EIZO ColorEdge CG2730 - test monitora

Ten profesjonalny 27-calowy monitor o rozdzielczości 2560 x 1440 px, z wbudowanym czujnikiem do automatycznej kalibracji, zaprojektowano do zastosowań w fotografii, grafice, druku i postprodukcji. Od zawsze monitory z serii CG wyznaczały najwyższe standardy obrazowania na rynku. Czy z tym modelem będzie podobnie? Sprawdźmy!

Autor: Krzysztof Mularczyk

27 Lipiec 2018
Artykuł na: 9-16 minut
Spis treści

We wrześniu 2016 roku EIZO zaprezentowało dwa monitory o przekątnych 27-cali i rozdzielczości 2560 x 1440 px (modele CG2730 i CS2730) zaprojektowane pod kątem profesjonalnych zastosowań graficznych, fotograficznych, związanych z drukiem oraz postprodukcją.

Nowe modele ColorEdge bazują na panelu IPS i wyświetlają 10-bitowe kolory z 16-bitowej tabeli LUT. Oba odwzorowują też przestrzeń Adobe RGB na poziomie 99%, choć bardziej zaawansowany CG2730 jest przy tym zgodny w 98% z przestrzenią DCI-P3 wykorzystywaną przez filmowców.

W obu modelach zastosowano system Digital Uniformity Equaliser, korygujący fluktuacje jasności i chrominancji w różnych obszarach ekranu monitora, dodatkowo CG2730 ma również zaimplementowaną funkcję stabilizacji jasności panelu. Model CG oferuje także wyższy kontrast 1500:1 (1000:1 w modelu CS2730), wbudowany czujnik do automatycznej kalibracji, lepsze odświeżanie (10 ms względem 13 ms), zużywa o kilkanaście watów mniej prądu od modelu CS, a na standardowym wyposażeniu jest kaptur, osłaniający przed bocznym światłem.

Monitory objęte są 5-letnią gwarancją na wszystkie komponenty (w tym panel LCD), a także 6-miesięczną gwarancją braku martwych pikseli. ColorEdge CG2730 posiada przy tym dodatkowo gwarancję jasności i koloru do 10 tysięcy godzin od daty zakupu oraz objęty jest cetyfikatem TUV Rheinland Color Accuracy.

Ostatnią różnicą między tymi modelami jest cena. Eizo CG2730 kosztuje obecnie 7815 zł, natomiast 3000 zł mniej trzeba zapłacić za CS2730. Sprawdźmy zatem, jak droższy z nich sprawdza się w praktyce!

Specyfikacja:

  • Ekran: IPS, 27 cali, 16 x 9
  • Rozdzielczość:  2560 x 1440 px
  • Jasność: 350 cd/m²
  • Kontrast: 1500:1
  • Kąty widzenia: 178/178 stopni
  • Zakres obrotu: 0 - 344° (obrót), -5 - 35° (dół-góra), 90° do pionu (pivot)
  • Złącza: DVI-D 24 pin (z HDCP), DisplayPort (z HDCP), HDMI (z HDCP, Deep Color), 5x USB 3.0 (2 porty do kontroli monitora, 3 porty jako hub USB)
  • Wymiary: 638 x 404,1 - 559,1 x 245 mm
  • Waga: 8,9 kg
  • Cena: 7815 zł
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Manfrotto Befree GT XPRO Alu - test statywu fotograficznego
Manfrotto Befree GT XPRO Alu - test statywu fotograficznego
Ten statyw skierowany jest do fotografów makro i ma stanowić optymalne połączenie stabilności, funkcjonalności oraz mobilności. Testujemy Manfrotto Befree GT XPRO w wersji aluminiowej, by...
41
BenQ SW271C  - test monitora do edycji zdjęć i wideo
BenQ SW271C - test monitora do edycji zdjęć i wideo
Przekątna 27”, rozdzielczość 4K UHD, 99% pokrycia AdobeRGB  i sprzętowa kalibracja. To w skrócie główne cechy nowego monitora BenQ SW271C dla fotografujących i filmujących. Producent obiecuje...
42
F-Stop Lotus - test plecaka dla aktywnych fotografów
F-Stop Lotus - test plecaka dla aktywnych fotografów
Lotus to profesjonalny plecak dla żądnych przygód. Jest wytrzymały, oferuje wiele udogodnień, a do tego naprawdę świetnie wygląda. Czy spełni oczekiwania wymagającego fotografa-podróżnika?
27
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)