Carl Zeiss Vario-Sonnar T* DT 16-80 mm f/3.5-4.5 - test

Optyka marki Carl Zeiss jest od ponad 160 lat synonimem najwyższej jakości. Carl Zeiss Vario-Sonnar T* DT 16-80 mm f/3.5-4.5, mimo że to obiektyw "kitowy", zapowiada się obiecująco. Czternaście soczewek, w tym dwie soczewki asferyczne, występowanie warstw zapewniających lepsze przepuszczanie światła i osłabiających poświatę powinno zapewnić uzyskanie dobrych zdjęć niemal w każdych warunkach.
0
Mariusz Zach
28 Sierpień 2009
Artykuł na: 6-9 minut
6. Rozmycie

Wartość BxU dostarczana przez DxO Analyzer opisuje jak ostry dla ludzkiego oka jest obraz planu fotograficznego. Bierze ona pod uwagę nie tylko ostrość obiektywu ale także jakość sensora i procesy obróbki obrazu w aparacie. Skala BxU jest dość prosta: 0 oznacza drastyczne przejście pomiędzy czernią i bielą, co w kryteriach obrazu jest zbyt ostre. 1 oznacza idealny obraz. Gdy rozmycie staje się bardziej widoczne, jego rozmiar określamy w pikselach. Ponieważ jednak liczba pikseli znajdująca się na określonym obszarze jest związana z rozdzielczością sensora i jego rozmiarem, skala BxU nie może być używana do porównywania aparatów z różną specyfikacją matrycy. Dlatego wartości BxU są także określane na odbitkach o rozmiarze 20 x 30. Dane są porównywane z uwzględnieniem wielkości matrycy i jej rozdzielczości:

poniżej 10 - obraz zbyt ostry
10-20 - obraz ostry
20-30 - delikatne rozmycie
30-40 - rozmycie widoczne
40-50 - rozmycie jest denerwujące
powyżej 50 - rozmycie nie do przyjęcia





Zdjęcia robione Sony A700 razem z obiektywem Carl Zeiss Vario-Sonnar T* DT 16-80 mm f/3.5-4.5 są za bardzo wyostrzone w całym zakresie ogniskowych i przesłon.

Rozmycie tła wygląda bardzo przyzwoicie jak na tej klasy obiektyw.






Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
10
1
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
56
11
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Powiązane artykuły