Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Wczoraj Sony zaprezentowało model RX100 VI, a już dziś możecie zobaczyć jak szósta generacja kieszonkowego kompaktu poradziła sobie w praktyce.

Szósta generacja aparatu z 1-calową matrycą w technologii Exmor RS, o rozdzielczości 20,1 Mp (zakres ISO 125-12800, rozszerzane do ISO 80-25600) oferuje chyba wszystko, czego od tego typu konstrukcji mogą wymagać nawet bardzo wymagający użytkownicy. Choć rozdzielczość matrycy pozostała taka sama, według producenta aż dwukrotnie wzrosła wydajność aparatu, a to dzięki zastosowaniu najnowszej generacji procesora Bionz X, z bazującym na topowym modelu wspierającym go chipie LSI oraz dedykowanej pamięci DRAM.

Aparat pozwoli nam na fotografowanie z prędkością 24 kl./s, zapis do 233 zdjęć JPEG (w jakości Fine) w buforze, a także oferować ma najszybszy dla tej klasy kompaktu autofokus. Ten, bazujący na 315 punktach detekcji fazy (pokrycie 65% kadru) pozwolić ma na ostrzenie w czasie 0,03 s. Dwukrotnie wzrosnąć miała też skuteczność systemu śledzenia i rozpoznawania twarzy. Szybsze próbkowanie sensora wpłynąć ma także na zminimalizowanie efektu rolling-shutter przy użyciu migawki elektronicznej i w trybie filmowym.

Nowy model z serii RX100 to również zupełnie nowy obiektyw zoom o ekwiwalencie 24-200 mm, przy czym ogólne rozmiary aparatu pozostały bez zmian. Wzrosła jedynie jego grubość - o jedyne 1,6 mm. Na układ optyczny obiektywu składa się 15 soczewek, ułożonych w 12 grupach (10 soczewek asferycznych, w tym dwie o obniżonej dyspersji). Szkło, co zrozumiałe, jest jednak znacznie ciemniejsze niż u poprzednika (f/2.8-4.5 względem f/1.9-2.8) i zapewne odbije się to na pracy w słabym świetle. W przypadku gorszych warunków oświetleniowych pomoże nam jednak system optycznej stabilizacji, którego skuteczność szacowana jest na 4 EV.

Zdjęcia przykładowe

1/200s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 200 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 83 mm

1/1600s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/80s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 73 mm

1/160s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 150 mm

1/800s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 72 mm

1/2000s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 36 mm

1/40s, f/3.5, ISO 800, ogniskowa: 36 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/200s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 30 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 200, ogniskowa: 200 mm

1/80s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 75 mm

1/160s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 48 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 100 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 97 mm

1/3s, f/11, ISO 80, ogniskowa: 34 mm

1/50s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 44 mm

Zakres ogniskowych

1/1250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

Wyższe czułości i zakres ISO

1/25s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 30 mm

1/25s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/5s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/2.8, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/160s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0
Fujifilm X-T2 - najlepszy moment by przesiąść się na zaawansowane body?
30 Lip 2018
Pojawienie się na rynku profesjonalnego X-H1, sprawiło, że X-T2, który pod wieloma względami wcale mu nie ustępuje, nareszcie jest w zasięgu portfela ambitnego amatora. To prawdopodobnie najlepszy czas na przesiadkę!
0
10 dobrych aparatów, które rekordowo potaniały. To świetny moment, aby je kupić
25 Lip 2018
W ciągu ostatnich lat sprzęt fotograficzny znacznie podrożał. Obecnie, nawet porządny smartfon z dobrym aparatem potrafi kosztować 4000-5000 zł. Są jednak aparaty, które swoją datę premiery miał kilka lat temu, a przez ten czas mocno potaniały. To sprzęt, który w odpowiednich rękach, wciąż może być świetnym narzędziem, a jego zakup opłaca się bardziej, niż kiedykolwiek.
10