jest jedną z większych pasji. W swoim najnowszym wideoporadniku podzielił się kilkoma radami, dzięki którym będziecie mogli wykonać idealne ujęcie w każdych warunkach.

7 zasad fotografii krajobrazowej

  • poszukuj koloru i nie bój się korzystać z balansu bieli
  • śnieg i lód może pomóc w otrzymaniu ciekawej kompozycji
  • koncentruj się na detalach i szczegółach
  • opowiadaj historie i postaraj się odwzorować klimat danego dnia
  • ufaj sobie, nie automatyce - świadomie kontroluj ekspozycję
  • poranne słońce jest Twoim sojusznikiem
  • drzewa mogą być ciekawym elementem kadru

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

zdjęcie główne:  www.pexels.com

Soda, kawa, witamina C i sól, to wszystko czego potrzebujesz żeby wywołać odbitkę
Soda, kawa, witamina C i sól, to wszystko czego potrzebujesz żeby wywołać odbitkę
Nie wiesz już co robić? W tym tygodniu warto spróbować stworzyć chemię fotograficzną własnym sumptem. Okazuje się, że większość z nas ma pod ręką wszystko, co jest potrzebne do samodzielnego...
264
0
Jak muzyka może sprawić, że wasze zdjęcia będą lepsze?
Jak muzyka może sprawić, że wasze zdjęcia będą lepsze?
Jeżeli nie wiecie co to histogram, albo słyszeliście to sformułowanie wiele razy i nadal nic nie rozumiecie, ten film jest zdecydowanie dla Was.
12
0
Zamknięto waszą siłownię? Dla fotografów to nie problem
Zamknięto waszą siłownię? Dla fotografów to nie problem
Sprawność fizyczna jest bardzo ważną częścią pracy fotografa. Zobacz, co robić żeby nie utracić formy.
11
0