Tokina AT-X 50-135 mm T3.0 Cinema - zoom dla filmowców

0
Maciej Luśtyk
17 Luty 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Japoński producent optyki Tokina zapowiedział premierę parfokalnego obiektywu AT-X 50-135mm T3.0 Cinema, przeznaczonego do filmowania. Szkło charakteryzuje się stałym światłem T3.0, umożliwia ostrzenie od 1 metra i przygotowane jest do współpracy z jakościami wyższymi niż 4K.
Układ optyczny obiektywu Tokina AT-X 50-135mm T3.0 Cinema składa się z 18 elementów w 14 grupach, a w jego budowie użyto soczewek asferycznych i soczewek o obniżonym współczynniku dyspersji, co minimalizuje występowanie zjawiska dystorsji i zapewnia lepszą wydajność optyczną. Obiektyw umożliwia ostrzenie od 100 cm. Producent zapewnia, że rozdzielczość obiektywu umożliwi współpracę z jakościami powyżej 4K. Cechą, która szczególnie zainteresuje filmowców jest parfokalność obiektywu czyli zachowanie punktu ostrości przy zmianie ogniskowej. Nowe szkło Tokiny posiada 9 listkową przysłonę, dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie ładnego rozmycia i okrągłego bokeh podczas zbliżeń.
Zobacz wszystkie zdjęcia (1)

Obiektyw wyposażono w gwint filtra o o średnicy 112 mm, a średnica frontowej części obiektywu wynosi 114 mm, dzięki czemu możliwe będzie zamontowanie większości akcesoriów wykorzystywanych w filmowaniu. Szkło trafi do sprzedaży w kwietniu 2015 roku w wersjach z mocowaniem PL i Canon EF. Na zachodnim rynku za obiektyw zapłacimy 4,500 dolarów. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Więcej informacji znajdziemy na stronie producenta.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)