Voigtlander Nokton Classic 35 mm f/1.4 II - lepsza optyka i dwa warianty do wyboru

4
Michał Chrzanowski
9 Maj 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Usprawniony układ optyczny z dwoma wariantami powłok do wyboru, plastyczne ujęcia na szeroko otwartej przysłonie, wyraziste kadry o wysokiej rozdzielczości i przeprojektowana budowa - oto najważniejsze cechy drugiej generacji manualnego Noktona Classic 35 mm f/1.4.

Voigtlander to ostatnimi czasy wyjątkowo płodny producent. W 2019 roku zaprezentował już dwa obiektywy Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical do Sony E i Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical do Leica M. Teraz przyszła pora na odświeżenie kultowego już Noktona Classic 35 mm f/1.4 z mocowaniem Leica M.

- Ten obiektyw odtwarza unikalny obraz klasycznej konstrukcji. Zapewnia ostre kadry, a przy otwartym otworze przysłony delikatne bokeh tworzy trójwymiarowy efekt. Za pomocą jednego obiektywu możliwe są różnorodne ekspresje... delikatne i piękne bokeh, gdy przysłona jest otwarta, a ostre ujęcia po jej przymknięciu - zaznacza producent.

Druga generacja klasycznej konstrukcji

Już od jakiegoś czasu mogliśmy natrafić na plotki o nowej odsłonie obiektywu Nokton Classic 35 mm f/1.4 II. We wnętrzu zaprezentowanej w pełni manualnej stałki znajdziemy 8 elementów ułożonych w 6 grupach. Układ optyczny o ogniskowej 35 mm zapewnia pole widzenia wynoszące 63° i minimalną odległość ostrzenia 70 cm. Za plastykę odpowiada aż 10-listkowa przysłona o nominalnym otworze f/1.4, który domkniemy do f/16. Warto także zauważyć, że w ofercie producenta znajdziemy dwa warianty tego modelu. Pierwszy to stałka o pojedynczej powłoce SC, która ma w klasyczny sposób odwzorowywać kolory. Drugi to obiektyw z wielowarstwową powłoką MC, która powinna w bardziej naturalny sposób reprodukować barwy. W obu przypadkach obiektywu na jego frontową część tubusa nakręcimy filtry o średnicy 43 mm.

Cena i dostępność

Obiektyw mierzy 55 x 28,5 mm i waży przy tym 189 g. Jest więc minimalnie lżejszy od swojego poprzednika (200 g). Voigtlander Nokton Classic 35 mm f/1.4 II w sprzedaży ma pojawić się w czerwcu, a jego sugerowana cena to 680 dolarów, czyli po przeliczeniu nieco ponad 2600 zł. Jak na razie jednak nie wiadomo, kiedy stałka pojawi się w polskiej dystrybucji. Poza tym w opcjonalnym i dodatkowo płatnym wyposażeniu znajdzie się osłona przeciwsłoneczna LH-6. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny filmowy zoom z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny filmowy zoom z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
3
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
40
0
Samyang XEEN CF - kompaktowe i lekkie obiektywy filmowe z włókna węglowego
Samyang XEEN CF - kompaktowe i lekkie obiektywy filmowe z włókna węglowego
Nowa linia kinematograficznych szkieł Samyanga doskonale wpisywać ma się w najnowszy trend kompaktowego i lekkiego sprzętu wideo.
4
0
Powiązane artykuły