EIZO ColorEdge CG2730 - test monitora

Ten profesjonalny 27-calowy monitor o rozdzielczości 2560 x 1440 px, z wbudowanym czujnikiem do automatycznej kalibracji, zaprojektowano do zastosowań w fotografii, grafice, druku i postprodukcji. Od zawsze monitory z serii CG wyznaczały najwyższe standardy obrazowania na rynku. Czy z tym modelem będzie podobnie? Sprawdźmy!

Autor: Krzysztof Mularczyk

27 Lipiec 2018
Artykuł na: 9-16 minut
Spis treści

We wrześniu 2016 roku EIZO zaprezentowało dwa monitory o przekątnych 27-cali i rozdzielczości 2560 x 1440 px (modele CG2730 i CS2730) zaprojektowane pod kątem profesjonalnych zastosowań graficznych, fotograficznych, związanych z drukiem oraz postprodukcją.

Nowe modele ColorEdge bazują na panelu IPS i wyświetlają 10-bitowe kolory z 16-bitowej tabeli LUT. Oba odwzorowują też przestrzeń Adobe RGB na poziomie 99%, choć bardziej zaawansowany CG2730 jest przy tym zgodny w 98% z przestrzenią DCI-P3 wykorzystywaną przez filmowców.

W obu modelach zastosowano system Digital Uniformity Equaliser, korygujący fluktuacje jasności i chrominancji w różnych obszarach ekranu monitora, dodatkowo CG2730 ma również zaimplementowaną funkcję stabilizacji jasności panelu. Model CG oferuje także wyższy kontrast 1500:1 (1000:1 w modelu CS2730), wbudowany czujnik do automatycznej kalibracji, lepsze odświeżanie (10 ms względem 13 ms), zużywa o kilkanaście watów mniej prądu od modelu CS, a na standardowym wyposażeniu jest kaptur, osłaniający przed bocznym światłem.

Monitory objęte są 5-letnią gwarancją na wszystkie komponenty (w tym panel LCD), a także 6-miesięczną gwarancją braku martwych pikseli. ColorEdge CG2730 posiada przy tym dodatkowo gwarancję jasności i koloru do 10 tysięcy godzin od daty zakupu oraz objęty jest cetyfikatem TUV Rheinland Color Accuracy.

Ostatnią różnicą między tymi modelami jest cena. Eizo CG2730 kosztuje obecnie 7815 zł, natomiast 3000 zł mniej trzeba zapłacić za CS2730. Sprawdźmy zatem, jak droższy z nich sprawdza się w praktyce!

Specyfikacja:

  • Ekran: IPS, 27 cali, 16 x 9
  • Rozdzielczość:  2560 x 1440 px
  • Jasność: 350 cd/m²
  • Kontrast: 1500:1
  • Kąty widzenia: 178/178 stopni
  • Zakres obrotu: 0 - 344° (obrót), -5 - 35° (dół-góra), 90° do pionu (pivot)
  • Złącza: DVI-D 24 pin (z HDCP), DisplayPort (z HDCP), HDMI (z HDCP, Deep Color), 5x USB 3.0 (2 porty do kontroli monitora, 3 porty jako hub USB)
  • Wymiary: 638 x 404,1 - 559,1 x 245 mm
  • Waga: 8,9 kg
  • Cena: 7815 zł
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Czy ten stosunkowo mały plecak z wyjmowanym wkładem, to idealne rozwiązanie dla fotografów z podstawowym zestawem foto? Plecak fotograficzny Wandrd All-new Prvke 21 sprawdziliśmy podczas...
20
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
To pełnowymiarowy ale nadal kompaktowy i stosunkowo lekki karbonowy statyw o uniwersalnym zastosowaniu. Być może najlepszy w swojej klasie, choć mamy pewne zastrzeżenia. Oto nasze wnioski po...
38
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
W góry jeżdżę kilka razy w roku, ale przyznam się, że aparat nie zawsze mi towarzyszy. Mój plecak, mimo posiadania komory na aparat, nie zachęca mnie do sięgania po sprzęt w trakcie wędrówki....
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)