Google Street View w ujęciu Jona Rafmana

Autor: Marcin Grabowiecki

30 Lipiec 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Michael Wolf jest kolejnym artystą, który w swojej twórczości zajął się tematyką Google Street View. Prace z cyklu "The Nine Eyes of Google Street View" prezentowane są obecnie w londyńskiej Saatchi Gallery.

Zapewne pamiętacie cykl zdjęć Michaela Wolfa, za który dostał honorowe wyróżnienie na World Press Photo w 2011 roku. Nagrodzony zestaw składał się ze zdjęć wykonanych na potrzeby Google Street View, które autor przefotografował z monitora. Wzbudziło to dyskusję na temat autorstwa i etyki w fotografii prasowej. Innym twórcą, który podąża tą samą ścieżką co Wolf jest Jon Rafman.

Kanadyjski artysta pracę nad cyklem rozpoczął od poszukiwania na Google Street View interesujących go obrazów. Kiedy pierwsze z nich pojawiły się na blogu, Rafman zaczął zbierać zgłoszenia od innych ludzi zafascynowanych obrazami pochodzącymi z Google Street View. Jedni z nich kolekcjonowali zdjęcia prostytutek w pracy, inni wypadki samochodowe.

W trakcie tworzenia kolekcji obrazów Rafmanowi zależało na tym, żeby nie poddawać ich żadnym zmianom. To dlatego w lewym górnym rogu kadru znajduje się ikona nawigacji z programu Google Street View. Artysta uważa, że fotografie, które znalazł w sieci wpisują się w historię fotografii ulicznej. Artysta ma nadzieję, że uda mu się także nakręcić film o kierowcy samochodu wykonującego zdjęcia dla Google Street View.

Prace z cyklu "The Nine Eyes of Google Street View" prezentowane są obecnie w londyńskiej Saatchi Gallery.

Więcej zdjęć z projektu znajdziecie na stronie: 9-eyes.com.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły