Sony i Microsoft wspólnie stworzą kamery z systemami AI

Autor: Maciej Luśtyk

19 Maj 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Nie minął tydzień odkąd Sony zaprezentowało pierwszy na świecie sensor z układem sztucznej inteligencji, a już do współpracy nad wykorzystującymi ją urządzeniami przyłącza się strategiczny, a zarazem najmniej oczekiwany partner.

Współpraca Sony i Microsoftu? Mając na uwadze odwieczną wojnę w świecie konsol, wielu powiedziałoby, że coś takiego nigdy nie może się wydarzyć. A jednak. Oto dwaj zwaśnieni giganci technologiczni łączą siły, by wdrożyć na rynek systemy, wykorzystujące kamery scalone z układami sztucznej inteligencji.

Partnerstwo jest oczywiście bezpośrednim następstwem zeszłotygodniowej prezentacji pierwszego na świecie czujnika obrazu, w którym układ AI zaimplementowano bezpośrednio w sensorze.

Pierwsza matryca z układem sztucznej inteligencji

"(Matryce IMX500 i IMX501) są pierwszymi na świecie przetwornikami obrazu, w których funkcje analizy i przetwarzania obrazu z użyciem sztucznej inteligencji są realizowane przez sam blok układów logicznych. Sygnał rejestrowany przez blok pikseli jest przetwarzany z użyciem sztucznej inteligencji w samym przetworniku. Eliminuje to zapotrzebowanie na wydajne procesory i zewnętrzną pamięć, umożliwiając rozwój systemów Edge AI." - pisał o nowych konstrukcjach producent w dniu premiery.

Teraz pełen potencjał nowej technologii w różnych dziedzinach codziennego życia pomoże wykorzystać Microsoft wraz ze swoim systemem Azure AI.

Nowa platforma dla biznesów zainteresowanych wdrożeniem rozwiązań AI

- Łącząc innowacyjne technologie Sony w zakresie obrazowania ze usługami AI Microsoftu, stworzymy potężną i zarazem wygodną platformę dla rynku inteligentnych kamer. Za jej pośrednictwem chcemy wspomóc kreatywność naszych partnerów i wspomóc ich w pokonywaniu przeszkód na różnych płaszczyznach. - mówi o współpracy Terushi Shimizu, dyrektor Sony Semiconductor Solution Corporation.

Jak na razie nie ma co jednak napalać się „inteligentne” aparaty. Przedstawiciele jasno komunikują, że celem partnerstwa, choć nakierowanego na stworzenie konkretnych produktów, jest przemysł i jego różnorakie odnogi.

Nowe rozwiązanie posłuży przede wszystkim głębszej analizie scenariuszy biznesowych (i pewnie także większej inwigilacji). Ale w końcu przyjdzie także czas i na fotografię.

- Analiza wideo i inteligentne kamery mogą znacznie ułatwić wgląd w skutki szerokiej gamy scenariuszy biznesowych - mówi Takeshi Numoto, szef działu marketingu Microsoftu.

Jednym z przykładowych zastosowań, jakie Sony przedstawiało podczas premiery nowych sensorów, była pogłębiona analiza zachowań klientów sklepów. Stąd już tylko krok do inteligentnych systemów inwigilacji, ale nie piszmy tylko czarnych scenariuszy.

Docelowo podobne układy mogą też znacznie wspomóc pracę z fotografią czy filmem. Zarówno w zakresie samego przetwarzania obrazów, jak tez ich późniejszej selekcji i edycji. Na tę chwilę jednak producent nie zdradza planów na temat ewentualnej ekspansji na rynek konsumencki.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem presscentre.sony.eu.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)