Voigtlander 21 mm f/3.5 i 50 mm f/1.2 - znamy polskie ceny

Voigtlander 21 mm f/3.5 i 50 mm f/1.2 - znamy polskie ceny

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical do Sony E i Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical do Leica M już dostępne w polskiej sprzedaży. Zobaczcie na ile wyceniono manualne stałki.

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical

Układ optyczny składa się z 9 soczewek ulokowanych w 8 grupach i zapewnia 91.2° pole widzenia. Za plastykę odpowiada 10-listkowa przysłona, którą będziemy mogli operować w zakresie f/3.5-f/22. Jak zapewnia producent, w przypadku tego modelu mamy mieć do czynienia z konstrukcją optyczną zoptymalizowaną pod względem sensorów o dużej rozdzielczości stosowanych w pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony E. Wysoka jakość i wyrazistość obrazu ma być otrzymana nie tylko w centrum, lecz także na brzegach kadru, co przy stałce o 21 mm ogniskowej może być nie lada wyczynem. Do tego powinniśmy cieszyć się rzetelną reprodukcją kolorów oraz odpowiednio korygowanymi wadami optyki. Niemniej jednak podczas fotografowania w bardziej wymagających warunkach będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 52 mm. Minimalna odległość ostrzenia w przypadku tego modelu to 20 cm, co w połączeniu z nominalnym otworem przysłony f/3.5 ma zagwarantować „rysowanie z intensywną perspektywą charakterystyczną dla ultraszerokokątnego obiektywu“.

Ostrzyć będziemy ręcznie za pomocą specjalnie wyprofilowanego i rowkowanego pierścienia, który ma obracać się z wyjątkową płynnością i precyzją. Warto zauważyć, że w przypadku tego modelu mamy do czynienia z metalową konstrukcją, która odznacza się całkiem kompaktowym rozmiarem - mierzy zaledwie 62.8 × 39.9 mm i waży 230 g. Poza tym bagnet obiektywu został wyposażony w elektroniczne styki. Dzięki temu parametry stałki będą zapisane w danych EXIF. Poza tym Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical zawiera enkoder odległości, co oznacza, że model ten będzie kompatybilny z 5-osiową stabilizacją obrazu dostępną w aparatach Sony.

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical

- Nokton 50 mm f/1,2 to wspaniały manualny obiektyw standardowy ogólnego przeznaczenia. Umożliwia uzyskanie perfekcyjnie ostrych zdjęć nawet przy całkowicie otwartej przysłonie oraz pozwala na komfortową pracę w pełnym zakresie odległości, od 70 cm do nieskończoności - zaznacza producent. We wnętrzu tego Voigtlandera z mocowaniem Leica M znajdziemy układ optyczny składający się z 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwa elementy obustronnie asferyczne i jeden element o ultra niskim współczynniku załamania światła, które mają gwarantować wysoką jakość obrazu.

Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 52 mm. Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 70 cm za pomocą wygodnego i odpowiednio wyprofilowanego pierścienia. To wszystko zamknięto w metalowym tubusie, krtory mierzy 63.3 x 49 mm i waży 347 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który podpięty do aparatów Leiki będzie prezentował się niezwykle okazale.

Cena i dostępność

Oba obiektywy są już dostępne na naszym rynku. Za Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical do Sony E zapłacimy 3099 zł. Z kolei Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical z mocowaniem Leica M wyceniono na 4599 zł. Polskim dystrybutorem produktów Voigtlander jest firma Foxfoto.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8