Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Wczoraj Sony zaprezentowało model RX100 VI, a już dziś możecie zobaczyć jak szósta generacja kieszonkowego kompaktu poradziła sobie w praktyce.

Szósta generacja aparatu z 1-calową matrycą w technologii Exmor RS, o rozdzielczości 20,1 Mp (zakres ISO 125-12800, rozszerzane do ISO 80-25600) oferuje chyba wszystko, czego od tego typu konstrukcji mogą wymagać nawet bardzo wymagający użytkownicy. Choć rozdzielczość matrycy pozostała taka sama, według producenta aż dwukrotnie wzrosła wydajność aparatu, a to dzięki zastosowaniu najnowszej generacji procesora Bionz X, z bazującym na topowym modelu wspierającym go chipie LSI oraz dedykowanej pamięci DRAM.

Aparat pozwoli nam na fotografowanie z prędkością 24 kl./s, zapis do 233 zdjęć JPEG (w jakości Fine) w buforze, a także oferować ma najszybszy dla tej klasy kompaktu autofokus. Ten, bazujący na 315 punktach detekcji fazy (pokrycie 65% kadru) pozwolić ma na ostrzenie w czasie 0,03 s. Dwukrotnie wzrosnąć miała też skuteczność systemu śledzenia i rozpoznawania twarzy. Szybsze próbkowanie sensora wpłynąć ma także na zminimalizowanie efektu rolling-shutter przy użyciu migawki elektronicznej i w trybie filmowym.

Nowy model z serii RX100 to również zupełnie nowy obiektyw zoom o ekwiwalencie 24-200 mm, przy czym ogólne rozmiary aparatu pozostały bez zmian. Wzrosła jedynie jego grubość - o jedyne 1,6 mm. Na układ optyczny obiektywu składa się 15 soczewek, ułożonych w 12 grupach (10 soczewek asferycznych, w tym dwie o obniżonej dyspersji). Szkło, co zrozumiałe, jest jednak znacznie ciemniejsze niż u poprzednika (f/2.8-4.5 względem f/1.9-2.8) i zapewne odbije się to na pracy w słabym świetle. W przypadku gorszych warunków oświetleniowych pomoże nam jednak system optycznej stabilizacji, którego skuteczność szacowana jest na 4 EV.

Zdjęcia przykładowe

1/200s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 200 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 83 mm

1/1600s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/80s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 73 mm

1/160s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 150 mm

1/800s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 72 mm

1/2000s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 36 mm

1/40s, f/3.5, ISO 800, ogniskowa: 36 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/200s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 30 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 200, ogniskowa: 200 mm

1/80s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 75 mm

1/160s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 48 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 100 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 97 mm

1/3s, f/11, ISO 80, ogniskowa: 34 mm

1/50s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 44 mm

Zakres ogniskowych

1/1250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

Wyższe czułości i zakres ISO

1/25s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 30 mm

1/25s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/5s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/2.8, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/160s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1