Canon EOS-1D Mark II N - cyfrowa "enka"

Canon zaprezentował dzisiaj najnowszą profesjonalną lustrzankę. Nowy model zgodnie z tradycją firmy oznaczony został literą N. Canon EOS-1D Mark II N w stosunku do swojego poprzednika otrzymał kilka użytecznych zmian. Uaktualnienie 24.08.2005: Dodatkowe zdjęcia i informacja prasowa.
Jak poprawić doskonale sprzedający się i zbierający doskonałe recenzje aparat? Canon ma już w tym względzie doświadczenie. Parę lat temu świetny EOS 1 został zastąpiony modelem EOS 1N. Teraz reporterski Canon EOS-1D Mark II został zastąpiony przez model Canon EOS-1D Mark II N wpisując się do historii firmy jako model z najdłuższą nazwą handlową. Ale żarty na bok, "enka" otrzymała kilka zmian, które mogą skłonić dotychczasowych użytkowników do zmiany modelu na nowszy.

Zacznijmy jednak od tego, co pozostało bez zmian. Jest to przede wszystkim matryca CMOS w formacie APS-H i rozdzielczości 8.2 Mp. Prędkość zdjęć seryjnych pozostała na wyśrubowanym poziomie 8.5 kl/s. Są jednak zmiany. Powiększony bufor pozwala teraz na zapisanie do 48 klatek JPEG i 22 klatek RAW w serii (poprzednio, odpowiednio 40 i 20 klatek). Producent nie podaje niestety ile klatek RAW+JPEG pomieści nowy bufor. Za to teraz, korzystając z podwójnego formatu możemy wybrać podział zapisu plików RAW i JPEG na każdą z dwóch kart pamięci. Dzięki temu na przykład karcie SD mogą być zapisywane tylko pliki JPEG, a na karcie CF tylko pliki RAW. Bardzo użyteczna funkcja.

Canon EOS-1D N

Kolejna zmiana to zaprezentowane również w innej dzisiejszej nowości, modelu EOS 5D, style obrazu (Picture Style), które zastąpiły stosowane do tej pory w lustrzankach Canona ustawienia Colour Matrix. Użytkownik ma teraz do dyspozycji 6 ustawień, które odpowiadają charakterystyce oddania kolorów przez różne rodzaje filmów. Są to (opisy pochodzą od producenta):
  • Standard - ostre, nasycone zdjęcia niewymagające obróbki
  • Portrait (portret) - nasycenie i tonalność barw oraz wyostrzanie obrazu zoptymalizowane zostały pod względem uzyskania atrakcyjnych tonów skóry
  • Landscape (krajobraz) - nasycone zielenie i błękity oraz wyższy poziom wyostrzania umożliwiają ostre oddanie krawędzi skały, drzewa czy budynku
  • Neutral (neutralne) -idealne do późniejszej obróbki
  • Faithful (wierne) - kolor dobierany jest do obiektu, gdy fotografowany jest w świetle o temperaturze barwowej 5200K
  • Monochrome (monochromatyczne) - do zdjęć czarno-białych z dostępnym zestawem filtrów (żółtym, pomarańczowym, czerwonym i zielonym) oraz efektów barwnych (sepia, niebieski, fiolet i zielony).
System taki, podobny od zaprezentowanego w lustrzance Fujifilm S3 Pro, jest o wiele bardziej intuicyjny dla fotografów wychowanych na filmach niż profile tworzone na podstawie wartości parametrów nasycenia i wyostrzenia obrazu. Co więcej, daje szersze możliwości. Canon przewidział także trzy dodatkowe niezajęte programy, które mogą być przeznaczone na style tworzone przez użytkownika lub ściągnięte ze strony producenta w postaci plików Picture Style.

Pod względem budowy "N" pozostał prawie bez zmian w stosunku do starszego modelu. Mocna obudowa oparta na szkielecie ze stopu magnezu i aluminium oraz ponad 70 uszczelnień przed kurzem i wilgocią oraz 200 000 cyklów migawki nie pozostawiają wątpliwości co do przeznaczenia aparatu. Bez wątpienia mamy tu do czynienia z profesjonalnym wołem roboczym. Canon chwali się, że ponad 70% fotoreporterów na ostatnich igrzyskach olimpijskich w Atenach używało EOS-1D Mark II, co czyni go absolutnym liderem w tym segmencie użytkowników. To doskonała rekomendacja dla tej konstrukcji. Firma zdradza, że nowy model jest wynikiem postulatów ze strony profesjonalnych fotografów, do których zdania Canon przywiązuje ogromną wagę.

