Sony Alpha A100 - z impetem w głąb!

Dodano więcej zdjęć aparatu. Zgodnie z obietnicą, firma Sony ujawniła szczegóły dotyczące swojej pierwszej lustrzanki cyfrowej. Warto było czekać, bo model A100 został wyposażony w 10-megowy sensor CCD, stabilizację matrycy Super Steady Shot, system ochrony matrycy przed kurzem i procesor BIONZ. Aparatowi będzie towarzyszył cały system nowych obiektywów (w tym marki Carl Zeiss) i lamp błyskowych. Premiera rynkowa już w lipcu bieżącego roku.
Wiemy, że niektóre serwisy opublikowały już wcześniej pochodzące z przecieków zdjęcia produktu. Redakcja Fotopolis postanowiła jednak na prośbę Sony Poland wstrzymać się z ich upublicznieniem, czekając jednocześnie na ostateczne potwierdzenie oficjalnych informacji o aparacie. Okazuje się, że warto było czekać, bo zaprezentowana dziś kamera z pewnością zasługuje na uwagę.

Sony A100

W drugiej połowie lipca 2005 informowaliśmy o rozpoczęciu współpracy na linii Konica Minolta - Sony. Wspólne działania miały zaowocować nowymi lustrzankami cyfrowymi. Później okazało się, że Sony przejmuje dział fotograficzny Koniki Minolty i będzie firmowało nowe produkty swoją marką. Poznaliśmy nawet nazwę i symbol nowego systemu - . Japoński gigant przekonywał, że planowana lustrzanka wprowadzi nową jakość i nie będzie jedynie znanym już modelem marki Konica Minolta ze zmienionym logo. Co prawda porównań z produktami tej drugiej firmy trudno uniknąć (zachowano między innymi bagnet A), ale rzeczywiście Sony (czyt. alpha) A100 zapowiada się na ciekawy, oryginalny produkt.

Zacznijmy od przetwornika obrazowego - Sony A100 rejestruje zdjęcia za pomocą 10-megowej matrycy CCD (10,2 MP efektywnych) rozmiaru APS-C (23,6 x 15,8 mm). Do tej pory lustrzanki cyfrowe segmentu amatorskiego (a zakładamy, że do niego ma należeć dzisiejsza premiera) oferowały co najwyżej 8 Mp. Nie jesteśmy zwolennikami ślepej wojny na megapiksele, ale nie można nie wspomnieć, że Sony przebiło pod tym względem konkurencję. Ciekawe, czemu firma zdecydowała się zrezygnować z czujnika typu CMOS zastosowanego w modelu Cyber-shot R1.

Sony A100

Drugą sprawą wartą podkreślenia jest system stabilizacji obrazu. Sony od dawna dysponowało optyczną stabilizacją (przejętą z kamer wideo tej marki), którą nazwano Super Steady Shot. Pierwsza lustrzanka cyfrowa twórców Walkmana również została wyposażona w system sprzętowej stabilizacji obrazu. Nie zmieniła się nazwa, ale tym razem zdecydowano się zastosować rozwiązanie przejęte od Koniki Minolty opierające się na stabilizacji sensora obrazowego. Dzięki temu każdy obiektyw jest stabilizowany, co znacznie zwiększa funkcjonalność systemu. Wygląda na to, że firma rzeczywiście postanowiła skorzystać z najlepszych pomysłów KM i nie będzie się kurczowo trzymać własnych patentów.

Sony A100 to aparat łączący parę rozwiązań, z których każde z osobna wyróżniało do niedawna systemy innych producentów. Wspomnieliśmy powyżej o stabilizacji matrycy charakteryzującej lustrzanki cyfrowe marki Konica Minolta (choć ostatnio również Pentax zaprezentował lustrzankę wykorzystującą podobny system - model K100D). Firma postanowiła przydzielić matrycy jeszcze jedno dodatkowe zadanie - nie tylko będzie rejestrowała zdjęcia i dbała o to, by nie były poruszone, ale też zatroszczy się o własną higienę. Mowa o systemie ochrony matrycy przed kurzem. Przetwornik obrazowy został pokryty specjalną powłoką antystatyczną , a dodatkowo (a może raczej przede wszystkim) po każdym włączeniu aparatu sensor wibruje zrzucając ewentualne drobinki kurzu itp. zanieczyszczenia. Tę funkcję można też aktywować podczas używania aparatu. Podobne rozwiązanie stosował do niedawna tylko Olympus (niezwykle skuteczny filtr SSWF), ale w jego przypadku wibruje (w bardzo wysokich częstotliwościach) specjalny filtr umieszczony przed CCD, a nie cała matryca (jak w lustrzance Sony 100). Mamy nadzieję, że system Sony okaże się równie skuteczny jak SSWF Olympusa.

