"Lovebook" Karoliny Breguły w Galerii 65

Najnowszy projekt Karoliny Breguły zatytułowany "Lovebook" składa się ze zdjęć wykonanych telefonem komórkowym oraz krótkiego filmu wideo - to osobista i intymna opowieść kobiety o swojej miłości do mężczyzny. Młoda artystka znana jest przede wszystkim z głośnej akcji "Niech Nas Zobaczą" będącej pod patronatem Izabeli Jarugi-Nowackiej Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn zorganizowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii. Wystawa "Lovebook" Breguły prezentowana w ramach Polskiego Festiwalu Reklamy '07 zostanie otwarta 20 kwietnia 2007 roku w warszawskiej Galerii 65.
fot. Karolina Breguła z cyklu "Lovebook"

Karolina Breguła (1979) jest absolwentką szkoły fotograficznej GFU na Folkuniversitet w Sztokholmie i Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie. Obecnie studentka III roku fotografii w Łódzkiej Szkole Filmowej.

W 2003 roku stworzyła cykl 30 fotografii, które posłużyły do przeprowadzenia akcji Niech nas zobaczą, organizowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii. Prace zaprezentowano na bilboardach oraz w czterech galeriach (Galeria Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych "Pałacyk" w Warszawie, Galeria Burzym&Wolf w Krakowie, CSW Łaźnia w Gdańsku, Galeria Stowarzyszenia "Cross Over" w Sosnowcu). Cała akcja wywołała liczne kontrowersje, ale stała się również impulsem do publicznej dyskusji nad sytuacją gejów i lesbijek w Polsce. Breguła jest też współautorką (razem z Wojtkiem Rudzkim) projektu Artysta na sprzedaż oraz współzałożycielką Stowarzyszenia Dom Fotografii. Wystawiała swoje prace m. in. w: CSW Łaźnia w Gdańsku, Galerii Program i Jazzgocie w Warszawie oraz w Galerii Burzym i Wolff w Krakowie.

fot. Karolina Breguła z cyklu "Lovebook"

Poniżej zamieszczamy tekst autorki zdjęć Karoliny Breguły:

Niewielkie fotografie, które daje miniaturowy aparat telefoniczny sztucznie naciągnęłam do formatu wystawowego, co dało efekt intensywnego rozmycia i rozpikselowania. Plastyczny zabieg zniszczenia obrazu powoduje odrealnienie, przez co moja wystawa może być czytana jak marzenie senne. Efekt oniryczności potęguje historia pokazana w fotografiach. Jest to opowieść o pustce, samotności, tęsknocie i rozpaczy, która - choć wydaje się mieć ewidentny początek i koniec - zbudowana jest z luźno poukładanych obrazów będących jakby strumieniem świadomości smutnej osoby.

Aparat fotograficzny wbudowany w telefon komórkowy ma dzisiaj prawie każdy, przez co niedobre rozmyte zdjęcie stało się nieodłącznym świadkiem ważnych chwil w życiu większości ludzi. Wykorzystując ten rodzaj narzędzia, chciałam stworzyć projekt jakby wyciągnięty z karty aparatu przypadkowej osoby. Rozmycie obrazu ma tu mieć nie tylko wartość estetyczną ale też ma uniemożliwiać widzowi dokładne czytanie treści i rozpoznawanie bohaterów, by seria "Lovebook" stała się uniwersalną opowieścią o smutku, który przeżywa każdy człowiek.
- Karolina Breguła


Karolina Breguła Lovebook
21.04. - 18.05.2007
wernisaż: 20 kwietnia 2007 godzina 19

Galeria 65, ul. Bema 65
01-244 Warszawa
T/F 022 631 26 70
email:
galeria@galeria65.com
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1R - pierwsze wrażenia (Photokina 2018)
26 Wrz 2018
#Photokina2018 Wczoraj Panasonic ogłosił prawdziwą fotograficzną bombę - nowy pełnoklatkowy system z dwoma profesjonalnymi bezlusterkowcami. Dziś natomiast mogliśmy zobaczyć, jak w rzeczywistości prezentuje się model S1R - prawdziwa bestia z 47 Mp matrycą.
0
Fujifilm GFX 50R - pierwsze wrażenia
26 Wrz 2018
Drugi w systemie średnioformatowy aparat ma być bardziej mobilną wersją modelu GFX 50S. W nasze ręce trafił właśnie egzemplarz przedprodukcyjny. Oto nasze pierwsze wnioski.
1
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0