Loupedeck - test konsoli do Lightrooma

Loupedeck - test konsoli do Lightrooma

Loupedeck to zaawansowany kontroler, który od podstaw został zaprojektowany z myślą o programie Lightroom. Producent mówi jasno: przy jego użyciu postprodukcja będzie szybka i intuicyjna, jak nigdy wcześniej. Dziś sprawdzamy, czy te słowa znajdą potwierdzenie w praktyce.

Jednym z największych problemów postprodukcji, nawet mimo dokładnej znajomości używanych programów, jest czas, jaki poświęcamy na nawigację po ich interfejsie. Jeśli samodzielnie obrabiacie naprawdę duże ilości zdjęć, to doskonale wiecie, że potrafi to zająć mnóstwo czasu. Wpływ na to mają sumujące się sekundy, które poświęcamy na wybór odpowiednich zakładek, odszukanie interesujących nas funkcji oraz wprowadzenie wszelkich wizualnych zmian. W efekcie proces postprodukcji może zajmować znacznie więcej czasu niż samo przygotowanie i realizacja sesji – nawet jeśli podczas edycji korzystamy z tak intuicyjnych programów jak Adobe Lightroom.

Nic więc dziwnego, że coraz popularniejszymi rozwiązaniami stają się manualne kontrolery, które w zamyśle mają znacznie upłynnić naszą pracę na etapie postprodukcji. O ile na rynku możemy znaleźć takie urządzenia jak konsola Palette, program MIDI2LR czy stacja Pfixer, o tyle każde z nich ma swoje wady i spore ograniczenia. Jednak prawdziwe pragnienia niejednego fotografa mają zostać urzeczywistnione w postaci Loupedeck – zaawansowanej konsoli, która powstała wyłącznie z myślą o Lightroomie.

Loupedeck zadebiutował w połowie ubiegłego roku i teraz może okazać się jednym z najwygodniejszych narzędzi jakie kiedykolwiek stworzono, by wspomóc proces postprodukcji – o czym zresztą zapewniają twórcy tego urządzenia. W przypadku kontrolera Loupedeck, czas obróbki zdjęć ma zależeć tylko i wyłącznie od naszych manualnych zdolności. Otrzymujemy aż 25 przycisków, 13 gałek, 8 suwaków, a także 10 przycisków programowalnych, do których możemy przypisać własne presety lub ustawienia. Słowem, niemal kompletny interfejs Lightrooma przeniesiony na panel o rozmiarach zbliżonych do standardowej klawiatury komputera.

Za to wszystko przyjdzie nam zapłacić 999 zł, co dla wielu może wydać się już niemałą sumą. Jednak jeśli Loupedeck zapewni nam intuicyjną i szybką edycję, a przy tym pozwoli zaoszczędzić nasz czas, to faktycznie możemy mieć do czynienia z rozwiązaniem wartym każdej wydanej złotówki. Ale czy tak jest w rzeczywistości? Sprawdźmy to!

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0
Obiektyw do zadań specjalnych, czyli Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro i powiększenie 5:1 w praktyce
20 Mar 2019
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro to jedno z niewielu specjalistycznych szkieł kierowanych do miłośników ekstremalnych powiększeń na rynku. Jest przy tym konstrukcją znacznie nowszą i tańszą od swojego konkurenta. Zobaczcie, na co je stać.
6
Galeria zdjęć w twoim salonie? Oto przyjazne dla portfela wydruki, dzięki którym stworzysz prywatną wystawę
6 Mar 2019
Dostępność usług drukowania takich jak MojObraz.pl pozwala nam stworzyć z salony własną salę wystawową. Przyjazne portfelowi, szybkie i łatwe z punktu widzenia klienta - nie ma powodu, dla którego nie warto by było spróbować.
0