Papiery Harman by Hahnemühle - porównanie

Harman by Hahnemühle to siedem różnych rodzajów artystycznych podłoży archiwalnych przeznaczonych do drukarek atramentowych. O tym czy spełnią one oczekiwania najbardziej wymagających fotografów przekonacie się po lekturze naszego testu.
Wstęp

Dzięki uprzejmości firmy Medikon mieliśmy w ostatnim czasie okazję przetestować artystyczne podłoża archiwalne Harman by Hahnemühle. To linia papierów, która powstała z połączenia sił dwóch firm - znanej z produkcji tradycyjnych papierów artystycznych - Hahnemühle i producenta papierów fotograficznych do drukarek - Harman.

Rozwój technologii spowodował, że praca z tradycyjnymi papierami światłoczułymi staje się coraz mniej popularna. Wielu fotografów tęskni jednak za jakością, którą mogli uzyskać pod powiększalnikiem. Wydaje się, że oferta Harman by Hahnemühle skierowana jest właśnie do tych użytkowników, którzy nie znają kompromisów w tej kwestiii i chcą mieć dostęp do papierów z najwyższej półki. Nie bez znaczenia są tu również własności archiwalne tych materiałów, które mają szczególną wartość na rynku fotografii kolekcjonerskiej.

Zachęcamy do lektury naszego tekstu, w którym porównujemy siedem powierzchni Harman by Hahnemühle:
  • Matt Cotton Smooth - powierzchnia matowa gładka
  • Matt Cotton Textured - powierzchnia matowa teksturowana
  • Canvas - płótno matowe
  • Gloss Art Fibre - powierzchnia błyszcząca jedwabista
  • Gloss Art Fibre Warmtone - powierzchnia błyszcząca jedwabista o ciepłym odcieniu
  • Gloss Baryta - powierzchnia błyszcząca gładka
  • Gloss Baryta Warmtone - powierzchnia błyszcząca gładka o ciepłym odcieniu
Do wszystkich podłoży dostępne są profile ICC, które można zastosować przy pracy z większością atramentowych drukarek fotograficzych. Według producenta mają one znaczący wpływ na jakość wydruków. Można je pobrać ze strony: harman.hahnemuehle.com. Tam też znajdziecie instrukcje dotyczące sposobu ich instalacji i wykorzystania w swojej pracy.

Papiery testowaliśmy z wykorzystaniem dedykowanych profili ICC na drukarce Epson R3000.

Porównanie zostało podzielone na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Powierzchnie matowe: Matt Cotton Smooth, Matt Cotton Textured oraz płótno matowe: Canvas
  3. Powierzchnie błyszczące jedwabiste: Gloss Art Fibre, Gloss Art Fibre Warmtone
  4. Powierzchnie błyszczące gładkie: Gloss Baryta, Gloss Baryta Warmtone
  5. Podsumowanie

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Michał „Massa” Mąsior: Czy kogokolwiek interesują Twoje zdjęcia?
12 Lut 2019
Świat profesjonalnej fotografii jest trudny. Mit wolnego zawodu przyciąga jednak wielu. Plan, by żyć i zarabiać na swojej pasji jest piękny, choć niełatwy do zrealizowania. Początkowo świetnie zapowiadające się „nowe życie” weryfikowane jest przez wiele czynników. Warto przeczytać, żeby nie wpaść w pułapkę.
17
S jak specjalista - Lumix S1 i S1R
30 Sty 2019
Wygląda na to, że liderom rynku bezlusterkowców wyrasta właśnie poważna konkurencja. Pełnoklatkowe modele S1 i S1R trafią do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Oto, co dziś o nich wiemy!
4
Panasonic LX100 II - mały gigant
27 Gru 2018
Duży sensor 4/3, jasny zoom i tryb filmowy 4K. A wszystko zamknięte w wyjątkowo zgrabnym i stylowym body. Nowy Lumix to aparat, który w swojej klasie nie ma dzisiaj konkurencji!
2
Przetestuj monitor BenQ - opinia Michała Ostrowskiego o BenQ SW240
19 Gru 2018
W listopadzie, wspólnie z BenQ wystartowaliśmy z konkursem, w ramach którego wybrani czytelnicy mieli szansę testować monitory z oferty BenQ. Zobaczcie jak model SW240 przypadł do gustu Michałowi Ostrowskiemu.
0