Sony obejmuje drugą pozycję na światowym rynku aparatów

Autor: Maciej Luśtyk

27 Maj 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Pamiętacie jeszcze jak w zeszłym roku Sony przechwalało się, że w ciągu 3 lat obejmie pozycję lidera rynku? Okazuje się, że firma jest coraz bliżej celu.

Do niedawna podział rynku był jasny. Niemal po połowie dzieliły go między siebie Canon i Nikon. Upadek kompaktów, specjalizacja rynku, początek ery aparatów bezlusterkowych i ich rosnąca popularność dały jednak miejsce przy stole firmie Sony, która z roku na rok coraz mocniej zaznacza przy nim swoją obecność i robi wszystko, by w perspektywie czasu rynek ten zdominować.

Niekwestionowanym liderem nadal pozostaje Canon, który ma w swoim posiadaniu około 45-50% rynku, ale zmiana na miejscu drugim dla wielu może być zaskoczeniem. Jeszcze niedawno wydawało się, że pozycja głównych liderów rynku jest nie do ruszenia, tymczasem rynek weryfikuje przypuszczenia i wskazuje na to czego naprawdę chcą konsumenci. Przynajmniej jeśli wierzyć ostatnim wynikom finansowym udostępnionym przez firmę Sony.

Sony szybko umacnia pozycję na coraz trudniejszym rynku

Według prezentacji przedstawionej inwertorom i analitykom Sony, udział producenta w rynku aparatów pod względem dochodu wzrasta w tempie 4% do roku. Tym samym w ostatnim roku ekspansja pozwoliła firmie objąć około 24% światowego rynku aparatów cyfrowych i strącić z drugiej pozycji firmę Nikona. Co ciekawe, to wszystko mimo faktu, że konkurent zaprezentował w zeszłym roku swój własny bezlusterkowy system pełnoklatkowy, który reprezentują dwa bardzo udane modele Z6 i Z7, choć trzeba też pamiętać, że producenci różnie

Co ciekawe, według danych producenta Sony obejmuje teraz także pierwsze miejsce na kurczącym się rynku zaawansowanych kompaktów, wyposażonych w matryce o rozmiarze większym niż 1/1,7 cala. Co jednak bardziej znaczące, wyniki sprzedażowe odzwierciedlają też ogólne bardzo szybko postępujące kurczenie się rynku aparatów cyfrowych - w ostatnim roku o około 7%.

Prezentacja daje też ciekawy wgląd w inne odnogi działalności Sony i plany rozwoju firmy. Ciekawostką jest chociażby restrukturyzacja działu mobile, która znacznie ograniczyć ma wydatki związane z produkcją smartfonów i do 2020 sprawić, że segment ten zacznie przynosić zysku.

Do tronu jeszcze daleko

Jeżeli zaś chodzi o same aparaty, nadal nadrzędnym cele firmy pozostaje objęcie pozycji lidera całego rynku aparatów. Biorąc pod uwagę, że Sony nadal ma w swoim posiadaniu o połowę mniej rynku niż Canon, wspomniane na początku optymistyczne wizje producenta raczej nie mają szansy się spełnić, nie jest jednak powiedziane, że w najbliższych latach dystans między obydwoma gigantami zacznie znacznie się zmniejszać.

Pełną prezentację Sony znajdziecie tutaj.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)