Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - jasny manualny standard teraz także w wersji do Sony E

0
Michał Chrzanowski
25 Luty 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical to dobrze znana konstrukcja Voigtlandera. Stałka zadebiutowała w połowie ubiegłego roku z mocowaniem Leica M. Teraz jednak producent zaprezentował ten jasny standard także w wersji do systemu Sony E.

Oferta Voigtlandera do pełnoklatkowego systemu Sony E powiększyła się właśnie o model Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical, czyli jasny i w pełni manualny standard zaprojektowany z myślą o wymagających fotografach. Jak zaznacza producent, obiektyw został zoptymalizowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w nowoczesne matryce cyfrowe o dużych rozdzielczościach. Natomiast jego konstrukcja optyczna „skorygowana została według współczesnych standardów, zapewniając najwyższą jakość obrazowania“.

Wyrazistość połączona z wyjątkową plastyką

We wnętrzu Noktona 50 mm f/1.2 Aspherical znajdziemy 8 elementów rozmieszczonych w 6 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne, co ma zapewnić znakomitą wydajność i jakość obrazu. Standardowa ogniskowa 50 mm gwarantuje 47.5-stopniowe pole widzenia, czyli zbliżone do tego jakie widzi ludzkie oko. Natomiast 12-listkowa przysłona o maksymalnym otworze f/1.2 ma zapewnić wręcz papierową głębię ostrości oraz efekt okrągłego bokeh. Przysłonę będziemy w stanie domknąć do f/22, zaś na przedni element nakręcimy filtry o średnicy 58 mm.

Oczywiście zaprezentowany model to w pełni manualna stałka, którą będziemy mogli efektywnie ostrzyć z odległości 45 cm. Warto także odnotować, że stałka przystosowana do aparatów Sony zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Z kolei miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem cichym i skokowym.

Cena i dostępność

Tubus mierzy 70,1 x 58,8 mm i waży 434 g. Jego design nie odbiega od innych konstrukcji producenta. Tak więc otrzymujemy stylowy i klasycznie wyglądający obiektyw, który może się podobać. Ile przyjdzie nam zapłacić za Noktona w wersji do Sony E? Na razie ta informacja pozostaje tajemnicą, ale zapewne w najbliższym czasie producent odsłoni wszystkie karty dotyczące ceny i dostępności.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Szerokokątne nowości firmy Voigtlander mają zainteresować miłośników wyrafinowanej optyki opakowanej w klasyczny i elegancki design - dodatkowo niemiecki producent przedstawił nowe akcesoria.
0
0
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena zwala z nóg
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena...
Nikon wreszcie oficjalnie zaprezentował zapowiadany od roku obiektyw Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct, który ma być ukoronowaniem bezlusterkowego systemu Z. Choć pięknie...
8
4
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
W ofercie firmy FoxFoto pojawiły się najnowsze manualne obiektywy Laowa, czyli kierowany do użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie obiektyw Fisheye, pełnoklatkowy...
5
0
Powiązane artykuły