Sony A100

Producent chwali się nowym procesorem obrazu BIONZ, który ma optymalizować dane z sensora, zmniejszać ilość szumów i dbać o precyzyjne oddanie kolorów oraz przeniesienie detali. Warto jeszcze wspomnieć o systemie zmiany zakresu dynamiki (Dynamic Range Optimizer) modyfikującym krzywą gamma i poziom naświetlenia w zależności od sytuacji, dzięki czemu zapewnione jest odwzorowanie zbliżone do sposobu, w jaki widzi ludzkie oko. Dzięki technologii STAMINA akumulator litowo-jonowy pozwala na wykonanie do 750 zdjęć na jednym ładowaniu (pomiar według standardów CIPA).

Sony podkreśla, że 100 to nie tylko aparat, ale cały system - obiektywy (już wkrótce ponad 20 nowych modeli, w tym optyka marki Carl Zeiss, plus szkła Minolta AF oraz Konica Minolta AF z bagnetem A - więcej szczegółów w osobnym artykule), lampy błyskowe (nowe oraz istniejące już kompatybilne flesze Koniki Minolty) itp. (więcej szczegółów poniżej w informacji prasowej).

Sony A100

Dzisiejsza premiera marki Sony to rzeczywiście nowy aparat, ale jak już wspomnieliśmy - trudno nie spojrzeć na niego przez pryzmat wcześniejszych propozycji marki Konica Minolta. Biorąc pod uwagę brak wyświetlacza na górnej płytce aparatu i obecność tylko jednego pokrętła nastawczego (pod palcem wskazującym), można by uplasować pierwszą lustrzankę tego producenta na jednej półce z Konicą Minoltą Dynax 5D. Sony 100 jest większa (133,1 x 94,7 x 71,3 mm kontra 130,5 mm x 92,5 mm x 66,5 mm Dynaksa 5D), ale lżejsza od propozycji KM (545 g kontra 590 g). Wizualnie oba aparaty również nie są takie same (plus dla Sony - Dynax 5D nie należał do najpiękniejszych...), najważniejsze są jednak różnice funkcjonalne. Jeszcze za wcześnie by się o nich rozpisywać, ale już na pierwszy rzut oka widać pewne zmiany. Oba aparaty mają co prawda bardzo podobną główną tarczę trybów, ale przycisk funkcyjny (tak chwalony przez nas w teście Dynaksa 5D) wywędrował spod kciuka na środek tarczy znajdującej się po lewej stronie pryzmatu, która odpowiada już nie tylko za zmianę ustawienia balansu bieli (jak w 5D), ale też za bezpośredni dostęp do ekwiwalentu czułości i tryb pomiaru światła.

Tym samym Sony postawiło na coś pośredniego między Konicą Minoltą Dynax 5D (z dużym naciskiem na menu) a Konicą Minoltą Dynax 7D (umożliwiającą bezpośredni dostęp do niemal wszystkich funkcji aparatu). Inne ważne różnice w stosunku do tańszej lustrzanki KM to: ilość pól pomiaru światła (40 kontra 14 w 5D), najwyższy ekwiwalent czułości (ISO 1600 kontra 3200 w 5D), wydajność (maks. 750 zdjęć kontra 550 5D) i jakość wyświetlacza LCD (przekątna ta sama - 2,5 cala, ale ekran lustrzanki Sony 100 składa się z 230 tys. punktów, KM Dynax 5D miał jedynie 115 tys.). Warto zaznaczyć, że dzisiejsza premiera Sony zapisuje dane na kartach CompactFlash, ale firma nie do końca zrezygnowała ze standardu MemoryStick Duo, ponieważ w zestawie z aparatem znajdzie się przejściówka na karty MS Duo.

Sony 100 trafi do sprzedaży w Europie (w tym oczywiście w naszym kraju) już w lipcu 2006. Oficjalna cena z podstawowym obiektywem zoom wyniesie ok. 1000 euro, ale możemy się zapewne spodziewać, że rynkowa cena może być niższa, co z pewnością nie zaszkodzi produktowi. Aparat będzie też dostępny w zestawie z dwoma obiektywami i jako samo body.

Jeszcze dziś opublikujemy pierwsze wrażenia z fotografowania lustrzanką Sony 100 i zdjęcia przykładowe wykonane tym aparatem. Zapraszamy!