monitor LCD o przekątnej 2,5 cala

Zapewne na czele listy życzeń znajdował się większy i jaśniejszy ekran LCD. W tej kategorii Canon pozostawał do tej pory w tyle za swoim największym rywalem. Nikon zastosował monitor o przekątnej 2,5 cala już w modelu D2H zaprezentowanym ponad 2 lata temu. Dzisiaj zaprezentowany model nadrabia zaległości i mamy do dyspozycji monitor LCD o przekątnej 2,5 cala i rozdzielczości 230 tys. pikseli. Konstruktorzy zastosowali dwa razy więcej diod podświetlających ekran, co zapewnia widzialność obrazu z zachowaniem kontrastu i nasycenia w zakresie 170° w pionie i poziomie. Teraz, nawet podczas szybkiego podglądu zdjęć, obraz może być od razu powiększany w zakresie wybranego punktu ustawienia ostrości (w trybie One-shot AF). To doskonałe i szybkie narzędzie kontroli ostrości wykonanych zdjęć.

Dla fotografów posługujących się w swojej pracy ręcznym ustawianiem ostrości, producent przygotował nową, dostępną jako opcję, matówkę Super Precision Matte Ec-S. Ma ona wspomagać ustawianie ostrości przy zastosowaniu jasnych obiektywów.

W odpowiedzi na potrzeby agencji prasowych i fotograficznych wprowadzono możliwość oznaczania w aparacie plików zdjęciowych czteroliterowym skrótem, który może służyć identyfikacji autora danego zdjęcia w zbiorze często tysięcy zdjęć, z którymi mają do czynienia fotoedytorzy. Wprowadzono również funkcję, która automatycznie tworzy nowy folder, gdy numer zdjęcia osiągnie 9999. Do tej pory trzeba było to wykonać ręcznie. W obsłudze aparatu poprawiono również zarządzanie kartami pamięci. Teraz przełączenie między oboma nośnikami pamięci odbywa się za pomocą skrótu.

profesjonalny zestaw gotowy do pracy

W trosce o bezpieczeństwo danych w menu formatowania kart pojawiła się opcja Low Level Format, która zapewnia, że dane z karty CF lub SD są usunięte całkowicie i nie dostaną się w niepowołane ręce. Oczywiście "enka" współpracuje z opcjonalnym systemem Data Verification Kit DVK-E2 v2.2, dzięki któremu można zweryfikować oryginalność zdjęć.

Od strony współpracy z urządzeniami zewnętrznymi paramtery nowego modelu pokrywają się z poprzednikiem. Do komunikacji z komputerem fotografujący mają do dyspozycji szybkie złącze Firewire (IEEE1394), złącze USB 1.1 oraz bezprzewodową przystawkę WFT-E1 (jako opcję).

"enka" w zestawie z WFT-E1

Wraz z aparatem otrzymamy nową wersję oprogramowania do obróbki plików RAW: Digital Photo Professional (DPP) v2.0, w której dodano kilka usprawnień, między innymi: łatwiejszy wybór plików, dobór wyostrzania w czasie rzeczywistym, profile Apple RGB i ColorMatch RGB oraz wsparcie dla nowej funkcji Picture Styles. Cieszy, że Canon nie poszedł śladem Nikona i nie każe sobie płacić za oprogramowanie do obróbki plików RAW przy zakupie profesjonalnych aparatów.

Na koniec podsumujmy zmiany w nowym modelu:
  • większy bufor zdjęciowy, do 48 zdjęć JPEG i 22 RAW w serii
  • zapis na oddzielne karty plików RAW+JPEG
  • nowe menu Picture Style
  • monitor LCD o rozdzielczości 2,5 cala
  • automatyczne tworzenie folderów powyżej 9999 zdjęcia
  • powiększenie zdjęcia w trybie szybkiego podglądu
  • łatwiejsze przełączanie zapisu między kartami
  • opcja Low level Format dla kart pamięci
  • możliwość oznaczania plików czteroliterowym skrótem
  • nowa opcjonalna matówka Ec-S
  • nowa wersja oprogramowania DPP v2.0
Poniżej specyfikacja nowego modelu i oficjalna informacja prasowa producenta.

