Czy monochromatyczne filmy Fujifilm powrócą na rynek? Jest na to szansa

1

Autor: Michał Chrzanowski

26 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Dobre wieści dla miłośników analoga. Fujifilm rozważa przywrócenie do życia popularnych monochromatycznych filmów. Producent na razie „bada taką możliwość“, ale coś jest na rzeczy.

Na początku tego roku świat fotografii obiegła wiadomość, że Fujifilm zamierza uśmiercić cieszący się dużą popularnością monochromatyczny materiał Acros 100. Tę informację potwierdził sam producent tłumacząc to „trudnościami w zbilansowaniu kosztów związanych z wytwarzaniem tego materiału światłoczułego“.

Jak nie trudno się domyśleć, taka decyzja Fujifilm wywołała niemałe oburzenie wśród miłośników fotografii analogowej. Ci podkreślali fakt, że na rynku trudno o inny materiał o podobnej charakterystyce. Acros 100 przez wielu jest ceniony za bardzo drobne ziarno, świetną rozdzielczość, dużą rozpiętość tonalną i kontrastowość.

Nadzieja umiera ostatnia

Jednak teraz pojawiło się niewielkie światełko w dużym ciemnym tunelu. Jak podaje serwis ITMedia News, firma Fujifilm - w odpowiedzi na otrzymanie masy wniosków i zażaleń od fotografów pracujących na filmie - bada możliwość przywrócenia czarno-białych klisz i odpowiednich emulsji. Niemniej jednak wciąż pozyskiwanie surowców do produkcji monochromatycznych filmów pozostaje jedną z największych trudności, z jakimi musi poradzić sobie Fujifilm, aby przywrócić do życia popularne filmy.

Na tym etapie producent jedynie „bada taką możliwość“. Jednakże wygląda na to, że Fujifilm zdało sobie sprawę, że wciąż istnieje duży rynek i spore zapotrzebowanie na monochromatyczne klisze. Czy w takim razie powrotu doczeka się jedynie Acros 100? A może firma wskrzesi inne równie popularne filmy z serii Neopan? Na chwilę obecną nie wiadomo, jednak możemy spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości Fujifilm wystosuje w tej sprawie stosowny komunikat - miejmy nadzieję, że z pozytywnymi informacjami.

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły