Voigtlander 21 mm f/3.5 i 50 mm f/1.2 - znamy polskie ceny

0
Michał Chrzanowski
4 Luty 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical do Sony E i Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical do Leica M już dostępne w polskiej sprzedaży. Zobaczcie na ile wyceniono manualne stałki.

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical

Układ optyczny składa się z 9 soczewek ulokowanych w 8 grupach i zapewnia 91.2° pole widzenia. Za plastykę odpowiada 10-listkowa przysłona, którą będziemy mogli operować w zakresie f/3.5-f/22. Jak zapewnia producent, w przypadku tego modelu mamy mieć do czynienia z konstrukcją optyczną zoptymalizowaną pod względem sensorów o dużej rozdzielczości stosowanych w pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony E. Wysoka jakość i wyrazistość obrazu ma być otrzymana nie tylko w centrum, lecz także na brzegach kadru, co przy stałce o 21 mm ogniskowej może być nie lada wyczynem. Do tego powinniśmy cieszyć się rzetelną reprodukcją kolorów oraz odpowiednio korygowanymi wadami optyki. Niemniej jednak podczas fotografowania w bardziej wymagających warunkach będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 52 mm. Minimalna odległość ostrzenia w przypadku tego modelu to 20 cm, co w połączeniu z nominalnym otworem przysłony f/3.5 ma zagwarantować „rysowanie z intensywną perspektywą charakterystyczną dla ultraszerokokątnego obiektywu“.

Ostrzyć będziemy ręcznie za pomocą specjalnie wyprofilowanego i rowkowanego pierścienia, który ma obracać się z wyjątkową płynnością i precyzją. Warto zauważyć, że w przypadku tego modelu mamy do czynienia z metalową konstrukcją, która odznacza się całkiem kompaktowym rozmiarem - mierzy zaledwie 62.8 × 39.9 mm i waży 230 g. Poza tym bagnet obiektywu został wyposażony w elektroniczne styki. Dzięki temu parametry stałki będą zapisane w danych EXIF. Poza tym Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical zawiera enkoder odległości, co oznacza, że model ten będzie kompatybilny z 5-osiową stabilizacją obrazu dostępną w aparatach Sony.

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical

- Nokton 50 mm f/1,2 to wspaniały manualny obiektyw standardowy ogólnego przeznaczenia. Umożliwia uzyskanie perfekcyjnie ostrych zdjęć nawet przy całkowicie otwartej przysłonie oraz pozwala na komfortową pracę w pełnym zakresie odległości, od 70 cm do nieskończoności - zaznacza producent. We wnętrzu tego Voigtlandera z mocowaniem Leica M znajdziemy układ optyczny składający się z 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwa elementy obustronnie asferyczne i jeden element o ultra niskim współczynniku załamania światła, które mają gwarantować wysoką jakość obrazu.

Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 52 mm. Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 70 cm za pomocą wygodnego i odpowiednio wyprofilowanego pierścienia. To wszystko zamknięto w metalowym tubusie, krtory mierzy 63.3 x 49 mm i waży 347 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który podpięty do aparatów Leiki będzie prezentował się niezwykle okazale.

Cena i dostępność

Oba obiektywy są już dostępne na naszym rynku. Za Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical do Sony E zapłacimy 3099 zł. Z kolei Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical z mocowaniem Leica M wyceniono na 4599 zł. Polskim dystrybutorem produktów Voigtlander jest firma Foxfoto.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1
Powiązane artykuły