Loupedeck - test konsoli do Lightrooma

Loupedeck - test konsoli do Lightrooma

Loupedeck to zaawansowany kontroler, który od podstaw został zaprojektowany z myślą o programie Lightroom. Producent mówi jasno: przy jego użyciu postprodukcja będzie szybka i intuicyjna, jak nigdy wcześniej. Dziś sprawdzamy, czy te słowa znajdą potwierdzenie w praktyce.

Jednym z największych problemów postprodukcji, nawet mimo dokładnej znajomości używanych programów, jest czas, jaki poświęcamy na nawigację po ich interfejsie. Jeśli samodzielnie obrabiacie naprawdę duże ilości zdjęć, to doskonale wiecie, że potrafi to zająć mnóstwo czasu. Wpływ na to mają sumujące się sekundy, które poświęcamy na wybór odpowiednich zakładek, odszukanie interesujących nas funkcji oraz wprowadzenie wszelkich wizualnych zmian. W efekcie proces postprodukcji może zajmować znacznie więcej czasu niż samo przygotowanie i realizacja sesji – nawet jeśli podczas edycji korzystamy z tak intuicyjnych programów jak Adobe Lightroom.

Nic więc dziwnego, że coraz popularniejszymi rozwiązaniami stają się manualne kontrolery, które w zamyśle mają znacznie upłynnić naszą pracę na etapie postprodukcji. O ile na rynku możemy znaleźć takie urządzenia jak konsola Palette, program MIDI2LR czy stacja Pfixer, o tyle każde z nich ma swoje wady i spore ograniczenia. Jednak prawdziwe pragnienia niejednego fotografa mają zostać urzeczywistnione w postaci Loupedeck – zaawansowanej konsoli, która powstała wyłącznie z myślą o Lightroomie.

Loupedeck zadebiutował w połowie ubiegłego roku i teraz może okazać się jednym z najwygodniejszych narzędzi jakie kiedykolwiek stworzono, by wspomóc proces postprodukcji – o czym zresztą zapewniają twórcy tego urządzenia. W przypadku kontrolera Loupedeck, czas obróbki zdjęć ma zależeć tylko i wyłącznie od naszych manualnych zdolności. Otrzymujemy aż 25 przycisków, 13 gałek, 8 suwaków, a także 10 przycisków programowalnych, do których możemy przypisać własne presety lub ustawienia. Słowem, niemal kompletny interfejs Lightrooma przeniesiony na panel o rozmiarach zbliżonych do standardowej klawiatury komputera.

Za to wszystko przyjdzie nam zapłacić 999 zł, co dla wielu może wydać się już niemałą sumą. Jednak jeśli Loupedeck zapewni nam intuicyjną i szybką edycję, a przy tym pozwoli zaoszczędzić nasz czas, to faktycznie możemy mieć do czynienia z rozwiązaniem wartym każdej wydanej złotówki. Ale czy tak jest w rzeczywistości? Sprawdźmy to!

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Michał „Massa” Mąsior: Czy kogokolwiek interesują Twoje zdjęcia?
12 Lut 2019
Świat profesjonalnej fotografii jest trudny. Mit wolnego zawodu przyciąga jednak wielu. Plan, by żyć i zarabiać na swojej pasji jest piękny, choć niełatwy do zrealizowania. Początkowo świetnie zapowiadające się „nowe życie” weryfikowane jest przez wiele czynników. Warto przeczytać, żeby nie wpaść w pułapkę.
16
S jak specjalista - Lumix S1 i S1R
30 Sty 2019
Wygląda na to, że liderom rynku bezlusterkowców wyrasta właśnie poważna konkurencja. Pełnoklatkowe modele S1 i S1R trafią do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Oto, co dziś o nich wiemy!
4
Panasonic LX100 II - mały gigant
27 Gru 2018
Duży sensor 4/3, jasny zoom i tryb filmowy 4K. A wszystko zamknięte w wyjątkowo zgrabnym i stylowym body. Nowy Lumix to aparat, który w swojej klasie nie ma dzisiaj konkurencji!
2
Przetestuj monitor BenQ - opinia Michała Ostrowskiego o BenQ SW240
19 Gru 2018
W listopadzie, wspólnie z BenQ wystartowaliśmy z konkursem, w ramach którego wybrani czytelnicy mieli szansę testować monitory z oferty BenQ. Zobaczcie jak model SW240 przypadł do gustu Michałowi Ostrowskiemu.
0