Dane techniczne:
NazwaCanon EOS-1D Mark II N
Typlustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość8,2 Mp
Sensor
  • 28,7 x 19,1 mm CMOS
  • 8,5 Megapikseli (8,2 Mp efektywnych)
  • wstępny filtr RGB i filtr niskoprzepustowy
Pamięć
  • Compact Flash Typ I/II (zgodny z Microdrive i kartami większymi niż 2GB)
  • Secure Digital
Rozdzielczość
  • (L) 3504 x 2336
  • (M1) 3104 x 2072
  • (M2) 2544 x 1696
  • (S) 1728 x 1152
  • (RAW) 3504 x 2336
Formaty zapisu obrazu{LST|u|JPEG (zgodność z Exif 2.21 [Exif Print]) / Design rule for Camera File system (2.0), Digital Print Order Format (1.1) [DPOF];RAW (bez kompresji)}
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • RAW (Canon RAW II)
  • JPEG (10 ustawień użytkownika)
  • RAW + JPEG (możliwość zapisu na oddzielne karty)
Obiektyw
  • wymienny, Canon EF (bez obiektywów EF-S)
  • powiększenie 1,3x z obiektywami Canon EF
Stabilizacja obrazuw wybranych obiektywach
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności o zastosowanego obiektywu
Migawkamigawka szczelinowa sterowana elektronicznie
  • 30 - 1/8000 s (w skoku co 1/3), Bulb (ręczne sterowanie długością naświetlania)
  • elektromagnetyczny spust migawki typu Soft touch
Tryby ekspozycji
  • automatyka programowa (P)
  • automatyka z preselekcją czasu (Tv)
  • automatyka z preselekcją przysłony (Av)
  • manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
Pomiar światłaPomiar TTL, 21-strefowy fotoelement krzemowy (SPC)
  • pomiar wielostrefowy Ewaluacyjny (powiązany z dowolnym punktem AF)
  • pomiar skoncentrowany (około 13,5% pola obrazowego w centrum wizjera)
  • pomiar punktowy:{LST
;pomiar centralnie-wazony uśredniający;zakres pracy: EV 0-20 (20 st C, ob. 50mm f/1.4, ISO 100)}
Kompensacja ekspozycji+/-3 EV co 1/3 lub 1/2 EV (łączona z bracketingiem ekspozycji AEB)
Blokada ekspozycji
  • Auto: trybie pojedynczego AF (1-shot AF) z pomiarem ewaluacyjnym światła, po ustawieniu ostrości
  • Manual: przycisk AE Lock we wszystkich trybach ekspozycji
Autobracketing
  • +/-3 EV co 1/3 lub 1/2 EV
  • metody braketingu: działka przysłony lub migawki, 2 stopnie czułości ISO
Metody pomiaru ostrości
  • TTL-AREA-SIR z sensorem CMOS
  • 45-punktowy AF (obszarowy AF)
  • zakres pracy: EV 0-18 (20°C, ISO 100)
  • strojenie manualne z poziomu obiektywu
Tryby pracy autofocusa
  • tryby: pojedynczy AF (One Shot), ciągły AF (AI Servo)
  • pola AF: 45, wybór automatyczny, wybór ręczny punktu, pozycja bazowa (szybki powrót do domyślnego/zapamiętanego punktu AF)
Manual focustak, pierścień obiektywu
Blokada ostrościpółpozycja spustu migawki w trybie One Shot AF
Podgląd głębiprzycisk podglądu na korpusie
Czułość
  • ISO 100 - ISO 1600 z rozszerzeniem o wartości ISO 50 i ISO 3200
  • bracketing czułości co 2 st ISO
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • cień
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • białe światło jarzeniowe
  • błysk
  • definiowany ręcznie
  • wprowadzana temperatura barwowa
  • własne ustawienia (3)
  • kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9
