Red Bull Illume 2016 - najbardziej ekstremalny konkurs fotografii sportowej powraca

Autor: Maciej Luśtyk

17 Wrzesień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty

Po 2 latach przerwy powraca konkurs Red Bull Illume, którego celem jest prezentacja najlepszych i najbardziej kreatywnych fotografii podejmujących temat sportów akcji i towarzyszącej im kultury. W nadchodzącej edycji pojawi się także osobna kategoria dla zdjęć wykonanych smartfonem. Zgłoszenia będzie można nadsyłać od 1 grudnia 2015 roku.

Red Bull Illume to jeden z najciekawszych konkursów kierowanych do fotografów i miłośników sportów ekstremalnych. Poprzednie edycje odkryły wiele świetnych, zapadających w pamięć zdjęć, z których kilka możecie zobaczyć w galerii poniżej. Do ostatniej edycji plebiscytu swoje prace zgłosiło prawie 6500 fotografów ze 124 krajów, a organizatorzy liczą, że bieżąca edycja będzie cieszyć się jeszcze większym zainteresowaniem. W skład jury Red Bull Illume 2016 wejdzie 50 fotoedytorów z najważniejszych magazynów sportowych z całego świata.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W startującym niebawem konkursie zdjęcia będą rywalizować ze sobą w 11 kategoriach: Zbliżenie, Energia, Efekty specjalne, Lifestyle, Arcydzieło, Nowa kreatywność, Miejsce, Sekwencja, Klimat, Skrzydła. Po raz pierwszy pojawiła też kategoria Mobile, przeznaczona dla zdjęć zrobionych za pomocą smartfonów i tabletów.

Na zwycięzców poszczególnych kategorii czekają atrakcyjne nagrody w postaci sprzętu najbardziej znanych firm fotograficznych i sportowych. Dokładna lista nagród nie jest jednak jeszcze znana.

Zwycięskie zdjęcia zostaną zaprezentowane podczas gali finałowej, a następnie będą pokazywane na objazdowej wystawie pokonkursowej, prezentowanej nocą w największych stolicach świata. Prawdopodobnie nagrodzone prace trafią też do specjalnego albumu, tak jak miało to miejsce w przypadku edycji z 2013 roku. Nabór zgłoszeń do Red Bull Illume 2016 startuje 1 grudnia 2015 roku i potrwa do 31 marca 2016 roku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie redbullillume.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)