Canon prezentuję nową linię kinematograficznych obiektywów Sumire Prime. Znamy ich cenę

0
Michał Chrzanowski
4 Kwiecień 2019
Artykuł na: 6-9 minut

Canon zadebiutował z nową linią filmowych szkieł z mocowaniem PL. Seria Sumire Prime składa się z 7 modeli: 20, 24, 35, 50, 85 i 135 mm, a każdy ma charakteryzować się wysoką rozdzielczością i subtelną, ciepłą kolorystyką znaną z innych kinematograficznych obiektywów Canona.

Nowa linia Sumire Prime to aż siedem filmowych szkieł CN-E 14 mm T3.1 FP X, CN-E 20 mm T1.5 FP X, CN-E 24 mm T1.5 FP X, CN-E 35 mm T1.5 FP X, CN-E 50 mm T1.3 FP X, CN-E 85 mm T1.3 FP X i CN-E1 35 mm T2.2 FP X, a każde z nich ma sprostać wymaganiom profesjonalnych twórców z branży kinematograficznej. Zaprezentowane konstrukcje mają być zgodne ze wszystkimi kamerami filmowymi z matrycą 35 mm lub Super 35 mm, w tym także z kamerami z serii Cinema EOS. Obiektywy Sumire Prime posiadają mocowanie typu PL, ale w autoryzowanym serwisie Canona będzie je można zamienić na mocowanie typu EF. Dzięki temu - jak zaznacza producent - obiektywy z nowej linii ma cechować szeroka kompatybilność.

Pewność i niezawodność

- Rosnąca konkurencja na rynku kinematograficznym i rosnące zapotrzebowanie widzów na treści w wysokiej jakości spowodowały, że autorzy zdjęć stanęli przed koniecznością poszerzania granic swej kreatywności. W rezultacie obserwujemy rosnący trend i coraz większe zapotrzebowanie na kamery z pełnoklatkową matrycą 35 mm, które pozwalają osiągnąć jeszcze wyższej jakości obraz. Jednocześnie wybór pełnoklatkowych obiektywów do kamer 35 mm jest wciąż stosunkowo ograniczony, stąd nasze najnowsze propozycje z serii Sumire Prime stanowią dla profesjonalnych filmowców doskonałą okazję, aby wyróżnić się na rynku i dać wartość dodaną do realizowanych produkcji filmowych. Technologie wykorzystane we wszystkich siedmiu modelach zapewniają im elastyczność i spójność realizowanych materiałów - powiedział Stephen Hart Dyke, Professional Imaging Product Marketing Manager w Canon Europe.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Doskonała optyka i uniwersalność

Każdy z zaprezentowanych modeli został wyposażony w w 11-listkową przysłonę o relatywnie szerokim otworze względnym, dzięki czemu konstrukcje mają doskonale nadać się zarówno do filmowania trudnych scen w warunkach słabego oświetlenia, jak również do rejestrowania kadrów o małej głębi ostrości. Do tego w układach optycznych znajdziemy soczewkę asferyczną o dużej średnicy i anomalne szkło dyspersyjne, które mają pomagać w wiernym i naturalnym odwzorowaniu obrazu, gwarantując jego wysoką jakość i ciepłe tony znane z innych obiektywów Canon do profesjonalnych kamer filmowych. Ta spójność kolorystyczna ma ułatwiać autorom zdjęć pracę jednocześnie z kilkoma różnymi obiektywami oraz późniejszą postprodukcję. Ponadto soczewki mają tę samą średnicę przednią, co eliminuje konieczność regulacji elementów mocowania na obiektywie w przypadku jego wymiany. Co więcej, wszystkie nowe modele z tej serii wykorzystują przekładnię o skoku 0,8 cala - zarówno dla pierścienia przysłony, jak i pierścienia ostrości umieszczonych na obiektywie. Pierścień regulacji ogniskowej we wszystkich modelach ma stawiać odpowiedni opór, co powinno umożliwić delikatną i precyzyjną regulację ostrości - jego obrót możliwy jest w 300-stopniowym zakresie.

Cena i dostępność

Obiektywy z linii Sumire Prime zostały wycenione na 7410 dolarów (każdy). Modele CN-E 24 mm T1.5 FP X, CN-E 35 mm T1.5 FP X, CN-E 50 mm T1.3 FP X, CN-E 85 mm T1.3 FP X mają pojawić się w sprzedaży w lecie tego roku. Z kolei CN-E 14 mm T3.1 FP X na jesień 2019 roku, a CN-E 20 mm T1.5 FP X i CN-E 135 mm T2.2 FP X na wiosnę przyszłego roku (lub przełom 2019/2020)

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
4
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0