Mitakon Speedmaster 65 mm f/1.4 to jasny standard do Fujifilm GFX

0
Michał Chrzanowski
3 Grudzień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Portfolio firmy Zhong Yi Optics powiększyło się o nowego Mitakona Speedmaster 65 mm f/1.4 - model zaprojektowany z myślą o średnioformatowych aparatach GFX. Jest to pierwszy na świecie obiektyw z mocowaniem Fujifilm G wyprodukowany przez niezależnego producenta optyki.

Jeszcze kilka lat temu Fujifilm było mocno zamkniętym systemem. Do bezlusterkowców z mocowaniem X trudno było znaleźć na rynku obiektywy produkowane przez niezależnych producentów optyki. Jednak szybko ten trend się zmienił, a z biegiem czasu zaczęło się pojawiać coraz to więcej modeli. A teraz Zhong Yi Optics, jako pierwsza firma na świecie, zaprezentowała konstrukcję dedykowaną średnioformatowym aparatom Fujifilm.

W pełni manualny Mitakon Speedmaster 65 mm f/1.4 to jasne szkło o ekwiwalencie około 50 mm (po przeliczeniu na pełną klatkę), które daje 46-stopniowe pole widzenia. W  jego wnętrzu znajdziemy 11 soczewek rozmieszczonych w 7 grupach. Wśród nich są dwa elementy wykonane z niskodyspersyjnego szkła UD, a także dwa szkła o wysokim współczynniku załamania światła. Poza tym minimalna odległość ostrzenia wynosi 70 cm, zaś za plastykę obrazu ma odpowiadać 9-listkowa przysłona o nominalnym otworze względnym f/1.4, który domkniemy do f/16.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Mitakon Speedmaster 65 mm f/1.4 mierzy 96 x 82 mm i waży 1005 g. Natomiast na przedni element optyki będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 72 mm. Obiektyw jest już dostępny w sprzedaży w cenie 799 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0