Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Sony RX100 VI - zdjęcia przykładowe

Wczoraj Sony zaprezentowało model RX100 VI, a już dziś możecie zobaczyć jak szósta generacja kieszonkowego kompaktu poradziła sobie w praktyce.

Szósta generacja aparatu z 1-calową matrycą w technologii Exmor RS, o rozdzielczości 20,1 Mp (zakres ISO 125-12800, rozszerzane do ISO 80-25600) oferuje chyba wszystko, czego od tego typu konstrukcji mogą wymagać nawet bardzo wymagający użytkownicy. Choć rozdzielczość matrycy pozostała taka sama, według producenta aż dwukrotnie wzrosła wydajność aparatu, a to dzięki zastosowaniu najnowszej generacji procesora Bionz X, z bazującym na topowym modelu wspierającym go chipie LSI oraz dedykowanej pamięci DRAM.

Aparat pozwoli nam na fotografowanie z prędkością 24 kl./s, zapis do 233 zdjęć JPEG (w jakości Fine) w buforze, a także oferować ma najszybszy dla tej klasy kompaktu autofokus. Ten, bazujący na 315 punktach detekcji fazy (pokrycie 65% kadru) pozwolić ma na ostrzenie w czasie 0,03 s. Dwukrotnie wzrosnąć miała też skuteczność systemu śledzenia i rozpoznawania twarzy. Szybsze próbkowanie sensora wpłynąć ma także na zminimalizowanie efektu rolling-shutter przy użyciu migawki elektronicznej i w trybie filmowym.

Nowy model z serii RX100 to również zupełnie nowy obiektyw zoom o ekwiwalencie 24-200 mm, przy czym ogólne rozmiary aparatu pozostały bez zmian. Wzrosła jedynie jego grubość - o jedyne 1,6 mm. Na układ optyczny obiektywu składa się 15 soczewek, ułożonych w 12 grupach (10 soczewek asferycznych, w tym dwie o obniżonej dyspersji). Szkło, co zrozumiałe, jest jednak znacznie ciemniejsze niż u poprzednika (f/2.8-4.5 względem f/1.9-2.8) i zapewne odbije się to na pracy w słabym świetle. W przypadku gorszych warunków oświetleniowych pomoże nam jednak system optycznej stabilizacji, którego skuteczność szacowana jest na 4 EV.

Zdjęcia przykładowe

1/200s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 200 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 83 mm

1/1600s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/80s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 73 mm

1/160s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 150 mm

1/800s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 72 mm

1/2000s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 36 mm

1/40s, f/3.5, ISO 800, ogniskowa: 36 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/200s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/3.2, ISO 125, ogniskowa: 30 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 200, ogniskowa: 200 mm

1/80s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 75 mm

1/160s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 48 mm

1/640s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 100 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 97 mm

1/3s, f/11, ISO 80, ogniskowa: 34 mm

1/50s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 44 mm

Zakres ogniskowych

1/1250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/500s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4.5, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

Wyższe czułości i zakres ISO

1/25s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 30 mm

1/25s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/30s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/5s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/10s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/20s, f/2.8, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/80s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/160s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm GFX 50R - w podróży po bezdrożach Jordanii
25 Cze 2019
Jordania. Kraj skał i piasku, cały mieniący się w żółciach i czerwieniach. O tym Google Maps powiedziało mi jeszcze przed wyjazdem. Nie wiedziałam natomiast, że jest to kraj głównie górzysty. W tygodniowej podróży towarzyszył mi kompaktowy średni format Fujifilm GFX 50R. Jak sprawdził się w niełatwych warunkach fotografii podróżniczej?
2
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2