Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe

Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe

M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO to obiektyw, na który mógł czekać niejeden użytkownik systemu Mikro Cztery Trzecie. Zobaczcie, jak najnowsza portretówka Olympusa poradziła sobie w praktyce.

Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO zapewnia ekwiwalent ogniskowej około 90 mm (kąt widzenia 27 stopni) oraz maksymalny otwór przysłony f/1.2. Taka kombinacja powinna więc przypaść do gustu przede wszystkim portrecistom, który w systemie Mikro Cztery Trzecie poszukiwali jasnej i wszechstronnej stałki.

Obiektyw został wyposażony w wyjątkowo rozbudowany układ optyczny, który składa się z 14 elementów rozmieszczonych w 10 grupach. Ma zapewniać znakomitą rozdzielczość gwarantującą najwyższą jakość zdjęć - w całym kadrze, nawet przy maksymalnym otworze względnym. Natomiast 9-listkowa przysłona i ogniskowa 90 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki) mają dostarczyć miękkiego rozmycia nieostrości, wręcz perfekcyjnego odseparowania portretowanej osoby od tła, a także okrągłego efektu bokeh.

Z kolei precyzyjnie zaprojektowany i nowoczesny układ optyczny ma także skutecznie eliminować do minimum aberrację chromatyczną oraz winietowanie. Również praca w warunkach kontrastowego oświetlenia powinna być bezproblemowa. Wszystko za sprawą specjalnych powłok antyodblaskowych Z Coating Nano, które ograniczają niekorzystne efekty świetlne, takie jak duszki, flary i odbicia oraz gwarantują zachowanie kontrastu i ostrości obrazu.

Najnowszy reprezentant rodziny M.Zuiko mierzy 70 x 84.9 mm i waży 410 g, co czyni go bardzo kompaktowym szkłem. Do tego stałka - dzięki uszczelnieniom newralgicznych miejsc - ma być odporna na kurz, zachlapania i mróz (do -10°C). Tak więc powinniśmy być spokojni podczas fotografowania w wyjątkowo trudnych warunkach.

Poza tym wiedząc, jak ogromne znaczenia ma łatwość obsługi, Olympus ujednolicił konstrukcję i tak zaprojektował obudowę, aby fotografowie pracujący na obiektywach M.Zuiko czuli się „jak w domu“. Przycisk funkcyjny L-Fn umieszczono w wygodnym miejscu, dzięki czemu wybranie przypisanych pod nim ustawień ma być intuicyjne. Ponadto mechanizm sprzęgła MF pozwala błyskawicznie wybierać tryby automatycznego lub manualnego ustawiania ostrości - aby zmienić tryb wystarczy przyciągnąć do siebie pierścień MF.

Natomiast podczas fotografowania wartkiej akcji ma pomóc usprawniony silnik autofokusa, który szybko i precyzyjnie ustawi ostrość już od 50 cm (maksymalne powiększenie wynosi 0,1x -odpowiednik 35 mm: 0,2x). Jednak dopiero połączenie obiektywu ze 121-polowym, krzyżowym systemem AF aparatu OM-D E-M1 Mark II ma zagwarantować „zachwycającą ostrość zdjęć, nawet jeśli do ich wykonania zostanie wykorzystane pełne otwarcie przysłony“. Olympus M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO ma pojawić się w sprzedaży w grudniu tego roku. Cena jednak nie została jeszcze ujawniona.

Zdjęcia przykładowe

1/80s, f/1.2, ISO 800

1/4000s, f/1.2, ISO 200

1/160s, f/2.8, ISO 200

ISO1/125s, f/2.8, ISO 4000

1/1250s, f/2, ISO 200

1/500s, f/1.2, ISO 200

1/100s, f/1.2, ISO 1600

1/1250s, f/2, ISO 200

1/800s, f/2.8, ISO 200

1/1600s, f/1.2, ISO 200

1/640s, f/2, ISO 200

1/160s, f/4, ISO 200

1/125s, f/1.2, ISO 1000

1/8000s, f/1.2, ISO 80

1/1250s, f/2.8, ISO 200

1/30s, f/2.8, ISO 6400

1/15s, f/16, ISO 100

1/6400s, f/1.2, ISO 200

1/80s, f/1.2, ISO 400

1/800s, f/2.8, ISO 200

1/125s, f/4, ISO 3200

1/80s, f/2, ISO 2000

1/80s, f/2, ISO 640

1/500s, f/1.2, ISO 200

1/100s, f/1.2, ISO 400

1/640s, f/1.2, ISO 200

1/80s, f/1.2, ISO 1000

1/250s, f/2.8, ISO 200

1/250s, f/2, ISO 200

1/2500s, f/1.2, ISO 200

1/2000s, f/1.2, ISO 200

1/800s, f/2, ISO 200

1/4000s, f/1.2, ISO 200

1/100s, f/1.2, ISO 200

1/30s, f/16, ISO 200

1/80s, f/1.2, ISO 200

Zakres przysłon

przysłona f/1.2

przysłona f/2

przysłona f/2.8

przysłona f/4

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0