Obiektywy
Viltrox AF 28 mm f/4.5 - znamy polską cenę ultrakompaktowego „naleśnika”
Matt Cotton Smooth, 300 gsm, 100% bawełna, biały, matowy
Charakterystyka podłoża:
Podłoże Matt Cotton Smooth charakteryzuje się piękną, czystą bielą. Powierzchnia papieru nie ma żadnej faktury. Czernie są smoliste i głębokie. Zarówno ciemne jak i jasne kolory są żywe i kontrastowe, a odwzorowanie drobnych szczegółów znakomite. To samo dotyczy odcieni szarości.
Naszym zdaniem papier ten najlepiej nadaje się do wydruków czarno-białych. Byliśmy bardzo zadowoleni z tego jak wypadły w naszym teście pejzaże oraz fotografia ślubna oraz produktowa. Zaskoczyły nas również żywe kolory w przypadku wydruków barwnych. To podłoże stało się naszym ulubionym matowym papierem z tej serii.
Warto wspomnieć o tym że, papier ten jest wykonany w 100% z włókien bawełnianych, co jest koniecznym kryterium, by papier spełniał wymogi stawiane dla papierów klasy muzealnej. Właściwość ta może być szczególnie istotna dla artystów przygotowujących swoje fotografie na sprzedaż do galerii czy domów aukcyjnych.
Matt Cotton Textured, 300 gsm, 100% bawełna, biały, matowy
Charakterystyka podłoża:
Podłoże Matt Cotton Textured ma strukturę papieru akwarelowego. To bardzo specyficzna powierzchnia, która nie każdemu przypadnie do gustu. Jeśli chodzi o reprodukcję kolorów nie ustępuje ono papierowi Matt Cotton Smooth. Ciemne partie wydruków wypadły dobrze. Mieliśmy jednak zastrzeżenia do najjaśniejszych świateł, na których była widoczna struktura papieru. Wpłynęło to na brak czytelności detali.
To podłoże naszym zdaniem nadaje się dobrze do druku pejzaży, portretów oraz innych fotografii czarno-białych nie posiadających drobnych szczegółów. Przed zakupem większej ilości polecamy jednak sprawdzenie, czy charakterystyka tego podłoża odpowiada rodzajowi fotografii, który zamierzamy wydrukować.
Canvas, 450 gsm, polibawełna, biały
Charakterystyka podłoża:
Zaskakująca jest czystość bieli tego podłoża, która bije na głowę zarówno papier Matt Cotton Smooth jak i Matt Cotton Textured. Niestety w najjaśniejszych tonach widoczna jest wyraźna struktura. Dotyczy to również odwzorowania najdrobniejszych szczegółów, które nie są klarowne. Reprodukcji kolorów nie można nic zarzucić. Barwy są żywe i kontrastowe.
To bardzo oryginalne podłoże, które zyskało popularność, jako przypominające płótna wykorzystywane w malarstwie. Efekt "plastra miodu", który widoczny jest na powierzchni nadaje się naszym zdaniem jedynie do dużych wydruków, mocowanych na blejtram. To podłoże, które trzeba "pokochać albo znienawidzić". Z pewnością znajdzie ono swoich zwolenników.