Więcej szczegółów w zamieszczonych poniżej specyfikacjach oraz informacji prasowej producenta. Zapraszamy również do obejrzenia pozostałych zdjęć produktu (pod informacją prasową).

NazwaSony Alpha A100
Typlustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość10,2 Mp
Sensor
  • 23,6 x 15,8 mm (APS-C)
  • CCD
  • 10,8 Mp (10,2 Mp efektywnych)
  • filtr kolorów podstawowych
  • powłoka antystatyczna
  • system strząsający kurz
Pamięć
  • CompactFlash (Type I i II)
  • Microdrive
  • MS Duo / MS Duo Pro przez adapter
Rozdzielczość
  • 3880 x 2600 (RAW)
  • 3872 x 2592 (L)
  • 2896 x 1936 (M)
  • 1920 x 1280 (S)
Formaty zapisu obrazu
  • RAW
  • RAW+JPEG
  • JPEG (Exif 2.21)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • RAW
  • Fine
  • Standard
Obiektywbagnet Sony Alpha (Minolta A), mnożnik ogniskowej 1,5x
Stabilizacja obrazuSuper Steady Shot (stabilizacja matrycy)
Zoom cyfrowyb.d.
Przysłonab.d.
Migawka
  • elektronicznie sterowana migawka szczelinowa o przebiegu pionowym
  • 30 s - 1/4000 s, B
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Program z fleksją
  • priorytet migawki
  • priorytet przysłony
  • tryb manualny
  • programy tematyczne:{LST
Pomiar światła
  • TTL
  • wielosegmentowy (40 pól)
  • centralnie ważony
  • punktowy
  • zakres:{LST
}
Kompensacja ekspozycji+/- 2 EV co 0,3 EV
Blokada ekspozycjitak
Autobracketing3 klatki co 0,3 lub 0,7 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • detekcja fazowa
  • manual
  • 9-punktowy AF (w tym 1 czujnik krzyżowy)
  • zakres: 0 - 18 EV (ISO 100)
Tryby pracy autofocusa
  • 9-punktowy, punktowy - czujnik centralny, punktowy - dowolny czujnik
  • pojedynczy
  • ciągły
  • przewidujący
  • pojedynczy z przeostrzaniem (AF+MF)
  • ciągły z przeostrzaniem (AF+MF)
  • wspomaganie wbudowaną lampą błyskową, zasięg: 1 m - 5 m
  • aktywacja okiem
Manual focustak
Blokada ostrościtak
Podgląd głębitak
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
Balans bieli
  • Auto
  • światło dzienne
  • cień
  • chmury
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • światło błyskowe
  • według wzornika
  • według stopni Kelvina (2500 - 9900 z 19-stopniową korektą magenta/ zielony)
  • bracketing: 3 klatki, 2 kroki do wyboru
Efektytryby kolorów:
  • Standard
  • Vivid
  • portret
  • krajobraz
  • zachód słońca
  • zdjęcia nocne
  • nocny portret
  • cz-b
  • Adobe RGB (bez profilu ICC)
Poza trybem Adobe RGB wszystkie inne wykorzystują przestrzeń barwną sRGB.
Korekta obrazukontrast, nasycenie, wyostrzenie: 5 poziomów
Zdjęcia seryjne
  • maks. 3 kl./s
  • RAW+ JPEG maks. 3 zdjęcia
  • RAW maks. 6 zdjęć
  • JPEG bez ograniczeń
Rejestracja filmubrak
Monitor LCD
  • 2,5-calowy Clear Photo LCD Plus
  • ok. 230 tys. punktów
Synchronizacja z lampą
  • Super Steady Shot wyłączony: 1/160 s
  • Super Steady Shot włączony: 1/125 s
Lampa błyskowawbudowana:
  • typu pop-up
  • GN 12
  • pole krycia obiektywu 18 mm
  • odświeżanie ok. 3 s
zewnętrzne:
  • HVL-F56AM
  • HVL-F36AM
  • Macro Twin Flash Kit HVL-MT24AM
Kontrola błysku
  • ADI / pomiar przedbłysku TTL
  • korekta siły błysku +/- 2 EV co 0,3 EV
  • błysk wypełniający
  • redukcja czerwonych oczu
  • synchronizacja na drugą kurtynę migawki
  • synchronizacja z długimi czasami migawki
  • sterowanie bezprzewodowe z lampami HVL-F56AM i F36AM
Stopka akcesoriówgorąca stopka
Matówka
  • Acute Matte
  • niewymienna
Lustrob.d.
Wizjer
  • optyczny, niewymienny, z układem luster
  • pole widzenia 95 %
  • powiększenie 0,83 x z obiektywem 50 mm na nieskończoność
  • korekta od -2,5 do +1 D
Punkt ocznyok. 20 mm od okularu, ok. 16 mm od muszli ocznej przy korekcji -1 D
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab. d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie pojedyncze (samo zdjęcie, zdjęcie plus informacja)
  • histogram z zaznaczeniem przekroczenia granicy jasności
  • indeks (4, 9 lub 16 klatek)
  • powiększenie (maks. 12 x)
  • przeglądanie plików
  • slideshow
  • obracanie (ręczne, automatyczne)
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB 2.0 Hi-Speed, wyjście wideo (NTSC/PAL)
Pilotb.d.
Zasilanieakumulator litowo-jonowy NP-FM55H, zasilacz sieciowy (opcjonalnie)
Wydajność zasilania (zdjęcia)750 (CIPA)
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczne0° C - 40° C
Gwint statywub.d.
Obudowatworzywo
Wymiary133,1 x 94,7 x 71,3 mm
Waga545 g (bez akumulatora i karty)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanie
  • Image Data Converter SR Ver.1.1
  • Picture Motion Browser
Uwagi
  • procesor BIONZ
  • redukcja szumów dla czasów dłuższych niż 1 s
  • Dynamic Range Optimizer
  • DCF
  • DPOF
  • PIM III
  • DPS
  • histogram
  • Pictbridge
Ocena w teście DIWA77%
Test Fotopolis4501
Artykuł na Fotopolis4414


