Papiery Harman by Hahnemühle - porównanie

Harman by Hahnemühle to siedem różnych rodzajów artystycznych podłoży archiwalnych przeznaczonych do drukarek atramentowych. O tym czy spełnią one oczekiwania najbardziej wymagających fotografów przekonacie się po lekturze naszego testu.
Wstęp

Dzięki uprzejmości firmy Medikon mieliśmy w ostatnim czasie okazję przetestować artystyczne podłoża archiwalne Harman by Hahnemühle. To linia papierów, która powstała z połączenia sił dwóch firm - znanej z produkcji tradycyjnych papierów artystycznych - Hahnemühle i producenta papierów fotograficznych do drukarek - Harman.

Rozwój technologii spowodował, że praca z tradycyjnymi papierami światłoczułymi staje się coraz mniej popularna. Wielu fotografów tęskni jednak za jakością, którą mogli uzyskać pod powiększalnikiem. Wydaje się, że oferta Harman by Hahnemühle skierowana jest właśnie do tych użytkowników, którzy nie znają kompromisów w tej kwestiii i chcą mieć dostęp do papierów z najwyższej półki. Nie bez znaczenia są tu również własności archiwalne tych materiałów, które mają szczególną wartość na rynku fotografii kolekcjonerskiej.

Zachęcamy do lektury naszego tekstu, w którym porównujemy siedem powierzchni Harman by Hahnemühle:
  • Matt Cotton Smooth - powierzchnia matowa gładka
  • Matt Cotton Textured - powierzchnia matowa teksturowana
  • Canvas - płótno matowe
  • Gloss Art Fibre - powierzchnia błyszcząca jedwabista
  • Gloss Art Fibre Warmtone - powierzchnia błyszcząca jedwabista o ciepłym odcieniu
  • Gloss Baryta - powierzchnia błyszcząca gładka
  • Gloss Baryta Warmtone - powierzchnia błyszcząca gładka o ciepłym odcieniu
Do wszystkich podłoży dostępne są profile ICC, które można zastosować przy pracy z większością atramentowych drukarek fotograficzych. Według producenta mają one znaczący wpływ na jakość wydruków. Można je pobrać ze strony: harman.hahnemuehle.com. Tam też znajdziecie instrukcje dotyczące sposobu ich instalacji i wykorzystania w swojej pracy.

Papiery testowaliśmy z wykorzystaniem dedykowanych profili ICC na drukarce Epson R3000.

Porównanie zostało podzielone na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Powierzchnie matowe: Matt Cotton Smooth, Matt Cotton Textured oraz płótno matowe: Canvas
  3. Powierzchnie błyszczące jedwabiste: Gloss Art Fibre, Gloss Art Fibre Warmtone
  4. Powierzchnie błyszczące gładkie: Gloss Baryta, Gloss Baryta Warmtone
  5. Podsumowanie

słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1