  • bracketing: +/- 3 działki, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy i magenta/zielony
Efekty
  • zdjęcia czarno-białe z opcją filtrów elektronicznych
  • profile przestrzeni barwnej: sRGB, Adobe RGB
Korekta obrazu6 ustawień stylów zdjęć (Picture Styles), 3 ustawienia użytkownika
Zdjęcia seryjne8,5 kl/s z zachowaniem prędkości do 48 ujęć JPEG i 22 ujęć RAW
Rejestracja filmunie
Monitor LCD
  • 2.5 cala TFT, około 230 tys. punktów
  • krycie: ok. 100% aktywnych pikseli (dla plików JPEG)
  • jasność monitora: dobierana na skali od 1 do 5
Synchronizacja z lampą1/250 s
Lampa błyskowabrak wbudowanej, zewnętrzna: gorąca stopka E-TTL II (Canon Speedlite)
Kontrola błysku
  • E-TTL II: Auto, Manual
  • kompensacja błysku: +/- 3 EV co 1/3 lub 1/2 stopnia (dla lamp EX)
  • bracketing błysku
  • blokada błysku: FEL
Stopka akcesoriówtak, dedykowana dla lamp Canon Speedlite
Matówkawymienna (10 typów), standardowa matówka Ec-CIII
Lustroszybko-powrotne lustro półprzepuszczalne (stosunek transmisja/odbicie światła jak 37:63;brak winietowania z obiektywem EF 1200mm f/5.6 lub krótszym)
Wizjer
  • szklany, pentapryzmatyczny, z soczewką kondensacyjną
  • ok. 100% pola krycia aktywnych pikseli (dla JPEG)
  • powiększenie: 0,72x (-1 dioptria przy obiektywie 50mm na nieskończoność)
  • korekta dioptrii -3 do +1 dpt
  • wbudowana zasłonka wizjera
Punkt oczny20 mm
Informacja w wizjerze
  • informacje związane z autofokusem (wyświetlane aktywne punkty AF, wskaźnik ustawienia ostrości)
  • informacje o ekspozycji (czas otwarcia migawki, liczba przysłony, ręczny dobór parametrów, koło zakresu pomiaru punktowego ekspozycji, ekwiwalent czułości ISO, analogowa skala ekspozycji, ostrzeżenia związane z ekspozycją)
  • informacje związane z fleszem (gotowość lamp, tryb błysku FP, blokada pomiaru błysku FE lock, analogowa skala ekspozycji dla błysku)
  • korekta balansu bieli
  • format zapisu JPEG
  • liczba pozostałych zdjęć
  • informacje dotyczące karty CF
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowanotatka głosowa do 30 s na zdjęcie
Tryby odtwarzania
  • pojedynczy obraz z informacją
  • pojedynczy obraz
  • index: 4 miniaturki
  • index: 9 miniaturek
  • powiększenie obrazu 1.5x - 10x
Samowyzwalacztak, 2 lub 10 s
Złącza{LST|u|łącze komputarowe IEEE 1394
Pilotwyzwalanie zdalne przez złącze N3
Zasilanie
  • 1 x akumulator Ni-MH NP-E3
  • 1 x CR2025 bateria litowa (podtrzymywania zegara)
  • zasilanie sieciowe DCK-E1
Wydajność zasilania (zdjęcia)ok. 1200 zdjęć (przy 20°C) lub ok. 800 zdjęć (przy 0°C)
Funkcje indywidualne21 funkcji indywidualnych (69 opcji w sumie) i 27 ustawień osobistych
Warunki atmosferyczne0-45°C, wilgotność maks. 85%
Gwint statywutak
Obudowastop magnezowy z gumowanymi uchwytami, obudowa uszczelniona
Wymiary156.0 x 157.6 x 79.9 mm
Waga1225g (waga baterii 335g)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanie
  • ZoomBrowser EX / ImageBrowser
  • PhotoStitch
  • RemoteCapture
  • Digital Photo Professional v2.0
UwagiInne właściwości
  • czujnik pozycji aparatu
  • histogram rozkładu jasności oraz histogram RGB
  • PictBridge
Artykuł na Fotopolis3285


