Kamlan 50 mm f/1.1 - ultrajasna stałka już dostępna w sprzedaży. Teraz także do systemu Fujifilm X

0
Michał Chrzanowski
20 Marzec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Wysoka rozdzielczość połączona z papierową głębią ostrości - oto najważniejsze cechy w pełni manualnego modelu Kamlan 50 mm f/1.1. Stałka jest już dostępna w polskiej sprzedaży.

Zaprezentowany w połowie ubiegłego roku Kamlan 50 mm f/1.1 to w pełni manualny obiektyw stworzony do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Tak więc jego ogniskowa 50 mm po przeliczeniu na pełną klatkę da nam ekwiwalent około 75 mm, co w połączeniu ze światłem f/1.1 i 9-listkową przysłoną ma zagwarantować wyjątkową plastykę obrazu którą powinien docenić niejeden portrecista.

We wnętrzu znajdziemy znajdziemy układ optyczny składający się z 5 elementów umieszczonych w 5 grupach, które zapewnią pole widzenia wynoszące 31 stopni (na matrycy APS-C). Konstruktorzy zapewniają także, że poszczególne soczewki zostały pokryte specjalnymi powłokami antyrefleksyjnymi, które mają skutecznie tłumić odbicia światła i powstawanie blików i flar. Na przedni element będziemy mogli przymocować filtry o średnicy 52 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia to 50 cm.

W pełni metalowy obiektyw waży zaledwie 248 g. Do tego jest wyjątkowo kompaktowy - jego wymiary to 60 x 60 mm. Pomocnym przy ręcznym ostrzeniu ma się okazać wyraźnie zaakcentowany pierścień ostrzenia, który powinien się płynnie obracać. Poza tym znalazła się także skala odległości hiperfokalnej, która także ułatwi nam ręczne ostrzenie. Na tubusie mamy również rowkowany pierścień przysłony, którą będziemy mogli operować od f/1.1 do f/16.

Kamlan 50 mm f/1.1 jest już dostępny w polskiej sprzedaży z mocowaniem Fujifilm X, Sony E i Canon EOS-M. Za obiektyw zapłacimy 799 zł. Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix rozszerza linię obiektywów filmowych o model 45 mm T1.5, który zapewniać ma wysoką jakość optyczną i wygodnie zaprojektowany tubus.
3
0
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Chiński producent zdecydował się na odświeżenie swojego kompaktowego klasyka, który ze względu na swoje rozmiary i parametry może być idealnym obiektywem spacerowym dla miłośników manualnych...
0
0
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Coraz mniej optycznych premier na lustrzanki o mniejszych matrycach? Tokina zdaje się tej tezie zaprzeczać, ale trochę trudno nazwać obiektyw zaprezentowany dla aparatów Nikon F i Canon EF-S...
13
1
Powiązane artykuły