Sony Alpha 100 i część pozostałych składników systemu

Warszawa, 6 czerwca 2006 r.

Pierwsza lustrzanka cyfrowa Sony - 10 megapikseli rozdzielczości i stabilizator obrazu Super SteadyShot umieszczony w korpusie
100;10-megapikselowa matryca CCD o rozmiarze APS-C - wyjątkowa jakość obrazu, niski poziom zakłóceń i duża czułość;Stabilizator obrazu Super SteadyShot wewnątrz korpusu aparatu - kompensacja drgań przy korzystaniu z każdego obiektywu;System ochrony matrycy CCD przed kurzem;Wprowadzenie do końca roku ponad 20 wymiennych obiektywów należących do systemu Sony, w tym najwyższej klasy obiektywów Carl Zeiss;Pełny system obejmujący korpus, wymienne obiektywy, lampy błyskowe i akcesoria;Procesor BIONZ i system optymalizacji dynamiki obrazu - doskonałe wyniki i lepszy obraz;Akumulator litowo-jonowy oparty na technologii STAMINA - do 750 zdjęć bez ładowania (pomiar zgodnie ze standardem Camera & Imaging Products Association)]Koncern Sony informuje o wprowadzeniu na rynek aparatu 100 - pierwszej cyfrowej lustrzanki jednoobiektywowej noszącej nazwę (czyt. "alfa"). Nazwa ta będzie również nową własną marką Sony oznaczającą system lustrzanek cyfrowych.

Nowy system obejmuje: korpus, szereg lamp błyskowych i innych akcesoriów, jak również bogatą gamę obiektywów należących do systemu Sony, wykorzystujących między innymi najwyższej klasy optykę firmy Carl Zeiss.

Zaawansowana technologia ułatwia wykonywanie lepszych zdjęć
W korpusie
100 zastosowano kilka rozwiązań technicznych, które zwiększają możliwości twórczego kształtowania obrazu i poprawiają uzyskiwane efekty niezależnie od umiejętności użytkownika i warunków wykonywania zdjęć. Należą do nich:

Matryca CCD o rozmiarze APS-C i rozdzielczości 10 megapikseli
W nowej lustrzance zastosowano przetwornik obrazu CCD o rozmiarze APS-C (15,8 mm x 23,6 mm) i imponującej rozdzielczości 10 megapikseli (efektywnie 10,2 miliona pikseli), wyposażony w filtr barw podstawowych RGB. Rozwiązanie to pozwala na uzyskanie żywego, szczegółowego obrazu, szerokiego zakresu tonalnego i subtelnych przejść kolorystycznych. Duża czułość, wysoka rozdzielczość i wyjątkowo niski poziom zakłóceń przekładają się na bardzo dobrą jakość obrazu, nawet przy reprodukcji w dużych formatach.

