Jak zrobić ładne zdjęcie brzydkiemu jedzeniu? - warsztaty fotografii kulinarnej

Autor: Maciej Luśtyk

8 Wrzesień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Akademia Fotografii wraz z marką Batida zapraszają do wzięcia udziału w warsztatach fotografii kulinarnej, prowadzonych przez specjalistę w tej dziedzinie - Rafała Meszkę. Warsztaty obejmują 32 godziny zajęć i rozpoczynają się już w najbliższą sobotę, 12 września 2015 roku.

Fotografowanie jedzenia stało się jednym z najpopularniejszych trendów w mediach społecznościowych. Ciężko obecnie odwiedzić Facebooka bądź Instagrama nie natrafiając przy okazji na atrakcyjne zdjęcia potraw. "Świat oszalał na punkcie zdrowego odżywiania, a przede wszystkim dobrego jedzenia, podanego w apetyczny sposób. Naprędce przygotowane śniadanie czy pięknie podany obiad w restauracji ma wyglądać dobrze na zdjęciu, wabić kolorami i kształtem. Jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to nowe blogi i vlogi kulinarne, telewizyjne programy poświęcone gotowaniu, bijące rekordy popularności portale z przepisami". - mówią organizatorzy Warsztatów Fotografii Kulinarnej.

Dzięki zajęciom organizowanym przez Akademię Fotografii, każdy będzie mógł nauczyć się robić takie zdjęcia, aby nawet najmniej atrakcyjne potrawy, jak karp w galarecie czy bigos, nabrały smakowitej formy. Warsztaty poprowadzi specjalizujący się w fotografii kulinarnej Rafał Meszka. Fotograf w współpracuje m.in z magazynem KUKBUK, a na swoim koncie ma nagrody w konkursach Grand Press Photo i National Geographic.

Warsztaty fotografii kulinarnej to 32 godziny lekcyjne, podzielone na 8 cześci:

  • Wprowadzenie do fotografii kulinarnej
  • Kompozycja - zajęcia praktyczne w studio
  • Zdjęcie prostej potrawy - zajęcia praktyczne w studio
  • Zdjęcie trudniejszej potrawy - zajęcia praktyczne w studio
  • Jedzenie i wnętrze - zajęcia praktyczne
  • Jedzenie i człowiek - zajęcia praktyczne
  • Postprodukcja zdjęć kulinarnych - zajęcia praktyczne w pracowni komputerowej
  • Podsumowanie i omówienie prac

Zajęcia będą odbywały się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, co dwa tygodnie w soboty i niedziele, w godzinach 10:00-16:00. Warsztaty startują już w najbliższą sobotę, 12 września 2015 roku. Zapisów można dokonywać do piątku, 11 września, Koszt uczestnictwa w kursie wynosi 690 zł. Partnerem wydarzenia jest obchodząca jubileusz 25-lecia na polskim rynku, Batida. Cukiernia przygotuje słodkie i słone propozycje do dyspozycji uczestników kursu.

Więcej informacji o warsztatach fotografii kulinarnej znajdziecie na stronie akademiafotografii.pl

Pracuj nad kadrem w plenerze nie przed monitorem, czyli o potędze filtrów optycznych
Pracuj nad kadrem w plenerze nie przed monitorem, czyli o potędze filtrów optycznych
Zobacz, które filtry warto mieć w swojej torbie, i jak z nich korzystać, aby zaoszczędzić czas i nadać swoim zdjęciom profesjonalny wygląd.
7
Fotograficzne podróże Krystiana Bielatowicza. Jaki sprzęt wybrać, aby było funkcjonalnie i komfortowo?
Fotograficzne podróże Krystiana Bielatowicza. Jaki sprzęt wybrać, aby było funkcjonalnie i...
Fotograf i filmowiec Krystian Bielatowicz dzieli się z nami swoimi ulubionymi akcesoriami, które ułatwiają mu pracę w licznych podróżach. Od wyboru pasków na konkretne okazje po...
15
Czym są filtry NiSi Black Mist i dlaczego też powinieneś mieć je w swojej torbie
Czym są filtry NiSi Black Mist i dlaczego też powinieneś mieć je w swojej torbie
Filmowa estetyka nadal rządzi w świecie filmu i fotografii i nigdzie się na razie nie wybiera. A filtry typu Black Mist to prawdopodobnie najprostszy i najskuteczniejszy sposób, by uzyskać ten...
24