Trzymaj się tych 7 zasad a uchwycisz w kadrze idealny zimowy pejzaż

0
Michał Chrzanowski
3 Styczeń 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Nigel Danson powrócił z kolejnym ciekawym wideoporadnikiem. Tym razem podzielił się siedmioma radami, dzięki którym fotografowanie w zimowych sceneriach może być łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Krajobraz jest jednym z trudniejszych, ale także jednym z najwdzięczniejszych fotograficznych tematów. Nic więc dziwnego, że zarówno początkujące osoby, jak również zapaleni pasjonaci w swoich kadrach chętnie zatrzymują piękno pejzażu. Jednak nasza przygoda z fotografią krajobrazową - zwłaszcza zimą - może okazać się drogą pełną wyzwań. Sami zaś musimy uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość - często musimy przeciwstawić się niemałym trudnościom, jak również kaprysom pogody.

Tak więc ta tylko pozornie łatwa dziedzina fotografii, kryje w sobie wiele tajemnic. Wie o tym Nigel Danson, dla którego fotografowanie krajobrazów jest jedną z większych pasji. W swoim najnowszym wideoporadniku podzielił się kilkoma radami, dzięki którym będziecie mogli wykonać idealne ujęcie w każdych warunkach.

7 zasad fotografii krajobrazowej

  • poszukuj koloru i nie bój się korzystać z balansu bieli
  • śnieg i lód może pomóc w otrzymaniu ciekawej kompozycji
  • koncentruj się na detalach i szczegółach
  • opowiadaj historie i postaraj się odwzorować klimat danego dnia
  • ufaj sobie, nie automatyce - świadomie kontroluj ekspozycję
  • poranne słońce jest Twoim sojusznikiem
  • drzewa mogą być ciekawym elementem kadru

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

zdjęcie główne:  www.pexels.com

Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Zapragnąłeś filmowych ujęć, ale nie stać cię na gimbal? Przy odrobinie zacięcia poradzisz sobie z tym, co masz pod ręką.
3
0
Photography Life udostępnia wszystkie swoje kursy za darmo
Photography Life udostępnia wszystkie swoje kursy za darmo
Jeśli w okresie epidemii ciągle mało wam nauki, mamy dla was kolejną porcję przystępnie podanej, użytecznej wiedzy. Kursy Photography Life to świetny punkt zaczepienia...
43
0
Wstęp do makrofotografii kuchennej. Twórz ciekawe obrazy bez wychodzenia z domu
Wstęp do makrofotografii kuchennej. Twórz ciekawe obrazy bez wychodzenia z domu
Przedmioty wokół nas można pogrupować na te interesujące od razu i te, które stają się piękne w obiektywie makro. Dzisiaj sprawdzimy, jak rzeczy zwykłe, które każdy z...
71
1