Oficjalna informacja prasowa producenta:

Canon EOS-1D Mark II N - odpowiedź na potrzeby profesjonalistów
Amstelveen, Holandia, 22 sierpnia 2005


Canon, lider w technologiach fotografowania i obrazowania, zaprezentował dziś aparat EOS-1D Mark II N - udoskonalona wersję zdobywcy wielu nagród aparatu EOS-1D Mark II. Nadal wyposażony w matrycę o 8,2 mln pikseli i fotografujący z szybkością 8,5 kl/s aparat wyposażono teraz w nową pamięć buforową, która pozwala wykonać nieprzerwaną serię 48 zdjęć zapisanych jako JPEG lub 22 zdjęć RAW. Monitor LCD zwiększono z 2,0? do 2,5? a dwa gniazda kart pamięci [CF i SD] umożliwiają osobny zapis plików RAW i JPEG. Nowe ustawienia Picture Style to 6 zdefiniowanych trybów fotografowania upraszczających kontrolę nad obróbką i optymalizacją obrazu, które zastępują wcześniejsze ustawienia parametrów zapisu i przestrzeni barwnej.

"Canon EOS-1D Mark II przebojem zdobył dziennikarzy sportowych i reporterów - został wybrany przez ponad 70% fotografów podczas igrzysko olimpijskich w Atenach" powiedział Mogens Jensen, szef Działu Obrazowania Amatorskiego Canon Europe. "Korzystając z uwag jakie zbieraliśmy od zawodowców - inżynierom Canona udało się stworzyć jeszcze lepszy aparat."

Wyjątkowa jakość obrazu zapewnia matryca CMOS formatu APS-H [28,7x19,1mm] i procesor DIGIC II. EOS-1D Mark II N ma również 45-polowy układ AF a czas rozruchu to jedynie 0,2 sek. Szeroki zakres czułości 100-1600 ISO można dodatkowo rozszerzyć do L: 50 i H: 3200.]

{BIT|Wybrany przez profesjonalne agencje

Zaprezentowany w styczniu 2004, EOS-1D Mark II szybko został najlepiej sprzedającą się profesjonalna lustrzanką cyfrową w Europie. Jako, że wybrały go największe świtowe agencje, takie jak Reuters, Getty czy AFP - przypadł mu największy udział w rynku fotografii sportowej i reporterskiej. "Jedną zalet pracy z Canonem jest powstanie interakcji miedzy aparatem a fotografem" tłumaczy Stephen Munday, jeden z szefów agencji Getty Images. Canon konsultował z nami listę naszych życzeń dotyczących nowego aparatu. Kiedy doszło do testów nowej konstrukcji - większość pracy była już za nami, bo aparat powstał w oparciu o uwagi fotografów.

Nowy monitor
Wygodę podglądu zdjęć oraz czytelność menu zwiększyło zastosowanie polisilikonowego monitora LCD TFT dużej rozdzielczości [2,5";230000 pikseli]. Poprawiony ekran ma zakres widoczności 170° pionowo i poziomo, co ułatwia jego oglądanie nawet gdy aparat umocowano nieruchomo. Jasność monitora wzrosła dwukrotnie. Podczas odtwarzania zdjęć - powiększany fragment może być związany z każdym z punktów ostrości, powiększanie jest również możliwe już w chwili podglądu świeżo zapisanego zdjęcia.

Spełniając potrzeby fotografów, słuchając rynku
Canon EOS-1D Mark II N wyposażono w szereg ulepszeń poprawiających szybkość działania i jakość zdjęć. Kiedy numer zdjęcia w aktualnym folderze osiągnie 9999 - automatycznie tworzony jest nowy folder. Nowy skrótowy sposób wyboru kart pamięci pozwala szybko zmieniać sposób zapisu zdjęć. A opcja Low Level Formatting zapewnia szybkie i pewne kasowanie danych z karty SD i zwiększa szybkość jej zapisu.

Zapisując wykonane zdjęcia jednocześnie w formatach JPEG i RAW możemy każdy z nich zapamiętać na osobnej karcie pamięci [CF lub SD]. Można też w wygodny sposób decydować o nazwach zapisanych plików - użytkownik ustawia cztery pierwsze litery nazwy a aparat dopisuje do nich cztery cyfry. Przydaje się to zwłaszcza agencjom, dla których pracuje wielu fotografów.]

{BIT|Gotowe o użycia zdjęcia jako standard

Nowe ustawienia Picture Style upraszczają kontrole nad jakością zdjęć już na poziomie aparatu. Otrzymane pliki JPEG nadają się do wielu zastosowań bezpośrednio po "zgraniu" z aparatu, bez konieczności ich czasochłonnej obróbki. Ustawienia Picture Style da się porównać do stosowania różnych filmów, z których każdy daje inny zapis obrazu. Na dodatek, wewnątrz każdego z ustawień można zmieniać parametry dotyczące kontrastu, ostrości, odcienia i nasycenia barw.

Zestaw ustawień obejmuje:

- Standard - dający kontrastowe zdjęcia o mocnych kolorach, które nie wymagają post-processingu
- Portrait - optymalizuje kolory i ich nasycenie oraz nieco zmniejsza ostrzenie, co daje atrakcyjne odcienie skóry
- Landscape - głębokie zielenie i błękity oraz silne ostrzenie dające ostre kontury gór, drzew i budynków
- Neutral - idealny do zdjęć przeznaczonej do dalszej obróbki
- Faithful - dostosowuje barwy zdjęć do oświetlenia o temperaturze barwowej 5200K
- Monochrome - czarno-białe zdjęcia z możliwością otrzymania rezultatów dawanych przez filtry [żółty, pomarańczowy, czerwony i zielony] oraz efektu tonowania [sepia, niebieski, purpurowy i zielony]

Dodatkowo, trzy własne ustawienia użytkownika pomagają stworzyć wariacje ustawień fabrycznych lub zaprogramować własne algorytmy Picture Style. Kolejne ustawienia znajdą się na stronach internetowych Canona.

