Od dziś wyszukasz skradzione zdjęcia na Facebooku i Instagramie

2

Autor: Krzysztof Mularczyk

21 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Koniec z bezprawnym publikowaniem zdjęć? Nowe narzędzie Facebooka wykorzystuje technologię dopasowywania obrazu, aby pomóc twórcom i wydawcom chronić i zarządzać treściami graficznymi.

Wszystko wskazuje na to, że doczekaliśmy się w końcu odpowiedniego narzędzia do ochrony naszych zdjęć, które publikujemy na Facebooku i Instagramie. Dziś o 15:00 ruszył Rights Manager for Images - nowa wersja Rights Managera, którą znajdziemy w Creator Studio. Będzie wykorzystywać technologię dopasowywania obrazu, aby autorzy i właściciele zdjęć i plików graficznych mogli je łatwo wyszukiwać, śledzić i podejmować dalsze kroki w kierunku ochrony swoich dzieł.

Rights Manager for Images ma być bezpłatny i poza zarządzaniem treściami, ma również wprowadzać szybki i skuteczny system raportowania naruszeń praw autorskich, oraz egzekwować zasady dotyczące powtarzających się naruszeń - konta bezprawnie wykorzystujące materiały będą blokowane lub usuwane.

Jak działa Rights Manager?

Aby rozpocząć, dodajesz utworzone przez siebie treści, które chcesz chronić. Program wczyta je, znajdując materiały na Facebooku i Instagramie, które pasują do Twoich. Możesz również dostosować ustawienia wyszukiwania, aby określić takie rzeczy, jak na przykład obszar - na całym świecie lub tylko w niektórych miejscach.

Gdy Twoja zawartość zostanie wykryta na stronie lub profilu, możesz wybrać jedną z dostępnych akcji, która będzie dla Ciebie najlepsza. Może to obejmować monitorowanie zawartości, blokowanie jej lub przypisanie jej praw autorskich poprzez dodanie linku. Możesz nawet dodać zaufanych partnerów, aby chronić Twoje materiały wrzucane do Sieci przez nich.

Jak uzyskać dostęp do Rights Managera?

Aby uzyskać dostęp do Rights Manager, administratorzy stron już mogą składać aplikacje pod tym linkiem: www.facebook.com/rights_manager/apply

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1