Papiery Harman by Hahnemühle - porównanie

Harman by Hahnemühle to siedem różnych rodzajów artystycznych podłoży archiwalnych przeznaczonych do drukarek atramentowych. O tym czy spełnią one oczekiwania najbardziej wymagających fotografów przekonacie się po lekturze naszego testu.

Autor: Marcin Grabowiecki

23 Marzec 2012
Artykuł na: 9-16 minut

Gloss Baryta, 320 gsm, 100% alfa-celuloza, biały, błyszczący

Charakterystyka podłoża:

  • Podłoże do druku atramentowego na bazie alfa-celulozy
  • Szeroki zakres tonalny i głębokie czernie
  • Szybkoschnące
  • Wodoodporne
  • Kompatybilne z tuszami pigmentowymi i barwnikowymi
  • Doskonałe właściwości archiwalne (bezkwasowe, zabezpieczone w celu ochrony przed wpływem otoczenia)

Papiery z tej linii zawierają włókna barytowe, dzięki którym przypominają one tradycyjne papiery barytowe, które niektórzy z Was pamiętają z pracy w ciemni.

To podłoże oferuje największą ze wszystkich testowanych przez nas papierów pojemność tonalną. Czernie są głębokie, a w cieniach rozróżnimy wszystkie szczegóły. Barwy są nasycone. Nawet najjaśniejsze światła nie są "wypalone". Dzięki gładkiej powierzchni widoczne są subtelne przejścia tonalne i szczegóły.

O tym papierze nie można powiedzieć niczego złego. Powierzchnia jest neutralna, co sprawia, że nadaje się on do wszystkich rodzajów fotografii.

Gloss Baryta sprawdzi się w przypadku wystaw i wydruków archiwalnych, do których szczególnie go polecamy.

Gloss Baryta Warmtone, 320 gsm, 100% alfa-celuloza, biały o ciepłym odcieniu, błyszczący

Charakterystyka podłoża:

  • Podłoże do druku atramentowego na bazie alfa-celulozy
  • Szeroki zakres tonalny i głębokie czernie
  • Szybkoschnące
  • Wodoodporne
  • Kompatybilne z tuszami pigmentowymi i barwnikowymi
  • Doskonałe właściwości archiwalne (bezkwasowe, zabezpieczone w celu ochrony przed wpływem otoczenia)
  • Brak chemicznych rozjaśniaczy optycznych (OBA)

Kremowa wersja papieru Gloss Baryta stworzona została z myślą o fotografii czarno-białej. W tej dziedzinie sprawdza się znakomicie. Ciepły odcień podłoża nada Waszym odbitkom wyjątkowy charakter. Pejazaż i portret to dziedziny, w których sprawdzi się znakomicie.

Oba papiery barytowe, zarówno pod względem powierzchni jak i możliwości tonalnych, niektórym użytkownikom i amatorom drukowania na papierach barytowych, mogą kojarzyć się z błyszczącymi papierami Harman Inkjet FB Al i FB Al Warmtone. Jak się domyślacie, są to te same papiery, które znalazły się w linii papierów Harman by Hahnemühle, tyle że pod zmienionymi nazwami, jako Gloss Baryta i Gloss Baryta Warmtone. Papiery te w 2008 roku zostały poddane testom trwałościowym w laboratoriach Wilhelm Imaging Research, Inc. Testy wykazały wyjątkową trwałość fotografii wydrukowanych na tych papierach, w odpowiednich warunkach sięgającą ponad 200 lat!

Szczegóły testów dostępne są na stronie Wilhelm Imaging Research.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
Leofoto Ranger LSR-324C + LH-40 - test statywu dla każdego
To pełnowymiarowy ale nadal kompaktowy i stosunkowo lekki karbonowy statyw o uniwersalnym zastosowaniu. Być może najlepszy w swojej klasie, choć mamy pewne zastrzeżenia. Oto nasze wnioski po...
38
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
Wygodnie z aparatem podczas górskich wędrówek? Test uchwytu Peak Design Capture V3
W góry jeżdżę kilka razy w roku, ale przyznam się, że aparat nie zawsze mi towarzyszy. Mój plecak, mimo posiadania komory na aparat, nie zachęca mnie do sięgania po sprzęt w trakcie wędrówki....
44
Wandrd Rogue Sling 6L - test torby fotograficznej
Wandrd Rogue Sling 6L - test torby fotograficznej
Wandrd Sling to rozbudowana i wytrzymała „nerka” przystosowana do przenoszenia również cięższego zestawu fotograficznego lub filmowego. Sprawdzamy jak taki koncept radzi sobie w praktyce.
39
Powiązane artykuły