Stabilizator obrazu Super SteadyShot wbudowany w korpus aparatu
Stabilizator obrazu Super SteadyShot kompensuje ewentualne drgania aparatu w momencie wyzwalania migawki, poprawiając w ten sposób ostrość zdjęć. Jego działanie polega na przesuwaniu w czasie rzeczywistym matrycy CCD. Układ ten zintegrowany jest z korpusem aparatu, nie trzeba więc stosować drogiej, specjalizowanej optyki z własnymi systemami stabilizacji obrazu.

Stabilizator Super SteadyShot współpracuje ze wszystkimi obiektywami należącymi do systemu Sony
- również teleobiektywami oraz obiektywami makro i zmiennoogniskowymi. W typowych warunkach efekt jego kompensacji jest odpowiednikiem wydłużenia czasu otwarcia migawki o 2 do 3,5 stopnia. Dzięki temu użytkownik może zmniejszyć ustawienie czułości ISO, uzyskując w ten sposób lepszy obraz lub wykonać nieporuszone zdjęcia z ręki, wydłużając czas naświetlania w słabym świetle.

System ochrony matrycy CCD przed kurzem
Zaawansowany system ochrony przed kurzem zmniejsza niebezpieczeństwo dostawania się drobinek kurzu do wnętrza aparatu w czasie wymiany obiektywów. Barierę dla kurzu stanowi antystatyczna powłoka matrycy CCD. Dodatkowo, w momencie wyłączania aparatu 100, przetwornik obrazu wibruje przez krótki czas, co powoduje odrywanie się ewentualnych zanieczyszczeń. Funkcję wibracji można też włączyć ręcznie, korzystając z menu ustawień aparatu.

Procesor obrazu BIONZ
Nowo opracowany procesor obrazu optymalizuje dane z 10-megapikselowej matrycy CCD, zmniejsza poziom szumu, wiernie reprodukuje żywe, naturalne kolory z bogatymi przejściami tonalnymi i wyjątkowo dokładnie oddaje najdrobniejsze szczegóły obrazu.

Optymalizacja zakresu dynamiki obrazu
System optymalizacji zakresu dynamiki obrazu (Dynamic Range Optimizer) jest szczególnie przydatny podczas fotografowania scen o dużym kontraście lub zawierających silne źródła światła. Zapobiega on utracie szczegółów w światłach i cieniach. Niezależnie od wybranego trybu pracy - Standard lub Advanced - system automatycznie koryguje krzywą gamma i poziom naświetlenia. W efekcie, zdjęcia wykonywane w "trudnym" oświetleniu, na przykład pod słońce, są równomierniej naświetlone i wyglądają bardziej naturalnie, zbliżając odwzorowanie obrazu do takiego, jaki jest obserwowany przez ludzkie oko.

Ekran LCD Clear Photo Plus 2,5" o rozdzielczości 230 000 pikseli
Nowy korpus jest wyposażony w duży, 2,5-calowy, jasny i czytelny wyświetlacz LCD o rozdzielczości 230 000 pikseli. Dzięki technologii Clear Photo Plus dokładnie widać na nim detale obrazu i delikatne przejścia tonalne. Specjalna warstwa Clear Treatment i powłoka przeciwodblaskowa sprawiają, że kolory są żywe i wierne, a obraz widoczny jest pod szerokim kątem, nawet w pełnym słońcu. Ustawienia aparatu i najważniejsze informacje o zdjęciach pojawiają się w postaci dużych, czytelnych napisów. W przypadku obrócenia aparatu, układ wyświetlacza automatycznie zmienia się z poziomego na pionowy, znacznie ułatwiając obsługę aparatu.

Obiektywy i konwertery
Od samego początku korpus 100 będzie oferowany z szeregiem obiektywów z systemu Sony , wśród których znajdą się modele zmiennoogniskowe, szerokokątne, teleobiektywy, a także obiektywy makro i telekonwertery.

Obiektywy typu G
Obiektywy tego typu znakomicie rejestrują obraz. Wyróżniają się wyjątkową jasnością oraz małymi zniekształceniami, a w przypadku modeli typu zoom także niezmienną jakością w całym zakresie ogniskowych. Specjalna powłoka osłabia bliki i odblaski, zwłaszcza na zdjęciach wykonywanych pod słońce.

Obiektywy Carl Zeiss
Produkowana przez firmę Carl Zeiss gama obiektywów Planar, Sonnar i Vario Sonnar jest owocem 150-letniej tradycji i doświadczenia w produkcji przyrządów optycznych o najwyższej precyzji i jakości. Obiektywy z tej gamy mają perfekcyjną optykę, parametry, charakteryzują się też niezawodnością.

