Papiery Harman by Hahnemühle - porównanie

Harman by Hahnemühle to siedem różnych rodzajów artystycznych podłoży archiwalnych przeznaczonych do drukarek atramentowych. O tym czy spełnią one oczekiwania najbardziej wymagających fotografów przekonacie się po lekturze naszego testu.

Autor: Marcin Grabowiecki

23 Marzec 2012
Artykuł na: 9-16 minut

Wstęp

Dzięki uprzejmości firmy Medikon mieliśmy w ostatnim czasie okazję przetestować artystyczne podłoża archiwalne Harman by Hahnemühle. To linia papierów, która powstała z połączenia sił dwóch firm - znanej z produkcji tradycyjnych papierów artystycznych - Hahnemühle i producenta papierów fotograficznych do drukarek - Harman.

Rozwój technologii spowodował, że praca z tradycyjnymi papierami światłoczułymi staje się coraz mniej popularna. Wielu fotografów tęskni jednak za jakością, którą mogli uzyskać pod powiększalnikiem. Wydaje się, że oferta Harman by Hahnemühle skierowana jest właśnie do tych użytkowników, którzy nie znają kompromisów w tej kwestiii i chcą mieć dostęp do papierów z najwyższej półki. Nie bez znaczenia są tu również własności archiwalne tych materiałów, które mają szczególną wartość na rynku fotografii kolekcjonerskiej.

Zachęcamy do lektury naszego tekstu, w którym porównujemy siedem powierzchni Harman by Hahnemühle:

  • Matt Cotton Smooth - powierzchnia matowa gładka
  • Matt Cotton Textured - powierzchnia matowa teksturowana
  • Canvas - płótno matowe
  • Gloss Art Fibre - powierzchnia błyszcząca jedwabista
  • Gloss Art Fibre Warmtone - powierzchnia błyszcząca jedwabista o ciepłym odcieniu
  • Gloss Baryta - powierzchnia błyszcząca gładka
  • Gloss Baryta Warmtone - powierzchnia błyszcząca gładka o ciepłym odcieniu

Do wszystkich podłoży dostępne są profile ICC, które można zastosować przy pracy z większością atramentowych drukarek fotograficzych. Według producenta mają one znaczący wpływ na jakość wydruków. Można je pobrać ze strony: harman.hahnemuehle.com. Tam też znajdziecie instrukcje dotyczące sposobu ich instalacji i wykorzystania w swojej pracy.

Papiery testowaliśmy z wykorzystaniem dedykowanych profili ICC na drukarce Epson R3000.

Porównanie zostało podzielone na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Powierzchnie matowe: Matt Cotton Smooth, Matt Cotton Textured oraz płótno matowe: Canvas
  3. Powierzchnie błyszczące jedwabiste: Gloss Art Fibre, Gloss Art Fibre Warmtone
  4. Powierzchnie błyszczące gładkie: Gloss Baryta, Gloss Baryta Warmtone
  5. Podsumowanie

Poprzednia

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Czy ten stosunkowo mały plecak z wyjmowanym wkładem, to idealne rozwiązanie dla fotografów z podstawowym zestawem foto? Plecak fotograficzny Wandrd All-new Prvke 21 sprawdziliśmy podczas...
20
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
To pełnowymiarowy ale nadal kompaktowy i stosunkowo lekki karbonowy statyw o uniwersalnym zastosowaniu. Być może najlepszy w swojej klasie, choć mamy pewne zastrzeżenia. Oto nasze wnioski po...
38
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
W góry jeżdżę kilka razy w roku, ale przyznam się, że aparat nie zawsze mi towarzyszy. Mój plecak, mimo posiadania komory na aparat, nie zachęca mnie do sięgania po sprzęt w trakcie wędrówki....
44
Powiązane artykuły