Canon EF 24-105mm f/4L IS USM - lekka "elka"

0
Tomasz Gutkowski
22 Sierpień 2005
Artykuł na: 2-3 minuty
Canon uzupełnia serię obiektywów "L" o uniwersalny kompaktowy model EF 24-105mm f/4L IS USM. Stabilizator obrazu, napęd Ultrasonic, stałe światło f/4 w całym zakresie i niewielkie rozmiary konstrukcji to cechy, które mają zachęcić aktywnych profesjonalistów.
Z dwóch zaprezentowanych dziś przez Canon obiektywów bardziej zaawansowanym jest Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Świadczy o tym nie tylko stała jasność f/4 w całym zakresie pracy, ale również literka "L" będąca swoistym "znakiem jakości". Lepsze uszczelnienie, wysoka precyzja wykonania i dobre materiały użyte do jego produkcji to atuty cenione przez fotografów pracujących w nie całkiem sterylnych warunkach.



Obiektyw ten ma szanse zainteresować aktywnych fotografów także ze względu na kompaktowe rozmiary i niewielką wagę. Producent poleca go jako doskonałe uzupełnienie do serii, którą do tej pory tworzyły dwa modele: EF 17-40mm f/4L USM oraz EF 70-200mm f/4L USM. Co ciekawe sam podpowiada go jako alternatywę dla (prawdopodobnie droższego) modelu EF 24-70mm f/2.8L USM.

System stabilizacji obrazu IS reklamowany jest hasłem "3-stop IS", co znaczy, że można o trzy skoki (8-krotnie) wydłużyć czas ekspozycji bez ryzyka poruszenia. IS pracuje w dwóch trybach. Mode 1 stabilizuje obraz w pionie i poziomie, i przeznaczony jest do fotografowania oddalonych obiektów statycznych. Mode 2 wyłącza żyroskopy odpowiedzialne za stabilizację poziomą i powinien być używany przy śledzeniu obiektu poruszającego się w poprzek kadru.

NazwaCanon EF 24-105mm f/4L IS USM
Typstandardowy zoom
Konstrukcja18 elementów w 13 grupach
Stabilizacja obrazutak, optyczna
Autofokustak, napęd USM
Ogniskowa24 - 105 mm
Otwór maksymalnyF4
Dystans min.0,45 m
Kąt
  • w poziomie: 74° - 19° 20'
  • w pionie: 53° - 13°
  • po przekątnej: 84° - 23° 20'
Przesłona8 listków
MocowanieCanon EF
Powiększenie0,23x (dla ogniskowej 105 mm)
Filtr77 mm
OsłonaEW-83H
Obudowaplastik
Wymiary83.5 x 107 mm
Waga670 g
Akcesoria
  • stabilizator obrazu IS w dwóch trybach
  • cichy napęd Ultrasonic (pierścieniowy)
Artykuł na FotopolisCanon EF 24-105mm f/4L IS USM - lekka "elka"

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)