Fujifilm z lekiem na koronawirusa? Chińczycy potwierdzają skuteczność

Autor: Wojtek Skrzypczyński

19 Marzec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Tak, to nie pomyłka. Japoński koncern może się pochwalić lekiem, który pomaga w leczeniu wirusa SARS-CoV-2 - tak przynajmniej twierdzi jeden z urzędników chińskiego ministerstwa ds. nauki i technologii. Co to oznacza dla nas i czy ten lek rzeczywiście działa?

Testy przeprowadzone na 340 pacjentach w miastach Wuhan i Shenzhen potwierdziły przypuszczenia co do tego, że produkowany przez firmę Fujifilm lek Avigan, znany również jako Favipiravir, pomaga w szybszym zwalczeniu wirusa.

Fujifilm i lek? Jak to możliwe?

Fujifilm to nie tylko aparaty, a właściwie należałoby powiedzieć "także" aparaty. Japoński koncern skupia w sobie kilka podmiotów z różnych sektorów m.in.: obrazowania medycznego, kosmetyków i medycyny.

Toyama Chemical, jedna z odnóg firmy Fujifilm, to spółka odpowiedzialna za wynalezienie leku, który jak pokazują badania okazuje się bardzo skuteczny w walce z nowym koronawirusem. Avigan dostępny jest od 2014 roku kiedy to został zatwierdzony w Japonii. Lek szybko zyskał swoją dobrą sławę, ponieważ przyczynił się do walki z epidemią Eboli która wybuchła w Gwinei. Oryginalnie został wymyślony jako lek na nowe szczepy grypy, ale jak widać radzi sobie również z innymi wirusami.

Leczenie Aviganem

Chińscy pacjenci którzy przyjmowali lek (340 osób), zdrowieli w ciągu czterech dni (mediana wyników wszystkich pacjentów), podczas gdy osoby nie zażywające leku zwalczały chorobę dopiero po upływie 11 dni. Przeprowadzone u wyleczonych pacjentów badania rentgenowskie ukazały, że 91% osób leczonych za pomocą Aviganu ma znaczną poprawę stanu płuc (dla porównania u tylko 62% pacjentów nie leczonych farmaceutykiem można było zaobserwować taką poprawę).

Jak do tej pory triumf nad wirusem wieszczą jedynie Chińskie władze. Przytoczony już wcześniej urzędnik Zhang Xinmin podczas konferencji powiedział, że lek „ma wysoki stopień bezpieczeństwa i jest skuteczny w leczeniu". Ta wypowiedź, zadziałała bardzo szybko na notowania spółki na giełdzie - akcje tego samego dnia poszybowały w górę o około 15%. Warto tu podkreślić, że koncern Fujifilm z powodu recesji związanej z koronawirusem nie zanotował żadnych spadków na giełdzie. Stało się tak właśnie za sprawą spółki Toyama Chemical i ich dokonań.

Jak do tej pory jedynie Chińczycy i Japończycy stosują Avigan do walki z koronawirusem. Co ciekawe ani lekarze, ani rząd Japonii nie są tak optymistyczni jak ich sąsiedzi z Państwa Środka. Lekarze z kraju Kwitnącej Wiśni Aviganem leczą jedynie pacjentów z łagodnymi objawami infekcji i rzeczywiście, w tym wypadku lek spełnia swoją rolę. Dużo gorzej jest natomiast, gdy leczeni są pacjenci w ciężkim stanie. "Lek nie ma już tak samo wysokiej skuteczności u osób z namnożonym wirusem" - sugeruje japońskie ministerstwo zdrowia.

Fujifilm dystansuje się od wiadomości płynących z Chin

Po pierwszych pozytywnych wieściach z Chin, Fujifilm nie zdecydowało się jednak na masową produkcję leku. Avigan produkowany jest bowiem wyłącznie na zamówienie japońskiego rządu i nie ma żadnych przesłanek co do tego, aby trafił do ogólnej sprzedaży. Choć spółka nadal prowadzi intensywne badania nad działaniem leku, w najbliższym czasie raczej nie możemy więc raczej liczyć na to, że będzie on mógł pomóc osobom chorującym w Europie.

#zostańwdomu

Do czasu znalezienia leku lub wygaśnięcia epidemii radzimy zostać w domu (o ile to możliwe) i zajęcie się wszystkim, na co nie było czasu w normalnych warunkach. Z naszej strony możecie liczyć na codzienną garść nowych wiadomości i inspiracji ze świata fotografii.

Skopiuj link

Autor: Wojtek Skrzypczyński

Z wykształcenia fotograf, aparat wykorzystuje głównie do dokumentacji innych działań, czasem używa kamery do realizacji swoich pomysłów. Interesuje go sztuka współczesna i kino neomodernistyczne. Najbardziej lubi wodę.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25