Ustawienia Picture Style zastępują obróbkę obrazu kontrolowana wcześniej przez zmianę parametrów zapisu i przestrzeni barwnej. Picture Style jest również wspierany przez dostarczane programy Digital Photo Professional i RAW Image Task.]

{BIT|Wyjątkowa jakość zdjęć i niezawodność

Połączenie matrycy CMOS drugiej generacji i procesora DIGIC II daje zdjęcia o wyjątkowej jakości. Matryca wyposażona jest w zintegrowany układ redukcji szumów. A nowy filtr niskoprzepustowy umieszczony przed matryca poprawia wierność kolorów i zmniejsza zjawisko mory, podczas gdy filtr podczerwony redukuje czerwone błyski powstające przez odbicia od matrycy.

Canon EOS-1D Mark II N ma migawkę o trwałości 200.000 cykli i odporny na warunki atmosferyczne magnezowy korpus z ponad 70 uszczelkami chroniącymi newralgiczne punkty.

Nowa opcja Auto dostępna w menu redukcji szumów oferuje automatyczna detekcję i korekcję szumów na zdjęciach, których ekspozycja trwała dłużej niż 1s.


Kompatybilność i akcesoria
Canon EOS-1D Mark II N jest kompatybilny z wszystkimi obiektywami Canon EF i całą linią lamp błyskowych Speedlite EX. System kontroli światła błyskowego E-TTL II optymalizuje ekspozycję łącząc dane dotyczące odległości od fotografowanego obiektu z informacjami płynącymi z 21-polowej matrycy mierzącej światło lub mierząc intensywność odbicia przedbłysków.

Wymienne są również matówki. Nowa matówka "Super Precision Matte" Ec-S pozwala na szybkie ręczne ustawianie ostrości, zwłaszcza z jasnymi obiektywami.

Dzięki opcjonalnemu transmiterowi WFT-E1 można pracować bez kłopotów z plątaniną kabli - w ułamku sekundy nawet największe pliki są przesyłane do komputera poprzez sieć LAN . Lista gniazd obejmuje ponadto wyjście video [PAL/NTSC], IEEE1394 [Firewie] i USB. Aparat jest zgodny ze standardem PictBridge, co pozwala na bezpośrednie drukowanie zdjęć na kompatybilnych drukarkach.

Canon EOS-1D Mark II N pozwala również stosować opcjonalny zestaw DVK-E2 v2.2, który weryfikuje autentyczność zdjęć zrobionych aparatem.]

{BIT|Nowe programy

{ITL|Aparat dostarczany jest wraz z płytą EOS Digital Solution Disk v11, która zawiera nowe wersje programów Canona - Digital Photo Professional [DPP] do obróbki plików RAW w wersji 2.2. DPP pracuje z plikami RAW wykonanymi wszystkimi aparatami Canona od modelu EOS D30 i daje wgląd w ustawienia Picture Style. Poprawki i udoskonalenia miały na celu zwłaszcza zwiększenie funkcjonalności i szybkości działania programu. Zawodowcy docenią łatwy wybór zdjęć [ w schemacie trzypoziomowym], korekcję ostrości w czasie rzeczywistym, wygodne poprawianie obrazu [Copy Stamp], ulepszone funkcje wysyłania zdjęć [możliwe jest wysłanie pojedynczego zdjęcia do programu Photoshop], rozszerzone możliwości zmian przestrzeni barwnych [teraz z Apple RGB i ColorMatch RGB oraz symulacjami profili CMYK].

Inne programy na płycie EOS Digital Solution Disk v11 to ZoomBrowser EX [PC] i ImageBrowser [Mac] w wersjach 5.5 - do zarządzania zdjęciami; EOS Capture v1.5 do zdalnego sterowania aparatem, PhotoStitch v3.1, PhotoRecord v2.2 [PC] i RAW ImageTask v2.2.

EOS-1D Mark II N jest kompatybilny z serwisem Canon iMAGE GATEWAY , który daje dostęp do 100MB wolnej pamięci do prezentowania zdjęć.]

Według naszych informacji, serwis Canon iMAGE GATEWAY nie działa w Polsce.



 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0