Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe

Najnowszy reprezentant optyki Olympusa to jasna i wyjątkowo kompaktowa stałka, która ma przekonać do siebie wymagających fotografów chcących w kadrze zawrzeć znacznie więcej kontekstu. Zobaczcie, jak model M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO poradził sobie w praktyce.

Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm F1.2 PRO to obiektyw, który ma zapewniać ponadprzeciętną rozdzielczość i plastykę obrazu w całej rozpiętości kadru. W jego wnętrzu znajdziemy 15 elementów optycznych umieszczonych w 11 grupach. Wśród nich znalazły się asferyczne soczewki oraz nowe soczewki ED-DSA (Extra-Low Dispersion Dual Super Aspherical). Warto w tym miejscu wspomnieć, że Olympus jest pierwszym producentem, który produkuje tego typu elementy optyczne. Dzięki nim możliwe stało się zmniejszenie liczby soczewek stosowanych w obiektywie. 

Ponadto mamy mieć do czynienia z optymalnym minimalizowaniem różnego rodzaju wad optycznych charakterystycznych dla szerokokątnych obiektywów, między innymi aberracji chromatycznej, dystorsji oraz winietowania. Na dodatek poszczególne elementy zostały pokryte powłokami Z Coating Nano. Technologia ta ma redukować niekorzystne efekty świetlne, takie jak duszki, flary i odbicia, a także gwarantować zachowanie kontrastu i ostrości obrazu podczas fotografowania w trudnych warunkach oświetleniowych.

Z kolei za wyjątkową plastykę ma odpowiadać kombinacja ogniskowej 17 mm (ekwiwalent 34 mm dla pełnej klatki) i 9-listkowej przysłony o maksymalnym otworze f/1.2. Jak obiecuje producent, powinniśmy cieszyć się pięknym efektem bokeh oraz miękkimi rozmyciami nieostrości i odpowiednim odseparowaniem fotografowanego obiektu od tła. Obiektyw ma także odznaczać się szybkim i precyzyjnym autofokusem. Tu z pomocą przyjdzie wydajny silnik, który natychmiastowo przeostrzy scenę w każdych - nawet najtrudniejszych - warunkach. Minimalna odległość ogniskowania to 20 cm, zaś maksymalne powiększenie wynosi 0,15x (odpowiednik 35 mm: 0,3x).

M.Zuiko Digital ED 17 mm F1.2 PRO jest już dostępny w sprzedaży w cenie około 6300 zł. Wszystkie poniższe zdjęcia wykonaliśmy aparatem Olympus OM-D E-M1 Mark II.

Zdjęcia przykładowe

1/3200s, f/1.2, ISO 200

1/200s, f/1.2, ISO 200

1/80s, f/2.8, ISO 200

1/60s, f/2.8, ISO 2000

1/320s, f/2, ISO 200

1/400s, f/1.2, ISO 200

1/125s, f/1.2, ISO 200

1/60s, f/2.8, ISO 1600

1/60s, f/4, ISO 2000

1/1250s, f/1.2, ISO 200

1/60s, f/2.8, ISO 4000

1/320s, f/1.2, ISO 200

1/200s, f/1.2, ISO 200

1/60s, f/1.2, ISO 320

1/60s, f/2, ISO 400

1/640s, f/5.6, ISO 200

1/60s, f/2.8, ISO 1250

1/60s, f/1.2, ISO 400

1/60s, f/2.8, ISO 1000

1/60s, f/2, ISO 640

1/1250s, f/1.2, ISO 200

1/60s, f/2, ISO 1000

1/1250s, f/2.8, ISO 200

1/60s, f/2.8, ISO 1600

1/60s, f/2, ISO 500

1/60s, f/1.2, ISO 320

1/2000s, f/1.2, ISO 200

1/60s, f/2, ISO 500

1/60s, f/1.2, ISO 320

1/60s, f/2, ISO 640

1/60s, f/1.2, ISO 500

1/60s, f/2.8, ISO 2500

1/2000s, f/1.2, ISO 200

Zakres przysłon - rozmycie obrazu

1/125s, f/1.2, ISO 200

1/80s, f/1.4, ISO 200

1/60s, f/2, ISO 320

1/60s, f/2.8, ISO 640

1/60s, f/4, ISO 1250

1/60s, f/5.6, ISO 2500

1/60s, f/8, ISO 5000

1/40s, f/11, ISO 6400

Zakres przysłon - rozdzielczość obrazu

1/640s, f/1.2, ISO 200

1/500s, f/1.4, ISO 200

1/250s, f/2, ISO 200

1/125s, f/2.8, ISO 200

1/60s, f/4, ISO 200

1/60s, f/5.6, ISO 400

1/60s, f/8, ISO 800

1/60s, f/11, ISO 1600

1/60s, f/16, ISO 3200

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
0
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0