Użytkownicy lustrzanki
100 mają do dyspozycji obiektywy Minolta AF oraz Konica Minolta AF z systemem mocowania , znanych pod nazwą Dynax/Maxxum, których w ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 16 milionów.

Lampy błyskowe
Lustrzanka 100 posiada wbudowaną lampę błyskową. Może także współpracować z systemowymi lampami zewnętrznymi. W ofercie znajdą się między innymi dwie lampy przeznaczone do pracy na korpusie aparatu lub poza nim, z trybem bezprzewodowego sterowania TTL, precyzyjnym systemem pomiarowym ADI i funkcją synchronizacji błysku z krótkimi czasami migawki. Do makrofotografii będzie można z kolei wykorzystać lampę dwupalnikową i lampę pierścieniową.

Wyposażenie dodatkowe
Atrakcyjność lustrzanki 100 zwiększą różne akcesoria marki . Należą do nich przejściówki, przedłużacze i dodatkowe zasilacze do zewnętrznych lamp błyskowych, jak również okular powiększający, wizjer kątowy, soczewki korekcyjne, wężyki spustowe i zasilacz sieciowy-ładowarka. W ofercie znajdą się ponadto torby na aparat, torby na obiektywy i paski z symbolem nowej marki.

Dostępność
Lustrzanka 100 będzie w ofercie od lipca br.

Główne cechy i dane techniczne:, w tym obiektywami typu G i Carl Zeiss;Jasny wizjer optyczny z drobnosferyczną matówką Acute Matte, punkt oczny 20 mm, powiększenie 0,83x, korekcja dioptryczna i czujnik zbliżenia oka (Eye-start);Szybki autofokus z 4 trybami pracy: Single-shot AF, Direct Manual Focus, AF Automatic, AF Continuous;Szeroka ramka systemu AF - 9 czujników z centralnym czujnikiem krzyżowym;Pomiar światła: 40-segmentowy o wzorze plastra miodu, centralnie ważony (skoncentrowany) i punktowy;Podgląd głębi ostrości;Pokrętło trybu do szybkiego wybierania trybów pracy: tryb automatyczny, program, preselekcja przysłony, preselekcja czasu, ręczny, ponadto 6 trybów tematycznych (portret, krajobraz, makrofotografia, widok nocny, zachód słońca, sport / akcja);Regulacja balansu bieli: automatyczna i 6 predefiniowanych trybów umożliwiających ręczną korektę barw, ręczny wybór temperatury barwowej z dodatkową 19-stopniową korektą purpura / zieleń, ustawienie użytkownika;Tryb zdjęć ciągłych - do 3 klatek na sekundę;Zdjęcia seryjne: JPEG bez ograniczeń, 6 klatek w trybie RAW, 3 klatki w trybie RAW+JPEG (zależnie od szybkości karty pamięci);Zaawansowane tryby pracy lampy błyskowej, takie jak synchronizacja z krótkimi czasami migawki, synchronizacja przed zamknięciem migawki, sterowanie bezprzewodowe i synchronizacja z długim czasem naświetlania, wybierana przyciskiem na aparacie;Niezależne korekcje naświetlenia i błysku lampy;Akumulator litowy 1600 mAh oparty na technologii STAMINA - 750 zdjęć bez ładowania (pomiar zgodnie ze standardem Camera & Imaging Products Association, użycie lampy błyskowej 50%);Wbudowana lampa błyskowa umożliwiająca wybór różnych trybów pracy (bezprzewodowy, synchronizacja z długim czasem naświetlania, synchronizacja przed zamknięciem migawki);Wymiary: 94,7 x 133,1 x 71,3 mm (dł. x szer. x gł.);Waga: 545 g (bez akumulatora);Gniazdo na karty pamięci CompactFlash, zgodne z nośnikami typu I/II (MicroDrive), w komplecie adapter na karty MemoryStick DUO;W komplecie oprogramowanie do edycji obrazu: (1) Image Data Converter SR Ver.1.1 (2) Picture Motion Browser]Uwaga: w trybie Advanced system optymalizacji zakresu dynamicznego (DRO) wykorzystuje technologię dostarczoną przez Apical Ltd.

Istnieje możliwość wprowadzenia zmian po ukazaniu się niniejszej publikacji.


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100 - system


Sony Alpha 100


Sony Alpha 100
 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0