Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - jasny manualny standard teraz także w wersji do Sony E

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - jasny manualny standard teraz także w wersji do Sony E

Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical to dobrze znana konstrukcja Voigtlandera. Stałka zadebiutowała w połowie ubiegłego roku z mocowaniem Leica M. Teraz jednak producent zaprezentował ten jasny standard także w wersji do systemu Sony E.

Oferta Voigtlandera do pełnoklatkowego systemu Sony E powiększyła się właśnie o model Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical, czyli jasny i w pełni manualny standard zaprojektowany z myślą o wymagających fotografach. Jak zaznacza producent, obiektyw został zoptymalizowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w nowoczesne matryce cyfrowe o dużych rozdzielczościach. Natomiast jego konstrukcja optyczna „skorygowana została według współczesnych standardów, zapewniając najwyższą jakość obrazowania“.

Wyrazistość połączona z wyjątkową plastyką

We wnętrzu Noktona 50 mm f/1.2 Aspherical znajdziemy 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne, co ma zapewnić znakomitą wydajność i jakość obrazu. Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 58 mm.

Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 45 cm. Warto także odnotować, że stałka przystosowana do aparatów Sony zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Z kolei miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem cichym i skokowym.

Cena i dostępność

Tubus mierzy 70,1 x 58,8 mm i waży 434 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który może się podobać. Ile przyjdzie nam zapłacić za Noktona w wersji do Sony E? Na razie ta informacja pozostaje tajemnicą, ale zapewne w najbliższym czasie producent odsłoni wszystkie karty dotyczące ceny i dostępności.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
2
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
2
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0