Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - Winietowanie

Dla tych, którzy w sprzęcie cenią przede wszystkim poręczność, Sony wprowadziło na rynek jasny szerokokątny zoom FE 16-25 mm f/2.8 G. Oto, jak spisuje się w praktyce.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
7.5
Funkcjonalność:
7
Budowa:
7.5
Nasza ocena
75%
Spis treści
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Winietowanie

Winietowanie mierzymy dla plików RAW, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawione wykresy pokazują schemat winietowania dla przysłon f/2.8, f/4 i f/5.6.

Zaskakująco dobrze obiektyw radzi sobie z winietowaniem. Aż trudno uwierzyć, że nawet po wywołaniu RAW-ów pociemnienie na brzegach jest praktycznie niewidoczne. Można jedynie dopatrywać się go w samych narożnikach kadru przy najszerzej otwartej przysłonie. Jasność kadru idealnie wyrównuje się już przy f/4 - i to w takim samym stopniu w całym zakresie ogniskowych. Trudno zatem nie podejrzewać tu programowej redukcji wbudowanej w plik już na etapie zapisywania RAW-ów.

Schemat winietowania dla ogniskowej 16 mm:

Schemat winietowania dla ogniskowej 25 mm:

Winietowanie w praktyce:

16 mm (RAW)

f/2.8

f/4

25 mm (RAW)

f/2.8

f/4
Spis treści
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test praktyczny
logo logo
Magazyny
Zamów